پشت پرده انجام نشدن سهمیه بندی بنزین
پدال نیوز: یک منبع خبری در وزارت نفت درباره دلایل تعویق در اجرای سهمیه بندی بنزین گفت: مشکل فنی و جو روانیای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند موجب تعویق در اجرای این تصمیم شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ براساس اخباری که چند روز پیش در خبرگزاری فارس منتشر شد، دولت تصمیم به اجرای سهمیه بندی بنزین داشت و مطابق با آخرین تصمیم مقرر بود که قیمت بنزین ساعت ۲۴ روز پنجشنبه دو نرخی و با قیمت هر لیتر بنزین سهمیهای یک هزار تومان عرضه شود، اما فشار نمایندگان مجلس و همچنین صفهای طولانی که در برخی از شهرستانها پشت جایگاههای بنزین ایجاد شده بود، موجب شد تا دولت این تصمیم خود را به تعویق بیندازد.
در همین رابطه، یک منبع خبری در وزارت نفت به خبرنگار فارس گفت: مشکل فنی و جو روانیای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند موجب تعویق این تصمیم شده است.
خبرنگار فارس تأکید میکند: ظاهراً قرار است فردا نشست فوقالعادهای با حضور زنگنه وزیر نفت در خصوص تعیین تکلیف سهمیهبندی بنزین برگزار شود که به همین دلیل زنگنه سفر فردا خود به استان کرمانشاه که به منظور کلنگزنی پتروشیمی سنقر بود را لغو کرده است.
این گزارش حاکی است، تصمیم دولت مبنی بر اجرای سهمیهبندی بنزین در شرایطی رخ میدهد که کارشناسان معتقدند روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق میشود و تنها راه کنترل این شرایط، عرضه بنزین با کارت سوخت و سهمیه بندی مجدد آن است. همچنین برخی از کارشناسان در گفتوگو با خبرنگار فارس در روزهای اخیر اعلام کرده بودند دولت میتواند ابتدا بدون افزایش قیمت، مصرفکنندگان را ملزم به استفاده از کارت سوخت کند تا ضمن کنترل مصرف بنزین، قاچاق بنزین نیز کاهش پیدا کند و در مرحله بعد اقدام به سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین کند.
در همین رابطه، یک منبع خبری در وزارت نفت به خبرنگار فارس گفت: مشکل فنی و جو روانیای که نمایندگان مجلس ایجاد کرده بودند موجب تعویق این تصمیم شده است.
خبرنگار فارس تأکید میکند: ظاهراً قرار است فردا نشست فوقالعادهای با حضور زنگنه وزیر نفت در خصوص تعیین تکلیف سهمیهبندی بنزین برگزار شود که به همین دلیل زنگنه سفر فردا خود به استان کرمانشاه که به منظور کلنگزنی پتروشیمی سنقر بود را لغو کرده است.
این گزارش حاکی است، تصمیم دولت مبنی بر اجرای سهمیهبندی بنزین در شرایطی رخ میدهد که کارشناسان معتقدند روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق میشود و تنها راه کنترل این شرایط، عرضه بنزین با کارت سوخت و سهمیه بندی مجدد آن است. همچنین برخی از کارشناسان در گفتوگو با خبرنگار فارس در روزهای اخیر اعلام کرده بودند دولت میتواند ابتدا بدون افزایش قیمت، مصرفکنندگان را ملزم به استفاده از کارت سوخت کند تا ضمن کنترل مصرف بنزین، قاچاق بنزین نیز کاهش پیدا کند و در مرحله بعد اقدام به سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش