آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۷۱۳۷
۱۵:۰۲
۱۳۹۷/۱۰/۰۸
قنبری خبر داد:

اقدام شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری در پایتخت

پدال نیوز- معاون پارلمانی شهردار تهران، از اجرای طرح دوچرخه‌های اشتراکی و توسعه حمل و نقل بدون دود در پایتخت توسط شهرداری به عنوان روشی در جهت تامین سلامت شهروندان یاد کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت ، داریوش قنبری در مورد انتشار خبری مبنی بر توسعه دوچرخه‌سواری در پایتخت به منظور کاهش آلودگی هوا که گفته شده ساماندهی و تهیه زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن برعهده شهرداری است، گفت: افتتاح دوچرخه‌های اشتراکی در تهران و توسعه حمل و نقل بدون دود اقدامی از سوی شهرداری تهران بوده که ایستگاه‌هایی هم برای آن ایجاد شده است تا دوچرخه مورد نیاز را در اختیار شهروندان قرار دهد.
 
وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از این ایستگاه‌ها در برخی مناطق تهران از جمله یک و دو راه‌اندازی و تجهیز شده‌اند، اما هنوز در کل شهر امکان ایجاد و تجهیز این مراکز فراهم نشده است.
قنبری در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌های لازم برای تامین امنیت شهروندانی که با دوچرخه تردد کنند، در پایتخت فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر همچون بلوار کشاورز، پل کریمخان و خیابان کارگر لاین‌های مخصوص برای دوچرخه‌‍ سواری ایجاد شده است، ضمن اینکه شهرداری به دنبال توسعه این بخش است.
 
اجرای طرح تردد با دوچرخه ارتباط مستقیمی با تامین سلامت شهروندان دارد
 
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شهرداری برای توسعه تردد با دوچرخه ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارد، ضمن اینکه بر اساس پژوهشی که صورت گرفته، افزایش کلسترول، فشار خون، قند خون و بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله بیماری‌های شایع است که بیشتر شهروندان تهرانی با آن مواجه هستند، و این در حالی است که تعداد زیادی از آنها از این مشکل خود بی‌اطلاع هم هستند.
 
قنبری بیان کرد: بی‌تردید ازطریق دوچرخه‌سواری می‌توان به جنگ با بسیاری از این بیماری‌ها رفت، چرا که به دلیل افزایش فعالیت بدنی، سوخت و ساز در بدن هم بالا می‌رود، بنابراین در توسعه این نوع حمل و نقل قطعا تامین سلامت شهروندان مدنظر شهرداری تهران بوده است.
 
مسئولان به کمپین تردد با دوچرخه بپیوندند
 
وی یادآور شد: در هفته‌های گذشته نیز شهردار تهران در اقدامی نمادین با دوچرخه در سطح شهر تردد کرده است و امیدواریم که این اقدام از سوی سایر مسئولان نیز دنبال شود و فرهنگ استفاده از دوچرخه در میان شهروندان نه تنها در تهران، بلکه در تمام نقاط کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
قنبری اظهار کرد: هم‌اکنون حفظ محیط زیست موضوع بسیار جدی و اساسی است و در همین راستا باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌هایی برویم که حداقل آلایندگی را داشته باشند تا ترجیحا آلایندگی نداشته باشند.
 
معاون پارلمانی شهردار تهران، تاکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم به منظور تامین سلامت عمومی و حفظ محیط زیست در تمام مناطق شهرداری تهران ایستگاه‌هایی را برای تامین دوچرخه مورد نیاز شهروندان تهرانی ایجاد کنیم./
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو