آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۵۷۲۳
۱۲:۴۲
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
سخنگوی شرکت ملی پالایش :

سرنوشت کارت سوخت پس از خرید خودرو

پدال نیوز- سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: در صورتی که فردی خودرو خریده باشد، اما کارت سوخت به نام مالک قبلی است، نیازی به ثبت نام مجدد ندارد و همچنان می تواند از آن استفاده کند؛ زیرا کارت سوخت بر اساس شماره VIN (کد شناسایی ۱۷ رقمی) خودرو صادر می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، سرنوشت کارت های سوختی که پس از تغییر مالکیت خودرو، همچنان به نام مالک قبلی هستند، از مهمترین پرسش هایی است که در روزهای اخیر مطرح می شود.
پرسش این دسته از مالکان این است که پس از خرید خودرو و تغییر مالکیت، آیا نیازی به تغییر کارت سوخت به نام مالک جدید وجود دارد یا خیر؟ با توجه به اینکه تاکنونی اقدامی برای تغییر نام مالک کارت سوخت انجام نداده و کارت سوخت آنها، همچنان به نام مالک قبلی خودرو است، آیا لازم است که برای ثبت نام مجدد کارت سوخت اقدام کنند؟
«زیبا اسماعیلی» سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی امروز (چهارشنبه)  توضیح داد: با توجه به اینکه کارت سوخت بر اساس شماره وی.آی.ان (VIN - کد شناسایی 17 رقمی) خودرو و نه اطلاعات شناسنامه ای مالک و یا شماره پلاک صادر می شود، بنابراین نیازی به ثبت نام مجدد کارت سوخت نیست.
وی ادامه داد: اگر مالکان جدید خودرو اصرار به دریافت کارت سوخت به نام خود دارند، باید از طریق شیوه های اعلام شده (مراجعه به دفاتر پلیس +10، کد دستوری# 4* موبایل و سامانه اینترنتی و نرم افزار خدمات دولت همراه) نسبت به ثبت نام اقدام کنند که بدین شکل کارت سوخت کنونی آنها سوخته و کارت جدید در آینده از طریق شبکه بانکی صادر خواهد شد.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی درباره تعداد متقاضیان کارت سوخت المثنی نیز گفت: تاکنون 6 میلیون نفر مراجعه کرده اند که ثبت نام 700 هزار نفر قطعی شده است.
 
استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
اکنون هر لیتر بنزین معمولی به صورت تک نرخی یک هزار تومان به فروش می رسد.
در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.
مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذرماه مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+10، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #4* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو