کد خبر:
۱۰۴۵۱۴ ۱۶:۰۲
۱۳۹۸/۰۲/۲۹
رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد؛
امکان ترخیص 3300 خودرو دپو شده در صورت تامین ارز
پدال نیوز- میر اشرفی گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از ۱۳ هزار دستگاه خودروی وارداتی در صورتیکه تأمین ارز شده باشند ترخیص خواهند شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گمرک، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران در مورد خودروهای دپو شده در مناطق ویژه اقتصادی و سایر اماکن غیر گمرکی کشور گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، حدود 3 هزار و 300 دستگاه از 13 هزار دستگاه خودروی سواری وارداتی در صورتی که از سیستم بانکی تأمین ارز شده باشند از گمرک ترخیص خواهند شد.
وی افزود: مابقی این خودروها که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده است یا باید در مهلت مقرر قانونی به خارج از کشور مرجوع شوند یا متروکه و ضبط خواهند شد.
میراشرفی گفت: تا تاریخ 97/5/16 واردات برخی از کالاها با ارز دولتی امکانپذیر بود که خودروهای مذکور بعد از این تاریخ وارد کشور شدند و چون در اماکن گمرکی نیستند و عمدتاً در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس و سایر مناطق ویژه قرار دارند و این مناطق طبق قانون خارج از قلمرو گمرکی محسوب میشود، اطلاعات و آمار آنها در اختیار گمرک نیست، با این حال برآوردها این است که بالغ بر 13 هزار دستگاه خودرو سواری بعد از تاریخ 97/5/16 در مناطق یادشده دپو شده است که خوشبختانه با مصوبه هیأت وزیران، چنانچه ارز آنها از سیستم بانکی تأمین شده باشد قابل ترخیص خواهد بود و برآورد ما این است که از 13 هزار دستگاه خودرو وارداتی، قریب به 3 هزار و سیصد یا 400 دستگاه آن ترخیص شود.
رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: مابقی، خوردوهایی هستند که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده و برای تعیین تکلیف آنها دو راه وجود دارد، نخست آنکه در مهلت مقرر به خارج از کشور مرجوع یا از قلمرو گمرکی به کشور دیگری ترانزیت شوند و دوم آنکه اگر صاحب کالا از این کار، یعنی مرجوع کردن کالای خود استنکاف کند، خودروهایشان متروکه میشوند.
وی افزود: مابقی این خودروها که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده است یا باید در مهلت مقرر قانونی به خارج از کشور مرجوع شوند یا متروکه و ضبط خواهند شد.
میراشرفی گفت: تا تاریخ 97/5/16 واردات برخی از کالاها با ارز دولتی امکانپذیر بود که خودروهای مذکور بعد از این تاریخ وارد کشور شدند و چون در اماکن گمرکی نیستند و عمدتاً در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس و سایر مناطق ویژه قرار دارند و این مناطق طبق قانون خارج از قلمرو گمرکی محسوب میشود، اطلاعات و آمار آنها در اختیار گمرک نیست، با این حال برآوردها این است که بالغ بر 13 هزار دستگاه خودرو سواری بعد از تاریخ 97/5/16 در مناطق یادشده دپو شده است که خوشبختانه با مصوبه هیأت وزیران، چنانچه ارز آنها از سیستم بانکی تأمین شده باشد قابل ترخیص خواهد بود و برآورد ما این است که از 13 هزار دستگاه خودرو وارداتی، قریب به 3 هزار و سیصد یا 400 دستگاه آن ترخیص شود.
رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: مابقی، خوردوهایی هستند که ارز تأمینی آنها خارج از سیستم بانکی بوده و برای تعیین تکلیف آنها دو راه وجود دارد، نخست آنکه در مهلت مقرر به خارج از کشور مرجوع یا از قلمرو گمرکی به کشور دیگری ترانزیت شوند و دوم آنکه اگر صاحب کالا از این کار، یعنی مرجوع کردن کالای خود استنکاف کند، خودروهایشان متروکه میشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها