کد خبر:
۹۸۷۲۹ ۱۴:۰۹
۱۳۹۷/۱۱/۰۷
کانادا جنرال موتورز را لای منگنه گذاشت!
پدال نیوز- کانادا قصد دارد که خودروهای تولید شده در کارخانه جنرال موتورز در مکزیک را بایکوت کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بعد از تعطیلی یکی از کارخانههای فعال جنرالموتورز در ایالات متحده آمریکا، حالا به نظر میرسد که کانادا قصد دارد با تحت فشار قرار دادن این خودروساز آمریکایی و بایکوت خودروهای تولید شده در کارخانه آن در مکزیک، این شرکت را وادار کند که کارخانه خود را در این کشور دوباره راه اندازی و برقرار کند.
جنرالموتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب میشود، در شهر اوشاوا واقع در ایالت اونتاریو یک کارخانه بسیار بزرگ و فعال داشت که چندماه پیش بعلت مسائل نامعلومی تعطیل و تولید خودرو نیز در آن متوقف اعلام شد. هرچند که کارشناسان بسیاری گفتند علت این اقدام جنرالموتورز، کاهش هزینههای نهایی این شرکت بوده است چراکه هزینه کارگران فعال در کانادا بسیار بیشتر از کارگران مکزیکی است.
تعطیلی این کارخانه که به بیکار شدن بالغ بر دو هزار و 500 نفر از کارگران و کارکنان جنرالموتورز انجامید، تأثیرات و تبعات منفی دیگری نیز به همراه داشته است و کانادا نیز قصد دارد با آغاز مذاکرات و همچنین تحت فشار قرار دادن جنرالموتورز با تحریم و بایکوت خودروهای تولید شده این شرکت در کارخانه مکزیکی خود، این خودروسازی را مجبور به بازگشت و ادامه فعالیتش در کانادا کند.
بر اساس گزارش رویترز، با اینکه جنرالموتورز پیشتر اعلام کرده بود که به طور کلی میخواهد کارخانه خود در اوشاوای کانادا را تعطیل و واگذار کند، اما حالا انجمنی تحت عنوان یونیفر در کانادا تشکیل شده است که برای بازگشت و راه اندازی کارخانه جنرالموتورز تلاش میکند و از آن درخواست کرده که خط تولید خود را حداقل تا سپتامبر سال 2020 میلادی ادامه دهد.
جنرالموتورز همچنین پیشتر اعلام کرده بود که به منظور تمرکز و تولید خودروهای برقی، الکتریکی و خودران قصد دارد که هزینههای مازاد و گزاف خود را کاهش دهد و به همین دلیل نیز به تعطیلی یکی از کارخانههای پرهزینه خود اقدام کرد.
این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از انتشار خبر تعطیلی چند کارخانه جنرالموتورز در داخل و خارج از خاک آمریکا و به تبع آن بیکاری هزاران نیروی انسانی و کارگری که در آنها مشغول بهکار بودند، به شدت عصبانی شده و با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر، به شدت از این اقدام خودروساز آمریکایی انتقاد کرده است. ترامپ در توییتی نوشته بود: ما چندسال پیش جنرالموتورز را از خطر ورشکستگی و بحرانهای اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبیهای ما به آنهاست.
گفته میشود که به دنبال تعطیلی کارخانهها، جنرالموتورز 15 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر 18 هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد. همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کردهاند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانههای فعال خود، تا سال 2020 میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینههای جنرالموتورز کاهش پیدا خواهد کرد.
جنرالموتورز که یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز مستقر در ایالات متحده آمریکا محسوب میشود، در شهر اوشاوا واقع در ایالت اونتاریو یک کارخانه بسیار بزرگ و فعال داشت که چندماه پیش بعلت مسائل نامعلومی تعطیل و تولید خودرو نیز در آن متوقف اعلام شد. هرچند که کارشناسان بسیاری گفتند علت این اقدام جنرالموتورز، کاهش هزینههای نهایی این شرکت بوده است چراکه هزینه کارگران فعال در کانادا بسیار بیشتر از کارگران مکزیکی است.
تعطیلی این کارخانه که به بیکار شدن بالغ بر دو هزار و 500 نفر از کارگران و کارکنان جنرالموتورز انجامید، تأثیرات و تبعات منفی دیگری نیز به همراه داشته است و کانادا نیز قصد دارد با آغاز مذاکرات و همچنین تحت فشار قرار دادن جنرالموتورز با تحریم و بایکوت خودروهای تولید شده این شرکت در کارخانه مکزیکی خود، این خودروسازی را مجبور به بازگشت و ادامه فعالیتش در کانادا کند.
بر اساس گزارش رویترز، با اینکه جنرالموتورز پیشتر اعلام کرده بود که به طور کلی میخواهد کارخانه خود در اوشاوای کانادا را تعطیل و واگذار کند، اما حالا انجمنی تحت عنوان یونیفر در کانادا تشکیل شده است که برای بازگشت و راه اندازی کارخانه جنرالموتورز تلاش میکند و از آن درخواست کرده که خط تولید خود را حداقل تا سپتامبر سال 2020 میلادی ادامه دهد.
جنرالموتورز همچنین پیشتر اعلام کرده بود که به منظور تمرکز و تولید خودروهای برقی، الکتریکی و خودران قصد دارد که هزینههای مازاد و گزاف خود را کاهش دهد و به همین دلیل نیز به تعطیلی یکی از کارخانههای پرهزینه خود اقدام کرد.
این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بعد از انتشار خبر تعطیلی چند کارخانه جنرالموتورز در داخل و خارج از خاک آمریکا و به تبع آن بیکاری هزاران نیروی انسانی و کارگری که در آنها مشغول بهکار بودند، به شدت عصبانی شده و با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توئیتر، به شدت از این اقدام خودروساز آمریکایی انتقاد کرده است. ترامپ در توییتی نوشته بود: ما چندسال پیش جنرالموتورز را از خطر ورشکستگی و بحرانهای اقتصادی و مالی رهانیدیم و حالا این تعطیلی کارخانه و افزایش بیکاری کارگران آمریکایی جواب خوبیهای ما به آنهاست.
گفته میشود که به دنبال تعطیلی کارخانهها، جنرالموتورز 15 درصد از نیروی انسانی خود را از دست خواهد داد و این بدان معناست که بالغ بر 18 هزار نفر از کارکنان این خودروساز بزرگ تعدیل خواهند شد. همچنین مقامات این شرکت در این خصوص خاطرنشان کردهاند که با تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانههای فعال خود، تا سال 2020 میلادی حدود شش میلیارد دلار در هزینههای جنرالموتورز کاهش پیدا خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش