توضیحات سخنگوی کمیسیون انرژی درباره چرایی احیای کارت سوخت
پدال نیوز- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که در مرحله فعلی احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و بعد از آن زیر بنای تصمیمات بعدی است، گفت که قطعا در آینده با احیای کارت سوخت به سمتی خواهیم رفت که زدن بنزین تنها با کارت سوخت انجام میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، اسدالله قره خانی در توضیح دلیل احیای کارت سوخت و وجود شائبههایی مبنی بر سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین گفت: از کارت سوخت میتون استفادههای متعددی کرد که مرحله اول ارزیابی و نظارت دقیقتر برای جلوگیری از قاچاق سوخت است
وی توضیح داد: بنزین در سه مرحله پالایشگاه، دپو در انبارها و مخازن و سپس جایگاههای سوخت وجود دارد، با احیای کارت سوخت قرار است بررسی شود که آیا جایگاههای سوخت بنزین را درست مصرف کرده است و فقط به خودروها میدهد که اگر این طور باشد آیا خودروها بیشتر از نیازشان بنزین میگیرند یا خیر؟ این کار برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید مجدد بر این که احیای کارت سوخت زیربنای تصمیمات بعدی خواهد بود، گفت: بعد از این مرحله کارت سوخت میتواند کارکردهای دیگری داشته باشد بخصوص اگر قرار بر سهمیه بندی یا دو نرخی شدن بنزین باشد. البته این موضوع تصمیم یک دستگاه نیست.
قره خانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین میلیون نفر کارت سوخت ندارند که اکنون اطلاعیههای لازم برای احیای کارت سوخت داده شده است. قطعا وقتی همه کارت سوخت بگیرند کارکردش این نیست که مردم تنها کارت سوخت داشته باشند لذا ممکن است در فاز بعدی بگویند زدن بنزین فقط با کارت سوخت هر فرد شدنی است.
وی توضیح داد: بنزین در سه مرحله پالایشگاه، دپو در انبارها و مخازن و سپس جایگاههای سوخت وجود دارد، با احیای کارت سوخت قرار است بررسی شود که آیا جایگاههای سوخت بنزین را درست مصرف کرده است و فقط به خودروها میدهد که اگر این طور باشد آیا خودروها بیشتر از نیازشان بنزین میگیرند یا خیر؟ این کار برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید مجدد بر این که احیای کارت سوخت زیربنای تصمیمات بعدی خواهد بود، گفت: بعد از این مرحله کارت سوخت میتواند کارکردهای دیگری داشته باشد بخصوص اگر قرار بر سهمیه بندی یا دو نرخی شدن بنزین باشد. البته این موضوع تصمیم یک دستگاه نیست.
قره خانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین میلیون نفر کارت سوخت ندارند که اکنون اطلاعیههای لازم برای احیای کارت سوخت داده شده است. قطعا وقتی همه کارت سوخت بگیرند کارکردش این نیست که مردم تنها کارت سوخت داشته باشند لذا ممکن است در فاز بعدی بگویند زدن بنزین فقط با کارت سوخت هر فرد شدنی است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها