معاون پایش محیط زیست خراسان رضوی:
60 درصد خودروهای مشهد تک سرنشین هستند
پدال نیوز- معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق برآوردهای اولیه ۶۰ درصد خودروهای مشهد تک سرنشین و از منابع مهم آلودگی هوا هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، محمد عرفانی یکشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در محل این اداره اظهار کرد: براساس برآوردهای اولیه 60 درصد خوردوی تکسرنشین داریم که اگر ما هیچ مشکلی نداشتهباشیم و تمام خودروهایمان استاندارد باشند و بنزین با کیفیت بالایی هم داشته باشیم اما بازهم مردم از حملونقل عمومی استفاده نکنند، باز هم تولید آلودگی خواهیم داشت.
وی افزود:مشهد در سال 97، سی روز هوای پاک، 211 روز هوای سالم و 32 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هم هوای ناسالم برای تمام گروهها داشته است.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:یکی از منابع آلودهساز به خصوص در شهر مشهد منابع متحرک است و در این راستا باتوجه به مدیریتهایی که انجام شده، مراکز معاینه فنی، گلوگاهی برای عدم مجوز گرفتن خودروهای آلودهاست و این میتواند در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد مفید باشد.
عرفانی تصریح کرد:در رابطه با منابع ثابت آلودگی نیز یکی از منابع مهمی که داریم 5 نیروگاهی است که در اطراف مشهد داریم و نیروگاه توس یکی از منابعی است که از سوخت مایع استفاده میکند و ما پیگیریهای زیادی انجام دادیم که مکاتبات زیادی به سازمان حفاظت محیطزیست و از طریق ریاست سازمان به معاون اول رئیس جمهور و آنها به وزاری نفت و نیرو مکاتباتی داشتند، تصمیم بر این شد که نیروگاه توس از این به بعد از سوخت مایع، مازوت و یا سوخت آلوده ساز استفاده نکند.
وی افزود:مشهد در سال 97، سی روز هوای پاک، 211 روز هوای سالم و 32 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هم هوای ناسالم برای تمام گروهها داشته است.
معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد:یکی از منابع آلودهساز به خصوص در شهر مشهد منابع متحرک است و در این راستا باتوجه به مدیریتهایی که انجام شده، مراکز معاینه فنی، گلوگاهی برای عدم مجوز گرفتن خودروهای آلودهاست و این میتواند در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد مفید باشد.
عرفانی تصریح کرد:در رابطه با منابع ثابت آلودگی نیز یکی از منابع مهمی که داریم 5 نیروگاهی است که در اطراف مشهد داریم و نیروگاه توس یکی از منابعی است که از سوخت مایع استفاده میکند و ما پیگیریهای زیادی انجام دادیم که مکاتبات زیادی به سازمان حفاظت محیطزیست و از طریق ریاست سازمان به معاون اول رئیس جمهور و آنها به وزاری نفت و نیرو مکاتباتی داشتند، تصمیم بر این شد که نیروگاه توس از این به بعد از سوخت مایع، مازوت و یا سوخت آلوده ساز استفاده نکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش