کد خبر:
۹۷۸۹۰ ۱۴:۰۳
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
معاون سازمان تعزیرات حکومتی:
بررسی 4 هزار پرونده شکایت در حوزه واردات خودرو
پدال نیوز- معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حدود چهار هزار پرونده در زمینه واردات خودرو در تعزیرات در حال رسیدگی است که در صورت عدم تحویل به موقع خودرو، این میزان پرونده افزایش می یابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی روز شنبه درباره چگونگی ترخیص 13 هزار خودروی دپو شده از گمرک اظهار داشت: حجم قابل توجهی از شکایات مردم به تعزیرات رسید که برای خودرو ثبت نام کرده اند ولی قادر به دریافت آن نبوده اند. شرکت ها نیز ادعا می کردند، ثبت سفارش شده اما خودروها در گمرک مانده اند.
وی ادامه داد: خودرو در گمرگ آسیب می بیند و شاید برخی قطعات نیازمند تعویض باشد یا اگر در زمان طولانی در گمرک بماند، برخی قطعات مانند باطری دچار فساد می شود و مهمتر از همه تعهدی است که به خریداران داده اند ولی قابل انجام نیست.
اسفنانی خاطرنشان کرد: نمی توانم ادعا کنم آنهایی که در صنعت خودرو هستند، موجب ممنوعیت ثبت سفارش شدند تا این مسأله حربه ای شود که به افزایش قیمت منجر شود و به هیچ عنوان برای ما هم این موضوع قابل قبول نیست.
مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به جلسه روز گذشته با 40 شرکت واردکننده خودرو، افزود: در این نشست، مشکلات این شرکت ها بررسی شد و عزم دولت برای ترخیص به موقع خودروها است.
اسفنانی گفت: عده ای مدعی بودند خودرو را در کشورهای همسایه خریده اند و خودرو در انبار آنها است ولی از زمانی که واردات ممنوع شده است، اجازه ترخیص ندارند؛ در حالی که در آن کشور پول خودرو پرداخت شده است و حتی هزینه انبارداری را نیز می پردازند.
وی اضافه کرد: بعید است دولت برای اینکه چند شرکت واردکننده را از نظر مالی تقویت کند، چنین تصمیمی علیه مردم بگیرد.
وی ادامه داد: خودرو در گمرگ آسیب می بیند و شاید برخی قطعات نیازمند تعویض باشد یا اگر در زمان طولانی در گمرک بماند، برخی قطعات مانند باطری دچار فساد می شود و مهمتر از همه تعهدی است که به خریداران داده اند ولی قابل انجام نیست.
اسفنانی خاطرنشان کرد: نمی توانم ادعا کنم آنهایی که در صنعت خودرو هستند، موجب ممنوعیت ثبت سفارش شدند تا این مسأله حربه ای شود که به افزایش قیمت منجر شود و به هیچ عنوان برای ما هم این موضوع قابل قبول نیست.
مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به جلسه روز گذشته با 40 شرکت واردکننده خودرو، افزود: در این نشست، مشکلات این شرکت ها بررسی شد و عزم دولت برای ترخیص به موقع خودروها است.
اسفنانی گفت: عده ای مدعی بودند خودرو را در کشورهای همسایه خریده اند و خودرو در انبار آنها است ولی از زمانی که واردات ممنوع شده است، اجازه ترخیص ندارند؛ در حالی که در آن کشور پول خودرو پرداخت شده است و حتی هزینه انبارداری را نیز می پردازند.
وی اضافه کرد: بعید است دولت برای اینکه چند شرکت واردکننده را از نظر مالی تقویت کند، چنین تصمیمی علیه مردم بگیرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها