کد خبر:
۱۰۰۲۳۴ ۱۶:۱۸
۱۳۹۷/۱۲/۰۸
معاون وزیر صمت اعلام کرد
اختصاص 80 درصد تولید خودرو به پیش فروشها
پدال نیوز- سرپرست سازمان توسعه و تجارت با تاکید بر اینکه برنامهای برای واردات خودرو وجود ندارد، گفت: دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) این است که باید ۸۰ درصد تولیدات به تعهدات شرکتهای تولیدکننده خودرو تعلق گیرد و بهدست مردمی برسد که برای خودرو ثبت نام کردهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی - سرپرست سازمان توسعه و تجارت - در حاشیه دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد که استراتژی وزیر صمت این است که تولید خودرو را افزایش دهیم، چراکه اگر تولید افزایش یابد، قطعاً نیاز داخل نیز تأمین میشود و التهابی که دلالان در بازار خودرو ایجاد میکنند، از بین میرود.
وی، در پاسخ به این سوال که آیا نرخ خودرو کاهش مییابد، گفت: معتقدیم که قیمتها حتماً کاهش خواهد یافت. مشکل ما در بخش خودرو توازن بین تولید، تأمین قطعه، تقاضا در بازار است که باید تعادلی بین این موضوع ایجاد شود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه از افزایش تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران خودرو و سایپا تولید خود را روزانه از 800 خودرو به 2000 خودرو رساندهاند و دستور صریح وزیر صمت این است که باید 80 درصد تولید موجود به تعهدات شرکتهای تولیدکننده خودرو تعلق بگیرد و بهدست مردمی برسد که برای دریافت خودرو ثبت نام کردهاند.
وی افزود: خودروسازان میتوانند 20 درصد تولید خود را در بازار و در نرخ زیر حاشیه به فروش برسانند؛ بنابراین پیشفروش خودروسازان برای جمع کردن پول مازاد نیست.
برنامه واردات نداریم؛ تولید داخل کفایت میکند
مودودی با تاکید بر اینکه برنامهای برای واردات خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: توان تولید داخل میتواند نیاز داخلی را تأمین کند و نیازی نیست که منابع ارزی محدود کشور را صرف واردات غیرضروری کنیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: نمیگوییم تولید داخل در حال حاضر کفایت میکند، اما وزیر صمت به شدت به دنبال این است که میزان تولید فعلی کشور کاهش پیدا نکند.
وی، در پاسخ به این سوال که آیا نرخ خودرو کاهش مییابد، گفت: معتقدیم که قیمتها حتماً کاهش خواهد یافت. مشکل ما در بخش خودرو توازن بین تولید، تأمین قطعه، تقاضا در بازار است که باید تعادلی بین این موضوع ایجاد شود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت در ادامه از افزایش تولید خودرو خبر داد و گفت: ایران خودرو و سایپا تولید خود را روزانه از 800 خودرو به 2000 خودرو رساندهاند و دستور صریح وزیر صمت این است که باید 80 درصد تولید موجود به تعهدات شرکتهای تولیدکننده خودرو تعلق بگیرد و بهدست مردمی برسد که برای دریافت خودرو ثبت نام کردهاند.
وی افزود: خودروسازان میتوانند 20 درصد تولید خود را در بازار و در نرخ زیر حاشیه به فروش برسانند؛ بنابراین پیشفروش خودروسازان برای جمع کردن پول مازاد نیست.
برنامه واردات نداریم؛ تولید داخل کفایت میکند
مودودی با تاکید بر اینکه برنامهای برای واردات خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: توان تولید داخل میتواند نیاز داخلی را تأمین کند و نیازی نیست که منابع ارزی محدود کشور را صرف واردات غیرضروری کنیم.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: نمیگوییم تولید داخل در حال حاضر کفایت میکند، اما وزیر صمت به شدت به دنبال این است که میزان تولید فعلی کشور کاهش پیدا نکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها