عوامل رد شدن خودروهای سنگین در معاینه فنی چیست؟
پدال نیوز- عضو انجمن صنفی مراکز معاینه فنی استان تهران گفت: بسیاری از خودروهای سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در مرحله اول مراجعه، نمی توانند برگه معاینه فنی اخذ کنند که این امر، ناشی از سن بالای ناوگان و کیفیت پایین گازوییل عرضه شده در جایگاههای سوخت رسانی است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا و سیما، علیرضا امیری افزود: با شروع نیمه دوم سال و تشدید طرح مبارزه با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، روزانه تا 50 خودروی سنگین به این مراکز 12 گانه استان تهران مراجعه می کنند که در اکثر مواقع کمتر از 10 خودرو معاینه فنی دریافت کرده و بقیه رانندگان، ملزم به تعمیر خودرو می شوند.
وی افزود: در حال حاضر، اکثر خودروهای سنگین مراجعه کننده به خاطر فرسودگی لاستیک یا بالا بودن سطح آلاینده ها در معاینه فنی مردود می شوند که عمدتا ناشی از بالا بودن سن ناوگان حمل و نقل جاده ای و کیفیت پایین سوخت آنهاست.
امیری افزود: در فرایند معاینه فنی، مواردی چون اصالت خودرو، عیوب ظاهری، تست آلایندگی و دود ، میزان لقی فرمان و ترمزها کنترل می شود.
عضو انجمن صنفی مراکز معاینه فنی استان تهران همچنین احتمال صدور برگه معاینه فنی بدون رفتن خودرو به این مراکز را که در روزهای اخیر شایعاتی در مورد آنها منتشر شده بود رد کرد و گفت: خودروها باید برای صدور معاینه فنی، حداقل دو بار به هنگام ورود به مرکز معاینه فنی و خروج از آن از مقابل دوربین های سامانه متمرکز سازمان راهداری عبور کنند تا اطلاعات آنها در سامانه سیمفا ثبت شود و اینکه برخی ادعا کرده اند در مراکز معاینه فنی بدون مراجعه به این مراکز برگه معاینه فنی اخذ می کنند، لااقل در سطح استان تهران واقعیت ندارد.
وی افزود: در حال حاضر، اکثر خودروهای سنگین مراجعه کننده به خاطر فرسودگی لاستیک یا بالا بودن سطح آلاینده ها در معاینه فنی مردود می شوند که عمدتا ناشی از بالا بودن سن ناوگان حمل و نقل جاده ای و کیفیت پایین سوخت آنهاست.
امیری افزود: در فرایند معاینه فنی، مواردی چون اصالت خودرو، عیوب ظاهری، تست آلایندگی و دود ، میزان لقی فرمان و ترمزها کنترل می شود.
عضو انجمن صنفی مراکز معاینه فنی استان تهران همچنین احتمال صدور برگه معاینه فنی بدون رفتن خودرو به این مراکز را که در روزهای اخیر شایعاتی در مورد آنها منتشر شده بود رد کرد و گفت: خودروها باید برای صدور معاینه فنی، حداقل دو بار به هنگام ورود به مرکز معاینه فنی و خروج از آن از مقابل دوربین های سامانه متمرکز سازمان راهداری عبور کنند تا اطلاعات آنها در سامانه سیمفا ثبت شود و اینکه برخی ادعا کرده اند در مراکز معاینه فنی بدون مراجعه به این مراکز برگه معاینه فنی اخذ می کنند، لااقل در سطح استان تهران واقعیت ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها