آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۹۶۹۹
۱۴:۵۹
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دست روی دست گذاشتن برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده :

چرا خودروهای در گمرک مانده ترخیص نمی شوند؟

پدال نیوز: بیش از یک ماه از دستور العمل آزاد سازی خودروهای در گمرک مانده میگذرد وتاکنون هیچ اتفاقی برای ترخیص این خودروهای در گمرک دپو شده نیفتاده است
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروپلاس، بیش از یک ماه از دستور العمل آزاد سازی خودروهای در گمرک مانده میگذرد وتاکنون هیچ اتفاقی برای ترخیص این خودروهای در گمرک دپو شده نیفتاده است و مشتریانی که انتظار ترخیص خودروهای خود را از گمرک میکشند این روزها یکبار دیگر وپس از یک آرامش یک ماهه برای شرکتهای وارد کننده دوباره به سراغ این شرکتها رفته اند و آنها را مقصر ترخیص ننمودن خودروهای در گمرک مانده می دانند در صورتی که دولت وسازمانهای مربوطه برای اجرای نمودن این دستورالعمل تعلل می کنند وهمین طولانی شدن زمان ترخیص مشتریان را شاکی نموده است در همین خصوص مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو روز گذشته در مصاحبه ای با ایلنا گفت:
 
بیش از یک ماه از دستورالعمل ترخیص خودروهای باقی مانده از گمرک گذشته است اما حتی یک دستگاه خودرو نیز ترخیص نشده است و هیچ‌گونه همتی برای تعیین تکلیف این خودروها وجود ندارد. در واقع همه را سر کار گذاشته‌اند.
 
مهدی دادفر ادامه داد: بخش‌نامه‌ای که اعلام شده اصلاً اجرایی نیست. همه پول را نقد می‌خواهند، مابه‌التفاوت قیمت ارز را باید پرداخت کنند، هیچ‌گونه ضمانتنامه نیز قبول نمی‌شود. اینها همه نشان از آن دارد که نمی‌خواهند کار راه بیفتد و فقط موجب ایجاد نارضایتی می‌شوند. دولت در حرف چیزی دیگری می‌گوید اما در هنگام عمل می‌گوید باید سهم من هم برسد.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: وقتی چهل روز از این بخشنامه گذشته و حتی یک خودرو ترخیص نشده چرا یک نفر از دولت نمی‌آید بپرسد که چه اتفاقی افتاده؟ چرا اجرایی نمی‌شود؟ و اگر قابل اجرا نیست علت آن چیست؟ این نشان می‌دهد که اصلا برای آنها این مسائل اهمیتی ندارد و فقط به فکر منافع خودشان هستند. از طرف دیگر به ایام پایان سال نزدیک می‌شویم و عملا از ۱۵ اسفند تا ۱۷ فروردین کشور تعطیل می‌شود. دوستان ما در انجمن دیگر خسته شده‌اند و تصمیم گرفتند که پول مردم را با سودش برگردانند زیرا بر خلاف دولت ما به دنبال آسایش و آرامش مردم هستیم و خودمان هم بی‌خیال این خودروها می‌شویم زیرا اراده‌ای برای حل این معضل وجود ندارد.
 
حالا باید دید در زمان باقی مانده تا سال جدیدی دولت وسازمانهای مربوطه قرار است چه سازوکاری رابرای برون رفت از این بحران بیندیشند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو