کد خبر:
۱۰۴۳۶۰ ۱۳:۲۷
۱۳۹۸/۰۲/۲۷
آمار تازه از خودروهای پروانه و ترخیص شده از گمرکات کشور
پدال نیوز: بررسیها نشان میدهد، از حدود ۲۷۰۰ خودرو پروانه شده در ۴ماه گذشته تعداد قابل توجهی خودرو از گمرکات مختلف ترخیص شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از زمان مصوبه خودرویی هیات دولت در نیمه بهمن سال گذشه وضعیت بازار خودروی کشور بسیار نامتعادل بوده و حتی ترخیص خودروهای درگمرک مانده نیز نتوانسته در این بازار اثر گذار باشد. هر چند به نظر میرسد ترخیص ایندست خودروها و همچنین احیا تزریق خودروهای وارد شده بدون ثبت سفارش نوعی رانت قیمتی برای صاحبان آنها ایجاد میکند اما به هر حال دولت بایستی برای بازار متشنج خودروهای داخلی و خارجی تدبیر مشخصی داشته باشد.
از نیمه بهمن ماه سال قبل تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 2700 خودرو در گمرکات پروانه گمرکی صادر شده است.
بر این اساس در 15 گمرک مختلف از جمله سلفچگان، باهنر، رجایی، غرب تهران، لنگه، خرمشهر، بوشهر و...پروانه ترخیص خودرو صادر شده است.
بر مبنای اعلام مسئولان از 2700 خودروی دارای پروانه حدود 1600 دستگاه خودرو از گمرکات مذکور ترخیص شدهاند.
این گزارش حاکی از این است که گمرک سلفچگان با صدور 895 پروانه در صدر فهرست مذکور قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه بر اساس گزارش تا 20 اردیبشهت تنها 39 دستگاه خودرو از این گمرک خارج شده است.
به عبارت دیگر بیشتر تعداد خودروی ترخیص شده به گمرک باهنر مربوط میشود. بر این اساس با وجود اینکه 646 پروانه در گمرک شهید باهنر برای خودروهای وارداتی صادر شده است نزدیک به 330 دستگاه خودرو از گمرک مذکور خارج شده است.
گفتنی است، در حالی بر اساس یک گزارش مکتوب، تا 17 اردیبهشت ماه 1007 دستگاه خودرو از 15 گمرک اصلی ترخیص شدهاند که ظاهرا ظرف یک هفته اخیر این آمار به بیش از 1600 دستگاه رسیده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
از نیمه بهمن ماه سال قبل تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 2700 خودرو در گمرکات پروانه گمرکی صادر شده است.
بر این اساس در 15 گمرک مختلف از جمله سلفچگان، باهنر، رجایی، غرب تهران، لنگه، خرمشهر، بوشهر و...پروانه ترخیص خودرو صادر شده است.
بر مبنای اعلام مسئولان از 2700 خودروی دارای پروانه حدود 1600 دستگاه خودرو از گمرکات مذکور ترخیص شدهاند.
این گزارش حاکی از این است که گمرک سلفچگان با صدور 895 پروانه در صدر فهرست مذکور قرار گرفته است. نکته جالب توجه اینکه بر اساس گزارش تا 20 اردیبشهت تنها 39 دستگاه خودرو از این گمرک خارج شده است.
به عبارت دیگر بیشتر تعداد خودروی ترخیص شده به گمرک باهنر مربوط میشود. بر این اساس با وجود اینکه 646 پروانه در گمرک شهید باهنر برای خودروهای وارداتی صادر شده است نزدیک به 330 دستگاه خودرو از گمرک مذکور خارج شده است.
گفتنی است، در حالی بر اساس یک گزارش مکتوب، تا 17 اردیبهشت ماه 1007 دستگاه خودرو از 15 گمرک اصلی ترخیص شدهاند که ظاهرا ظرف یک هفته اخیر این آمار به بیش از 1600 دستگاه رسیده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها