آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۷۴۹۰
۰۹:۵۸
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
مهدی جمالی‌ نژاد :

50 درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند

پدال نیوز- رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مهدی جمالی‌ نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران و اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر اینکه تهران 3 هزار اتوبوس کم دارد، اظهار کرد: بیش از 50 درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست، لذا بازسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود و نوسازی ناوگان برای ما مهم است.
وی با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دغدغه‌های سازمان شهرداری‌ها است، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی تولید اتوبوس تدابیر خاص خود را می‌خواهد و خوشبختانه جلسات خوبی را با پورسید آقایی داشتیم تا گره‌های موجود بر سر راه تولید اتوبوس باز شود.
 
جمالی نژاد با اشاره به اینکه با وزارت صنایع جلساتی داشتیم تا بتوانیم تمهیداتی را برای حل این موضوع در نظر بگیریم، گفت: ناوگان اتوبوسرانی به شدت باید نوسازی شود و در شرایطی که ما مردم را به انسان محوری شهرها تشویق می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که خودروی شخصی به میدان نیاورند‌، اگر بستر حمل و نقل عمومی فراهم نباشد، این سخن شعاری بیش نخواهد بود.
 
بیشتر بخوانید: 13 دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری شد
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در واکنش به اظهارات اخیر میرلوحی عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه هزینه کامل استفاده از متروی تهران 10 هزار تومان است، تصریح کرد: ما باید تدابیری اندیشه کنیم که توازن بین عرضه و تقاضا به هم نخورد.
 
وی افزود: اگر قرار است حمل و نقل روان داشته باشیم، تدابیر خاصی باید اندیشیده شود که اگر قیمت‌ها بالا رفت، مانع استقبال مردم نشود.
 
جمالی نژاد تصریح کرد: باید شرایط را طوری رقم زنیم که قشر محروم امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشند.
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای ورود اتوبوس‌های جدید پیگیری‌های روزانه و هفتگی می‌کنیم ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری اتوبوس‌ها وارد شوند.
 
وی در باره تعداد اتوبوس‌های جدید گفت: در مورد تعداد آن‌ها چیزی نمی‌توانم بگویم، اما امیدوارم تا پایان سال وارد شوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو