مدیرکل محیط زیست:
تفکر سواره محوری در شهر قم به محیط زیست آسیب می زند
پدال نیوز- مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: امروز تفکر قالب در شهر قم مانند سایر شهرهای کشور، اهمیت دادن به سواره و ساخت امکانات مورد نیاز تردد وسایل نقلیه است که این موضوع به محیط زیست آسیب وارد می کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، سید رضا موسوی روز یکشنبه ضمن اشاره به این که سبک زندگی و نوع رفتار شهروندان تاثیر مستقیم بر روی محیط زیست دارد، افزود: اهمیت دادن به سواره امروز در شهر قم تبدیل به یک ارزش شده است و بسیاری از برنامه ریزی های شهری مانند ساخت جاده و پل برای کمک به این موضوع صورت می گیرد.
وی بیان کرد: اگر تمام امکانات شهری هم برای راحتی عبور و مرور وسایل نقیله به کار گرفته شود بازهم مشکلات موجود در این بخش حل نمی شود، تنها عطشی برای استفاده بیشتر از خودروهای شخصی در میان مردم شکل می گیرد که علاوه بر افزایش ترافیک خیابان ها، موجب آسیب دیدن محیط زیست و تشدید آلودگی هوا می شود.
وی ادامه داد: باید الگوی رفت و آمد در شهر قم و سایر شهرهای کشور تغییر کند و مردم به استفاده از وسایلی همچون دوچرخه و یا پیاده روی در گذرگاه های مناسب تشویق شوند تا هم محیط زیست شهری از آلودگی ناشی از تردد بیش از حد خودروها نجات یابد و هم سلامت شهروندان حفظ شود.
موسوی گفت: در همین رابطه تلاش می کنیم طرح سه شنبه های بدون خودرو که تاکنون در شهر قم به نتیجه مورد انتظار نرسیده است، در دستور کار قرار گیرد و شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی تشویق شوند.
وی افزود: حفاظت از محیط زیست شهری نیازمند آموزش همگانی است که در این رابطه رسانه ها و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست استان قم می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
وی بیان کرد: اگر تمام امکانات شهری هم برای راحتی عبور و مرور وسایل نقیله به کار گرفته شود بازهم مشکلات موجود در این بخش حل نمی شود، تنها عطشی برای استفاده بیشتر از خودروهای شخصی در میان مردم شکل می گیرد که علاوه بر افزایش ترافیک خیابان ها، موجب آسیب دیدن محیط زیست و تشدید آلودگی هوا می شود.
وی ادامه داد: باید الگوی رفت و آمد در شهر قم و سایر شهرهای کشور تغییر کند و مردم به استفاده از وسایلی همچون دوچرخه و یا پیاده روی در گذرگاه های مناسب تشویق شوند تا هم محیط زیست شهری از آلودگی ناشی از تردد بیش از حد خودروها نجات یابد و هم سلامت شهروندان حفظ شود.
موسوی گفت: در همین رابطه تلاش می کنیم طرح سه شنبه های بدون خودرو که تاکنون در شهر قم به نتیجه مورد انتظار نرسیده است، در دستور کار قرار گیرد و شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی تشویق شوند.
وی افزود: حفاظت از محیط زیست شهری نیازمند آموزش همگانی است که در این رابطه رسانه ها و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست استان قم می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها