کد خبر:
۹۵۶۲۶ ۰۹:۰۲
۱۳۹۷/۰۹/۱۳
الزام تجاری سازان به اسقاط
پدال نیوز : هیاتوزیران در راستای اجرای قانون هوای پاک، خودروسازان تجاری را ملزم کرد به ازای تولید هر سه دستگاه محصول دیزلی، یک خودروی فرسوده (دیزلی) را اسقاط کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در نامه ارسالی از سوی پلیس راهور به خودروسازان تجاری، تاکید شده که مطابق مصوبه مهرماه هیاتوزیران، شمارهگذاری هر سه دستگاه خودروی دیزلی نو با استاندارد آلایندگی یورو ۵، منوط به اسقاط یک یا چند دستگاه خودروی دیزلی با مجموع ظرفیت گواهی اسقاط مشابه است. طبق نامه مورد نظر، منوط شدن شمارهگذاری اتوبوسها به اسقاط، از ۲۵ آبان امسال کلید خورده است.آن طور که یک منبع آگاه در خودروسازی به «دنیایاقتصاد» میگوید، برای شمارهگذاری اتوبوسهای نو، نیاز به چند گواهی اسقاط است که تعداد آنها بسته به نوع خودروی اسقاطی، مشخص میشود.
وی با بیان اینکه در مجموع اسقاط هر دستگاه اتوبوس دیزلی با توجه به قیمتهای فعلی گواهی اسقاط، ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب میخورد، میگوید: برای اسقاط هر اتوبوس دیزلی، بهعنوان مثال باید شش برگه گواهی اسقاط ارائه شود و ازآنجاکه قیمت هر برگه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، باید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر مورد اسقاطی هزینه کنیم. هیاتوزیران در حالی شمارهگذاری خودروهای تجاری را به اسقاط گره زده که پیشتر قرار بود این پروژه در بخش محصولات سواری نیز اجرا شود، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع آن شد. بر این اساس، بنا بود سواریسازان به ازای تولید هر دستگاه خودروی با مصرف سوخت بالای ۵/ ۸ لیتر، یک خودروی فرسوده را خارج کنند که در نهایت به مرحله اجرا نرسید. حال باید منتظر ماند و دید هیاتوزیران در راستای اجرای قانون هوای پاک، اسقاط را برای سواریسازان نیز الزامی خواهد کرد یا بار آن را تجاریسازها به تنهایی به دوش خواهند کشید.
وی با بیان اینکه در مجموع اسقاط هر دستگاه اتوبوس دیزلی با توجه به قیمتهای فعلی گواهی اسقاط، ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آب میخورد، میگوید: برای اسقاط هر اتوبوس دیزلی، بهعنوان مثال باید شش برگه گواهی اسقاط ارائه شود و ازآنجاکه قیمت هر برگه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، باید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر مورد اسقاطی هزینه کنیم. هیاتوزیران در حالی شمارهگذاری خودروهای تجاری را به اسقاط گره زده که پیشتر قرار بود این پروژه در بخش محصولات سواری نیز اجرا شود، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع آن شد. بر این اساس، بنا بود سواریسازان به ازای تولید هر دستگاه خودروی با مصرف سوخت بالای ۵/ ۸ لیتر، یک خودروی فرسوده را خارج کنند که در نهایت به مرحله اجرا نرسید. حال باید منتظر ماند و دید هیاتوزیران در راستای اجرای قانون هوای پاک، اسقاط را برای سواریسازان نیز الزامی خواهد کرد یا بار آن را تجاریسازها به تنهایی به دوش خواهند کشید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها