کد خبر:
۹۷۲۴۱ ۰۹:۰۲
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
خودروسازان: واردات اتوبوس دست دوم خیانت است
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال واردات اتوبوسهای دست دوم از سوی شرکت اتوبوسرانی خبر داده و این کار را در شرایط فعلی "خیانت به کشور خواند".
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال واردات اتوبوسهای دست دوم از سوی شرکت اتوبوسرانی خبر داده و این کار را در شرایط فعلی "خیانت به کشور خواند".
احمد نعمت بخش اظهار کرد: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اخیرا از برنامه این شرکت برای واردات اتوبوس دست دوم به علت ناتوانی در خرید اتوبوسهای نو، خبر داده است.
وی با اشاره به وجود ۱۰ شرکت اتوبوسساز در کشور با ظرفیت تولید بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه در سال، اظهار کرد: در شرایطی که تمام کارخانههای اتوبوسسازی زیر ظرفیت کار میکنند و بعضی از آنها در شرف تعطیل شدن هستند، واردات اتوبوسهای دست دوم خارجی، خیانت به کشور است.
نعمتبخش با بیان اینکه بخشهای مختلف کشور در شرایط تحریم باید به یکدیگر کمک کنند، گفت: اگر استفاده از اتوبوسهای دست دوم اقتصادی بود کشورهای مبداء خودشان از آنها استفاده میکردند.
وی افزود: این اتوبوسها استاندرهای لازم برای ورود به کشور را ندارند و خرید آنها منجر به وابستگی و مصرف ارز برای تعویض قطعات مستعمل خواهد شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، شرکت اتوبوسرانی حق واردات اتوبوس دست دوم را ندارد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش واردات اتوبوسهای دست دوم را متوقف خواهد کرد.
احمد نعمت بخش اظهار کرد: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اخیرا از برنامه این شرکت برای واردات اتوبوس دست دوم به علت ناتوانی در خرید اتوبوسهای نو، خبر داده است.
وی با اشاره به وجود ۱۰ شرکت اتوبوسساز در کشور با ظرفیت تولید بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه در سال، اظهار کرد: در شرایطی که تمام کارخانههای اتوبوسسازی زیر ظرفیت کار میکنند و بعضی از آنها در شرف تعطیل شدن هستند، واردات اتوبوسهای دست دوم خارجی، خیانت به کشور است.
نعمتبخش با بیان اینکه بخشهای مختلف کشور در شرایط تحریم باید به یکدیگر کمک کنند، گفت: اگر استفاده از اتوبوسهای دست دوم اقتصادی بود کشورهای مبداء خودشان از آنها استفاده میکردند.
وی افزود: این اتوبوسها استاندرهای لازم برای ورود به کشور را ندارند و خرید آنها منجر به وابستگی و مصرف ارز برای تعویض قطعات مستعمل خواهد شد.
دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، شرکت اتوبوسرانی حق واردات اتوبوس دست دوم را ندارد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش واردات اتوبوسهای دست دوم را متوقف خواهد کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها