کد خبر:
۹۷۵۲۴ ۱۵:۲۷
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
رئیس فدراسیون واردات :
جزئیات ترخیص 49 خودروی خاص طی یک ماه گذشته
پدال نیوز- رییس فدراسیون واردات در خصوص صحبتهای سرپرست دفتر صادرات و واردات وزارت صنعت مبنی بر فراهم شدن مقدمات ترخیص ۱۳هزار خودروی وارداتی از گمرک گفت: یک ماهی است که این بخشنامه ابلاغ شده اما عملکرد سازمان توسعه تجارت نشانی از این اقدام ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، فرهاد احتشام زاد با بیان این که بخشنامه ترخیص خودروهای وارداتی یک ماهی است که توسط سران سه قوا تصمیمگیری و ابلاغ شده، اظهار کرد: اگرچه تصمیمگیری در خصوص این موضوع توسط سران سه قوه انجام شده، اما مشخص نیست که چرا وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت از انجام این دستور سر بازمیزنند.
وی با اشاره به پرداخت مابه التفاوت خودروهای وارداتی بیان کرد: بسیاری از واردکنندگان مابهالتفاوت واردات خودرو با ارز دولتی و نیما را پرداخت و کد رهگیری دریافت کردهاند اما به دلیل نداشتن رویه مشخص در گمرک، هنوز دستور ممنوعیت ترخیص لغو نشده است.
احتشام زاد از ترخیص 49دستگاه خودروی خاص از گمرک طی ماه گذشته خبر داد و گفت: هیچ خودرو عادی تا کنون از گمرک ترخیص نشده و آن چه بیرون آمده، خودروهایی است که مربوط به وزارتخانهها و بخشهای دولتی است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در همین راستا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: دستور ترخیص خودروها داده شده اما سازمان توسعه تجارت به بهانههای مختلف این کار را انجام نمیدهد.
دادفر با تاکید بر این که هیچ مشکلی از سوی گمرک برای ترخیص این خودروها وجود ندارد، تاکید کرد: مشکل تنها از سوی سازمان توسعه تجارت است و تا زمانی که سازمان بر موضع خود برای حل نشدن مشکلات باشد، مشکلی حل نخواهد شد.
وی با اشاره به پرداخت مابه التفاوت خودروهای وارداتی بیان کرد: بسیاری از واردکنندگان مابهالتفاوت واردات خودرو با ارز دولتی و نیما را پرداخت و کد رهگیری دریافت کردهاند اما به دلیل نداشتن رویه مشخص در گمرک، هنوز دستور ممنوعیت ترخیص لغو نشده است.
احتشام زاد از ترخیص 49دستگاه خودروی خاص از گمرک طی ماه گذشته خبر داد و گفت: هیچ خودرو عادی تا کنون از گمرک ترخیص نشده و آن چه بیرون آمده، خودروهایی است که مربوط به وزارتخانهها و بخشهای دولتی است.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز در همین راستا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: دستور ترخیص خودروها داده شده اما سازمان توسعه تجارت به بهانههای مختلف این کار را انجام نمیدهد.
دادفر با تاکید بر این که هیچ مشکلی از سوی گمرک برای ترخیص این خودروها وجود ندارد، تاکید کرد: مشکل تنها از سوی سازمان توسعه تجارت است و تا زمانی که سازمان بر موضع خود برای حل نشدن مشکلات باشد، مشکلی حل نخواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها