کد خبر:
۹۶۲۹۲ ۱۷:۲۴
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
با وجود دستور رئیس جمهور و معاون اول عملیات اجرایی انجام نمی شود؛
ترخیص خودروهای دپو شده در انتظار اقدامات اجرایی وزارت صنعت
پدال نیوز- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با وجود تاکید رئیس جمهور و معاون اول هنوز هیچ اقدام عملی در جهت ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مهدی دادفر در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به نامه نگاری های انجام شده در این باره افزود: در سوم آذرماه نامه ای از سوی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در در سوم آذرماه خطاب به جناب آقای رحمانی صادر شد که 7 آذر ماه این نامه به معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت ارجاع داده شد.
وی در تشریح موضوع این نامه گفت: در این نامه آمده بود که با توجه به استمرار خسارات ناشی از دپوی خودروها با برندهای مختلف در گمرکات کشور و نظر به دستور معاون اول رئیس جمهور و مفاد صورت جلسه برگزار شده که به تایید مقامات دولتی و قضایی رسیده، لازم است این کار هرچه سریع تر اجرایی و روند آن اعلام شود.
دادفر با تاکید معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ترخیص خودروها از گمرک در 30 ابان ماه بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گرفتار یک بلاتکلیفی و عدم شجاعت در اتخاذ تصمیم صحیح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم در حالی که وزارت امور اقتصاد و دارایی و گمرک هیچ مشکلی در این زمینه ندارند.
این فعال در حوزه واردات خودرو یادآور شد که مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بدنه کارشناسی است به طوری که در دوره قبل ریاست سازمان توسعه تجارت، در جلسه مشترک با واردکنندگان تاکید شد ما از واردکنندگان دلخور هستیم و انگیزه ای برای کار کردن برای واردکنندگان و حل مشکلات آن ها نداریم که با توجه به این اظهارات به نوعی می توان این روند را انتقام جویی از فعالان اقتصادی کشور دانست.
وی ادامه داد: دستور، مصوبات و مکاتبات رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور نشان از تلاش برای حل مشکل مردم دارد اما وزارت صنعت دلایل زیادی برای انجام ندادن این دستور دارد که یکی از آن ها وجود کسانی در بدنه وزارت صنعت است که که با موضوع ثبت سفارش های غیرقانونی در ارتباط بوده است.
دادفر تصریح کرد: واردکنندگان در حال حاضر سکوت کردند چرا که رئیس جمهور به صورت مکتوب تاکید کرده و مقامات قضایی و اجرایی نیز این دستور را تایید کرده و در عین حال گمرک اقدامات لازم را انجام داده اما سازمان توسعه تجارت وظیفه خود را انجام نمی دهد در صورتی که نیاز به ورود رئیس جمهور و مصوبه هیات وزیران در این زمینه نبود و تنها باید سازمان توسعه تجارت چوب را از لای چرخ فعالیت خارج می کرد که در عمل این اتفاق رخ نداد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: رئیس جمهور و معاون اول یک کشور ارج و قرب و منزلت معنوی دارند نباید برای حل هر مشکل از رئیس جمهور هزینه کنیم اما به نظر می رسد دلیل اجرایی نشدن این دستور برخورد قضایی با مفسدین اقتصادی و ناراحتی عده ای از این روند است.
به گفته وی، باید با کسانی که این فساد را ایجاد کرده اند برخورد جدی صورت گیرد این در حالیست که واردکنندگان در این روند کاره ای نبودند.
وی در تشریح موضوع این نامه گفت: در این نامه آمده بود که با توجه به استمرار خسارات ناشی از دپوی خودروها با برندهای مختلف در گمرکات کشور و نظر به دستور معاون اول رئیس جمهور و مفاد صورت جلسه برگزار شده که به تایید مقامات دولتی و قضایی رسیده، لازم است این کار هرچه سریع تر اجرایی و روند آن اعلام شود.
دادفر با تاکید معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ترخیص خودروها از گمرک در 30 ابان ماه بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گرفتار یک بلاتکلیفی و عدم شجاعت در اتخاذ تصمیم صحیح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم در حالی که وزارت امور اقتصاد و دارایی و گمرک هیچ مشکلی در این زمینه ندارند.
این فعال در حوزه واردات خودرو یادآور شد که مشکل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بدنه کارشناسی است به طوری که در دوره قبل ریاست سازمان توسعه تجارت، در جلسه مشترک با واردکنندگان تاکید شد ما از واردکنندگان دلخور هستیم و انگیزه ای برای کار کردن برای واردکنندگان و حل مشکلات آن ها نداریم که با توجه به این اظهارات به نوعی می توان این روند را انتقام جویی از فعالان اقتصادی کشور دانست.
وی ادامه داد: دستور، مصوبات و مکاتبات رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور نشان از تلاش برای حل مشکل مردم دارد اما وزارت صنعت دلایل زیادی برای انجام ندادن این دستور دارد که یکی از آن ها وجود کسانی در بدنه وزارت صنعت است که که با موضوع ثبت سفارش های غیرقانونی در ارتباط بوده است.
دادفر تصریح کرد: واردکنندگان در حال حاضر سکوت کردند چرا که رئیس جمهور به صورت مکتوب تاکید کرده و مقامات قضایی و اجرایی نیز این دستور را تایید کرده و در عین حال گمرک اقدامات لازم را انجام داده اما سازمان توسعه تجارت وظیفه خود را انجام نمی دهد در صورتی که نیاز به ورود رئیس جمهور و مصوبه هیات وزیران در این زمینه نبود و تنها باید سازمان توسعه تجارت چوب را از لای چرخ فعالیت خارج می کرد که در عمل این اتفاق رخ نداد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: رئیس جمهور و معاون اول یک کشور ارج و قرب و منزلت معنوی دارند نباید برای حل هر مشکل از رئیس جمهور هزینه کنیم اما به نظر می رسد دلیل اجرایی نشدن این دستور برخورد قضایی با مفسدین اقتصادی و ناراحتی عده ای از این روند است.
به گفته وی، باید با کسانی که این فساد را ایجاد کرده اند برخورد جدی صورت گیرد این در حالیست که واردکنندگان در این روند کاره ای نبودند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش