کد خبر:
۹۹۵۵۹ ۰۸:۵۵
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
شرکتهای خودروسازی ارادهای برای استفاده از تکنولوژی روز ندارند
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است ارادهای برای سرمایهگذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی نسبت به مشابه خارجی، گفت: قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزان است به همین دلیل شرکتهای خودروسازی داخلی دغدغهای برای ساخت خودرو، با مصرف بنزین استاندارد ندارند.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت ترافیک یکی از مسائلی است که میتواند در میزان مصرف بنزین خودروها اثرگذار باشد؛ در حال حاضر خودروها مدت زیادی در ترافیک و پشت عوارضیها روشن میمانند، این امر باعث افزایش مصرف سوخت میشود.
مشکلاتی مانند آلودگی هوا با افزایش مصرف بنزین گریبانگیر جامعه میشود
وی با بیان اینکه با افزایش مصرف بنزین مشکلاتی مانند آلودگی هوا دامنگیر جامعه میشود، اظهار کرد: خروجی مناسبی ازخودروسازان داخلی به دست نمیآید زیرا دولتی هستند. کاهش مصرف سوخت درگرو استفاده از تجربه و دانش روز دنیا است.
شرکتهای خودروسازی داخلی ارادهای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا ندارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید برای کاهش مصرف سوخت خودروها از موتورهای به روز استفاده کرد، یادآور شد: اگرچه استفاده از تکنولوژی روز در خودروهای تولید داخل مسئله چندان سختی نیست اما خودروسازیهای دولتی اراده ای برای تحقق این مهم ندارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان تکنولوژیهای قدیمی دنیا را وارد میکنند، حتی بخش خصوصی نیز موتورهای از رده خارج شده دنیا را وارد کشور کرده، مونتاژ و استفاده میکنند.
از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است ارادهای برای سرمایهگذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد
وی تاکید کرد: از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است ارادهای برای سرمایهگذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد. خودروهایی که سایر کشورها به دلیل مصرف بیش از اندازه از فرآیند تولید خارج میکنند برای استفاده از خودروهای داخلی وارد ایران میشود.
شکست انحصار بازار خودرو در ایران؛ استارت تولید خودروهای استاندارد
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: مادامی که بازار خودرو کشور رقابتی نشود نمیتوان انتظار بهبود شرایط را داشت؛ در وهله نخست باید انحصار این بازار از بین رود و از سوی دیگر نیز خودروسازی دولتی به بخش خصوصی سالم واگذار شود.
مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد سایر کشورها است
وی بیان کرد: در حال حاضر خودروهای داخلی به ازای هر صد کیلومتر 8 تا 12 لیتر بنزین مصرف میکنند در حالی که در دنیا این مقدار به 5 لیتر نیز رسیده است در واقع مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد سایر کشورها است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی هدررفت سرمایه ملی است، گفت: در صورتی که میزان مصرف بنزین کاهش پیدا کند میتوان مازاد این محصول را صادر کرد.
منبع: خانه ملت
پایان پیام/
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت ترافیک یکی از مسائلی است که میتواند در میزان مصرف بنزین خودروها اثرگذار باشد؛ در حال حاضر خودروها مدت زیادی در ترافیک و پشت عوارضیها روشن میمانند، این امر باعث افزایش مصرف سوخت میشود.
مشکلاتی مانند آلودگی هوا با افزایش مصرف بنزین گریبانگیر جامعه میشود
وی با بیان اینکه با افزایش مصرف بنزین مشکلاتی مانند آلودگی هوا دامنگیر جامعه میشود، اظهار کرد: خروجی مناسبی ازخودروسازان داخلی به دست نمیآید زیرا دولتی هستند. کاهش مصرف سوخت درگرو استفاده از تجربه و دانش روز دنیا است.
شرکتهای خودروسازی داخلی ارادهای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا ندارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید برای کاهش مصرف سوخت خودروها از موتورهای به روز استفاده کرد، یادآور شد: اگرچه استفاده از تکنولوژی روز در خودروهای تولید داخل مسئله چندان سختی نیست اما خودروسازیهای دولتی اراده ای برای تحقق این مهم ندارند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان تکنولوژیهای قدیمی دنیا را وارد میکنند، حتی بخش خصوصی نیز موتورهای از رده خارج شده دنیا را وارد کشور کرده، مونتاژ و استفاده میکنند.
از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است ارادهای برای سرمایهگذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد
وی تاکید کرد: از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است ارادهای برای سرمایهگذاری به منظور تولید موتورهای استاندارد وجود ندارد. خودروهایی که سایر کشورها به دلیل مصرف بیش از اندازه از فرآیند تولید خارج میکنند برای استفاده از خودروهای داخلی وارد ایران میشود.
شکست انحصار بازار خودرو در ایران؛ استارت تولید خودروهای استاندارد
این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: مادامی که بازار خودرو کشور رقابتی نشود نمیتوان انتظار بهبود شرایط را داشت؛ در وهله نخست باید انحصار این بازار از بین رود و از سوی دیگر نیز خودروسازی دولتی به بخش خصوصی سالم واگذار شود.
مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد سایر کشورها است
وی بیان کرد: در حال حاضر خودروهای داخلی به ازای هر صد کیلومتر 8 تا 12 لیتر بنزین مصرف میکنند در حالی که در دنیا این مقدار به 5 لیتر نیز رسیده است در واقع مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد سایر کشورها است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی هدررفت سرمایه ملی است، گفت: در صورتی که میزان مصرف بنزین کاهش پیدا کند میتوان مازاد این محصول را صادر کرد.
منبع: خانه ملت
پایان پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها