آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۷۹۷۲
۱۶:۴۷
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد

توقف پرداخت نقدی عوارضی آزادراه‌ها از تابستان 98

پدال نیوز- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: عملیات تجهیز آزادراه‌ها به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض آغاز شده و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت، همه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:‌ دوره رسمی اجرای طرح سامانه پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور آغاز شده است و تا تیرماه سال آینده و بر اساس اولویت همه آزادراه‌های کشور به این سیستم مجهز می‌شود.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها ادامه داد: بر اساس همین اولویت‌بندی و به منظور سهولت در سفرهای نوروزی، تا پایان سال‌جاری عوارض در تعدادی از آزادراه‌های منتهی به پایتخت به صورت الکترونیکی دریافت خواهد شد.
 
وی سهولت استفاده مردم را یکی از مزایای مهم این طرح برشمرد و گفت:‌ اخذ الکترونیکی عوارض موجب کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در زمان سفر خواهد شد و با این روش تردد کنندگان از محل ایستگاه‌ها و دروازه‌های وصول عوارض می‌توانند با سرعت معمول تردد کنند و اخذ عوارض منجر به توقف و یا کاهش سرعت خودروها نمی‌شود.
 
میرشفیع شفاف‌سازی درآمدهای آزادراه‌ها را از دیگر مزایای این طرح دانست و عنوان کرد: این طرح با ایجاد مکانیزم جامعی برای تجمیع اطلاعات، مغایرت‌گیری وضعیت دریافت نقدی با میزان تردد و غیره منجر به ارایه گزارش‌های دقیق می‌شود و دولت و شرکت‌های سرمایه‌گذار می‌توانند به توافق جامعی در این خصوص دست یابند.
 
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در تشریح مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک گفت: با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد و امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک و یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود.
 
میرشفیع اضافه کرد: در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود؛ همچنین فرد 24 ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند.
 
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها تاکید کرد: در صورتی که 72 ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد.
 
میرشفیع همچنین با اشاره به جایگاه‌های اخذ عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه‌، گفت: در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌‌ خودرو میسر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد:‌ امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز‌ بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو