چند درصد خودروهای در حال تردد تهران فاقد معاینه فنی هستند؟
پدال نیوز- مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد خودروهای در حال تردد در تهران فاقد معاینه فنی هستند و با دوربین جریمه میشوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، سیدنواب حسینیمنش مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران در ارتباط با آلایندگی خودروها، اظهار داشت: خودروهای دو شرکت سایپا و ایرانخودرو متأسفانه کاتالیست استاندارد و تعریفشدهای نداشته و این مسأله در حالی است که بر روی کاتالیست خودرو درج شده فاقد الزام آلایندگی است.
وی در مورد اینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان است و آیا این میزان جریمه کافی است، افزود: جرایم مربوط به معاینه فنی صرفاً برای تلنگر است و به نظرم فشار بر روی خودروساز و نه بر روی مردم باید باشد.
حسینیمنش افزود: میزان مردودیهای معاینه فنی خودروها سال گذشته 42 درصد بود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و این مسأله به دو دلیل اجرای معاینه فنی برتر در تهران و دقت بالاتر در مراکز معاینه فنی پایتخت است.
مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی تهران با کسی شوخی نداریم و حتی سفارشات بالادستی در این زمینه هیچ تأثیری ندارد، گفت: در صورتی که تخلفی رخ دهد برخورد جدی خواهد شد به عنوان مثال کارمندی با سابقه 11 سال فعالیت به دلیل اینکه حیثیت و اعتبار مرکز معاینه فنی را زیر سؤال برده، اخراج به کار شد و در این زمینه هیچگونه ملاحظهای نداریم.
وی بیان داشت: سال گذشته در تهران حدود یک میلیون و 820 هزار خودرو معاینه فنی آنها صورت گرفت که بیش از یک میلیون و 200 مورد آنها معاینه فنی نوبت اول بوده و مابهالتفاوت مرجوعیهایی بوده که رد شده و دوباره به مراکز مراجعه کردند. همچنین حدود 500 هزار پلاک تهرانی در خارج از تهران معاینه فنی شدهاند که مجموع همه این موارد با یکدیگر همان یک میلیون و 800 هزار خودرو میشود.
حسینیمنش گفت: قبل از اجرای طرح کاهش سالانه 370 هزار مورد معاینه فنی انجام میگرفت و بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح با افزایش 300 درصدی رشد معاینه فنی خودروها همراه بودهایم.
مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه روزانه میانگین 10 تا 15 درصد خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران تردد میکنند و با دوربین جریمه میشوند، گفت: برای سال 98 پیشبینی میشود بیش از 2 میلیون خودرو در تهران و شهرستانهای مربوطه معاینه فنی آنها انجام گیرد که در 20 روز ابتدایی سال جاری میزان معاینه فنی خودروها 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت و این در حالی بود که روزهای تعطیل امسال بیشتر بود.
وی با اعلام اینکه امسال معاینه فنی 2 میلیون خودرو را رکورد خواهیم زد، گفت:در سال 98 باید به سمتی پیش برویم که خودروهای آلاینده و بیش آلاینده اجازه تردد در محدوده شهری نداشته باشند که البته این مسأله فقط با اجرای معاینه فنی امکانپذیر نیست.
وی در مورد اینکه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان است و آیا این میزان جریمه کافی است، افزود: جرایم مربوط به معاینه فنی صرفاً برای تلنگر است و به نظرم فشار بر روی خودروساز و نه بر روی مردم باید باشد.
حسینیمنش افزود: میزان مردودیهای معاینه فنی خودروها سال گذشته 42 درصد بود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده و این مسأله به دو دلیل اجرای معاینه فنی برتر در تهران و دقت بالاتر در مراکز معاینه فنی پایتخت است.
مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه در مراکز معاینه فنی تهران با کسی شوخی نداریم و حتی سفارشات بالادستی در این زمینه هیچ تأثیری ندارد، گفت: در صورتی که تخلفی رخ دهد برخورد جدی خواهد شد به عنوان مثال کارمندی با سابقه 11 سال فعالیت به دلیل اینکه حیثیت و اعتبار مرکز معاینه فنی را زیر سؤال برده، اخراج به کار شد و در این زمینه هیچگونه ملاحظهای نداریم.
وی بیان داشت: سال گذشته در تهران حدود یک میلیون و 820 هزار خودرو معاینه فنی آنها صورت گرفت که بیش از یک میلیون و 200 مورد آنها معاینه فنی نوبت اول بوده و مابهالتفاوت مرجوعیهایی بوده که رد شده و دوباره به مراکز مراجعه کردند. همچنین حدود 500 هزار پلاک تهرانی در خارج از تهران معاینه فنی شدهاند که مجموع همه این موارد با یکدیگر همان یک میلیون و 800 هزار خودرو میشود.
حسینیمنش گفت: قبل از اجرای طرح کاهش سالانه 370 هزار مورد معاینه فنی انجام میگرفت و بعد از گذشت سه سال از اجرای این طرح با افزایش 300 درصدی رشد معاینه فنی خودروها همراه بودهایم.
مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه روزانه میانگین 10 تا 15 درصد خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران تردد میکنند و با دوربین جریمه میشوند، گفت: برای سال 98 پیشبینی میشود بیش از 2 میلیون خودرو در تهران و شهرستانهای مربوطه معاینه فنی آنها انجام گیرد که در 20 روز ابتدایی سال جاری میزان معاینه فنی خودروها 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت و این در حالی بود که روزهای تعطیل امسال بیشتر بود.
وی با اعلام اینکه امسال معاینه فنی 2 میلیون خودرو را رکورد خواهیم زد، گفت:در سال 98 باید به سمتی پیش برویم که خودروهای آلاینده و بیش آلاینده اجازه تردد در محدوده شهری نداشته باشند که البته این مسأله فقط با اجرای معاینه فنی امکانپذیر نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش