کد خبر:
۹۶۶۷۱ ۱۰:۲۴
۱۳۹۷/۱۰/۰۱
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:
ممنوعیت واردات خودرو به بهانه انحصاریتر کردن بازار است
پدال نیوز: عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، «بهرام پارسایی»، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزای برنا درخصوص وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک گفت: سهم کل خودروهای وارداتی در بازار زمانی که تعرفه واردات خودرو 55درصد، تعرفه خودروهای هیبریدی زیر5 درصد و قیمت دلار نیز پایین بود، فقط 5 درصد بود.
وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو هیچ لطمه ای به خودروسازی داخلی ما وارد نمیکند، افزود: خودروسازان ما حتی قبل از ممنوعیت واردات خودرو نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند. عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقط به بهانه انحصاریتر کردن بازار، ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد. واردات خودرو زمانی می تواند به تولید داخلی لطمه وارد کند که مشتریان خودروهای داخلی به سمت خودروهای وارداتی بروند.
پارسایی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در خودروهای داخلی رعایت نمی شود. زمانی که سایپا سایت ثبت نام را برای 20 هزار خودرو باز می کند و در حالی که نزدیک به 1 میلیون نفر متقاضی داریم، واضح است که عرضه و تقاضا در این بخش گپ بزرگی دارد.
وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه ممنوعیت را از خودروهای وارداتی بردارند خودروسازان داخلی نمیتوانند جوابگوی متقاضیان باشند، افزود: دلیل موجهی وجود ندارد و فقط می خواهند فضای خودروسازی را انحصاری تر کنند.
وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو هیچ لطمه ای به خودروسازی داخلی ما وارد نمیکند، افزود: خودروسازان ما حتی قبل از ممنوعیت واردات خودرو نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند. عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقط به بهانه انحصاریتر کردن بازار، ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد. واردات خودرو زمانی می تواند به تولید داخلی لطمه وارد کند که مشتریان خودروهای داخلی به سمت خودروهای وارداتی بروند.
پارسایی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در خودروهای داخلی رعایت نمی شود. زمانی که سایپا سایت ثبت نام را برای 20 هزار خودرو باز می کند و در حالی که نزدیک به 1 میلیون نفر متقاضی داریم، واضح است که عرضه و تقاضا در این بخش گپ بزرگی دارد.
وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه ممنوعیت را از خودروهای وارداتی بردارند خودروسازان داخلی نمیتوانند جوابگوی متقاضیان باشند، افزود: دلیل موجهی وجود ندارد و فقط می خواهند فضای خودروسازی را انحصاری تر کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها