تا ۳ ماه آینده؛
حذف سوخت پایه خودروهای سنگین
پدال نیوز- سخنگوی کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش از حذف سوخت پایه خودروهای سنگین تا ۳ ماه آینده خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا و سیما، فرامرز مداح افزود: از دی تا اسفند امسال بین 45 تا 60 درصد از سوخت پایه خودروهای سنگین کسر خواهد شد و به جای آن رانندگان باید برای دریافت سوخت از باربرگ استفاده کنند.
وی ادامه داد:با توجه به اعلام سازمان راهداری ها و دهیاری های کشور از 20 آبان استفاده از باربرگ در سطح شهرها اجباری شده و رانندگان خودروهای بین 10 تا 30 تن و 30 تن به بالا باید برای جابجایی در داخل شهر از باربرگ استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به آمادگی که در داخل شهرها ازجانب سازمان راهداری ها و دهیاری ها به وجود آمده از ابتدای دی ماه سوخت خودروهای 10 تا 30 تن و بالا بر اساس باربرگ هایی که ارائه می کنند به آنها داده می شود و سوخت های پایه ای که در حال حاضر دریافت می کنند به صورت پلکانی کاهش می یابد.
مداح افزود: دلیل این کاهش سوخت پایه، قاچاق بسیار زیاد سوختی است که بعضی از رانندگان به صورت یارانه ای از این سازمان دریافت می کنند اما از آن برای جابجایی بار استفاده نمی کنند. بر اساس آمارهای ما تعداد بسیار زیادی از خودروهای سنگین برای جابجایی بار در کشور مورد استفاده قرار نمی گیرند اما ماهانه تا 3 هزار و 400 لیتر سوخت یارانه ای دریافت می کنند که اختلاف قیمت آن با سوخت آزاد چیزی حدود 20 برابر است که این خود باعث سواستفاده های بسیاری از سوخت یارانه ای شده است.
سخنگوی کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش گفت: به همین دلیل از اول دی ماه سوخت خودروهای بالای 30 تن ماهانه 20 درصد و تا اسفند 60 درصد کاهش می یابد و سوخت خودروهای سنگین بین 10 تا 30 تن از دی ماه ماهانه 15 درصد و تا اسفند 45 درصد کاهش خواهد پیدا کرد.
وی تصریح کرد: اطلاعیه های بعدی درباره نحوه ادامه کاهش سوخت پایه خودروهای سنگین متعاقبا اعلام خواهد شد اما این طرح تا جایی پیش می رود که در صورتی که خودروی سنگینی در کشور فعال نباشد تنها بتواند ماهی 100 تا 200 لیتر برای موارد اضطراری دریافت کند و برای دریافت سوخت بیشتر حتما باید باربرگ ارائه کند.
وی ادامه داد:با توجه به اعلام سازمان راهداری ها و دهیاری های کشور از 20 آبان استفاده از باربرگ در سطح شهرها اجباری شده و رانندگان خودروهای بین 10 تا 30 تن و 30 تن به بالا باید برای جابجایی در داخل شهر از باربرگ استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به آمادگی که در داخل شهرها ازجانب سازمان راهداری ها و دهیاری ها به وجود آمده از ابتدای دی ماه سوخت خودروهای 10 تا 30 تن و بالا بر اساس باربرگ هایی که ارائه می کنند به آنها داده می شود و سوخت های پایه ای که در حال حاضر دریافت می کنند به صورت پلکانی کاهش می یابد.
مداح افزود: دلیل این کاهش سوخت پایه، قاچاق بسیار زیاد سوختی است که بعضی از رانندگان به صورت یارانه ای از این سازمان دریافت می کنند اما از آن برای جابجایی بار استفاده نمی کنند. بر اساس آمارهای ما تعداد بسیار زیادی از خودروهای سنگین برای جابجایی بار در کشور مورد استفاده قرار نمی گیرند اما ماهانه تا 3 هزار و 400 لیتر سوخت یارانه ای دریافت می کنند که اختلاف قیمت آن با سوخت آزاد چیزی حدود 20 برابر است که این خود باعث سواستفاده های بسیاری از سوخت یارانه ای شده است.
سخنگوی کارگروه توزیع سوخت بر اساس پیمایش گفت: به همین دلیل از اول دی ماه سوخت خودروهای بالای 30 تن ماهانه 20 درصد و تا اسفند 60 درصد کاهش می یابد و سوخت خودروهای سنگین بین 10 تا 30 تن از دی ماه ماهانه 15 درصد و تا اسفند 45 درصد کاهش خواهد پیدا کرد.
وی تصریح کرد: اطلاعیه های بعدی درباره نحوه ادامه کاهش سوخت پایه خودروهای سنگین متعاقبا اعلام خواهد شد اما این طرح تا جایی پیش می رود که در صورتی که خودروی سنگینی در کشور فعال نباشد تنها بتواند ماهی 100 تا 200 لیتر برای موارد اضطراری دریافت کند و برای دریافت سوخت بیشتر حتما باید باربرگ ارائه کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها