ادعای تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره اسقاط موتورهای فرسوده
پدال نیوز- در حالیکه سازمان حفاظت محیط زیست به حذف قانون الزام موتورسیکلت سازان به اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده اعتراض کرده است عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ادعاهای جدیدی را در این رابطه مطرح میکند. در این میان این موتورسیکلتهای آلاینده هستند که به تنگتر کردن نفس شهروندان ادامه میدهند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، با توجه به آلودگی هوا در کلانشهرهایی همچون تهران، سازمان حفاظت محیط زیست با استناد به ماده 11 آئیننامه اجرایی "قانون هوای پاک" که شمارهگذاری موتورسیکلتهای بنزینی را منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده میکند؛ اعلام کرد که طبق آمارهای پلیس 9 میلیون و 500 هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده آلاینده در کشور وجود دارد اما موتورسیکلتسازان برای جلوگیری از افزایش هزینههای خود پیشنهاد حذف این ماده را به دولت بردند که برخلاف انتظار رئیس سازمان محیط زیست، درخواست آنها مورد موافقت هیأت وزیران هم قرار گرفته و این در حالی است که تردد موتورسیکلتهای فرسوده بسیار بیشتر از خودروهای فرسوده بلای جان آسمان شهرها شده است.
در این رابطه ابوالفضل حجازی - عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران - اظهار کرد: ما هیچ فشاری برای حذف این ماده قانون وارد نکردهایم بلکه از دولت خواستهایم که ابتدا زیرساختهای اسقاط را فراهم آورد و سازمانی برای آن به وجود آورد تا مردم موتورسیکلتهای فرسوده را برای اسقاط تحویل دهند.
وی افزود: این قانون هم برای خودروسازان و هم موتورسیکلتسازان ابلاغ شد اما هیچ زیرساختی برایش پیشبینی نشده بود. پس از آن در ابتدای سال جاری این ماده قانون برای خودروسازان حذف شد اما برای موتورسیکلتسازان دست نخورده باقی ماند.
حجازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود شش ماه است که 7000 هزار خانوار از کارخانههای موتورسیکلت حقوق نگرفتهاند، مدعی شد: تولید موتورسیکلت زمانی که این قانون تصویب شد، به طور کامل منجر به تعطیلی خط تولید شده و باعث شده که همان موتورهای فرسوده که میگویند آلایندگی دارد و در پارکینگها و انبارها موجودند، به چرخه بازگردند. بنابراین آلایندگیها کم که نشد، به دو تا سه برابر هم افزایش یافت؛ لذا از دولت خواستار شدیم که در ابتدا یک برنامه جهت تنظیم اینکه چه موتورسیکلتهایی باید اسقاط شوند، تدارک ببینند.
عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه جلسات بسیاری طی شش ماه اخیر برگزار شده و کارهای کارشناسی صورت گرفته، مدعی شد: در کلانشهرها و به طور خاص در تهران براساس آخرین آمارها، دو میلیون موتورسیکلت در حال حرکت است که از این تعداد، یک میلیون و 600 هزار دستگاه یورو 4 هستند، حدود 70 هزار دستگاه موتورهای برقی است که طی دو سال اخیر تزریق شده است. بنابراین تعداد موتورهای فرسوده در تهران زیر 100 هزار دستگاه است که سریعاً هم نوشماره شدهاند.
حجازی با بیان اینکه هنوز مصوبه از هیئت وزیران بیرون نیامده در رسانه خارجی گزارش آن پخش میشود، اظهار کرد: روز شنبه نشست خبری برگزار خواهد شد و شفافسازیها صورت خواهد گرفت.
در این رابطه ابوالفضل حجازی - عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران - اظهار کرد: ما هیچ فشاری برای حذف این ماده قانون وارد نکردهایم بلکه از دولت خواستهایم که ابتدا زیرساختهای اسقاط را فراهم آورد و سازمانی برای آن به وجود آورد تا مردم موتورسیکلتهای فرسوده را برای اسقاط تحویل دهند.
وی افزود: این قانون هم برای خودروسازان و هم موتورسیکلتسازان ابلاغ شد اما هیچ زیرساختی برایش پیشبینی نشده بود. پس از آن در ابتدای سال جاری این ماده قانون برای خودروسازان حذف شد اما برای موتورسیکلتسازان دست نخورده باقی ماند.
حجازی با بیان اینکه در حال حاضر حدود شش ماه است که 7000 هزار خانوار از کارخانههای موتورسیکلت حقوق نگرفتهاند، مدعی شد: تولید موتورسیکلت زمانی که این قانون تصویب شد، به طور کامل منجر به تعطیلی خط تولید شده و باعث شده که همان موتورهای فرسوده که میگویند آلایندگی دارد و در پارکینگها و انبارها موجودند، به چرخه بازگردند. بنابراین آلایندگیها کم که نشد، به دو تا سه برابر هم افزایش یافت؛ لذا از دولت خواستار شدیم که در ابتدا یک برنامه جهت تنظیم اینکه چه موتورسیکلتهایی باید اسقاط شوند، تدارک ببینند.
عضو هیأت مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با بیان اینکه جلسات بسیاری طی شش ماه اخیر برگزار شده و کارهای کارشناسی صورت گرفته، مدعی شد: در کلانشهرها و به طور خاص در تهران براساس آخرین آمارها، دو میلیون موتورسیکلت در حال حرکت است که از این تعداد، یک میلیون و 600 هزار دستگاه یورو 4 هستند، حدود 70 هزار دستگاه موتورهای برقی است که طی دو سال اخیر تزریق شده است. بنابراین تعداد موتورهای فرسوده در تهران زیر 100 هزار دستگاه است که سریعاً هم نوشماره شدهاند.
حجازی با بیان اینکه هنوز مصوبه از هیئت وزیران بیرون نیامده در رسانه خارجی گزارش آن پخش میشود، اظهار کرد: روز شنبه نشست خبری برگزار خواهد شد و شفافسازیها صورت خواهد گرفت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها