کد خبر:
۱۰۳۵۶۲ ۱۷:۱۲
۱۳۹۸/۰۲/۱۲
معاون سابق وزیر نفت:
خودروسازی ایران هیچ توجهی به مصرف بنزین ندارد/ با سهمیه بندی بنزین تکلیف کسانی که خودرو ندارند، چه میشود؟
پدال نیوز.: خودروسازیهای ایران بدون هیچ توجهی به مقوله مصرف سوخت تولید میکنند و سهم خودرهای برقی و هیبریدی از ناوگان حمل و نقل ما تقریباً صفر است.
به گزارش "پدال نیوز"
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز؛ منصور معظمی گفت: در اینکه قیمت انرژی از جمله بنزین در ایران کم است و مصرف انرژی هم در کشورمان بسیار بالاست، شکی نیست. این موضوع بایستی درسالهای گذشته سامان مییافت. علت عدم ساماندهی قیمتها هم این است که دولتها و مجالس زیر بار تبعات اجتماعی این اصلاحات نرفتهاند و فضا را هم برای ایجاد تغییرات فراهم نکردهاند. بهطوریکه درسیستم حمل و نقل، خودروسازی و راههای کشور نقصهایی به چشم میخورد که این موارد اصلاحات را سخت میکند.بویژه در شرایط فعلی که کشور مستعد التهاب است.
خودروسازیهای ایران بدون هیچ توجهی به مقوله مصرف سوخت تولید میکنند و سهم خودرهای برقی و هیبریدی از ناوگان حمل و نقل ما تقریباً صفر است.
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز؛ منصور معظمی گفت: در اینکه قیمت انرژی از جمله بنزین در ایران کم است و مصرف انرژی هم در کشورمان بسیار بالاست، شکی نیست. این موضوع بایستی درسالهای گذشته سامان مییافت. علت عدم ساماندهی قیمتها هم این است که دولتها و مجالس زیر بار تبعات اجتماعی این اصلاحات نرفتهاند و فضا را هم برای ایجاد تغییرات فراهم نکردهاند. بهطوریکه درسیستم حمل و نقل، خودروسازی و راههای کشور نقصهایی به چشم میخورد که این موارد اصلاحات را سخت میکند.بویژه در شرایط فعلی که کشور مستعد التهاب است. خودروسازیهای ایران بدون هیچ توجهی به مقوله مصرف سوخت تولید میکنند و سهم خودرهای برقی و هیبریدی از ناوگان حمل و نقل ما تقریباً صفر است.
اکثر خودروهای ایرانی حدود ۴ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بالاتر از حد استاندارد سوخت مصرف میکنند که با در نظر گرفتن ۱۷ میلیون خودرو پرمصرف در ناوگان مشخص خواهد شد که چه رقمی از مصرف را به خود اختصاص میدهند. به همین ترتیب در بخشهای دیگر نیز ضعف وجود دارد.البته بحث قیمت نیز مطرح است که تقاضا نسبت به قیمتهای موجود حساسیت ندارد.با ادامه روند کنونی ایران هر سه سال یک بار باید پالایشگاهی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس احداث کند تا پاسخگوی مصرف باشد و همیشه تولید به دنبال مصرف بدود. لذا تصور من این است که اصلاح قیمتها و به تبع آن سهمیه بندی در یک شرایط اجتماعی مساعد کار خوبی است. اما در اینجا یک سؤال هم مطرح میشود که قصد پاسخ دادن به آن را ندارم. در نظام توزیع سوخت یارانهای، سهم آنهایی که خودرو ندارند و بنزین مصرف نمیکنند، چه خواهد شد؟
نود اقتصادی
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها