کد خبر:
۹۵۵۰۰ ۱۰:۵۶
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
چرا مردم باید تاوان هزینههای سربار خودروسازان را بدهند؟
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه خودروسازان باید به جای تقاضای افزایش قیمت، هزینههای سربار خود را کاهش دهند، گفت: نباید مردم تاوان هزینههای سربار خودروسازان را پرداخت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، سعید باستانی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد قیمت خودرو برگزار کردند بحثهای زیادی مبنی بر عدم گرانی خودرو مطرح شد، اظهار داشت: به اعتقاد من خودروسازان تاکنون آنالیز قیمتی از محصولات خود ارائه نکردهاند، علاوه بر این در مورد قطعاتی که افزایش قیمت پیدا کرده نیز مستنداتی را به کمیسیون ارائه نکردند.
وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینههای سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینههای سربار خودروسازان را پرداخت کنند.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه 11 هزار نیروی مازاد در شرکتهای خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از 140 شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیانها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.
وی با تأکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفتهایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کردهاند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.
لینک کوتاه
وی با اشاره به اینکه آنها باید به جای تقاضای افزایش قیمت هزینههای سربار خود را کاهش دهند، افزود: نباید مردم تاوان هزینههای سربار خودروسازان را پرداخت کنند.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر اینکه 11 هزار نیروی مازاد در شرکتهای خودروسازی وجود دارد که نرخ حقوق سالانه آنها هزار میلیارد تومان است، افزود: علاوه بر این بخشی از 140 شرکت اقماری خودروسازان نیز زیان ده است. چرا مردم باید تاوان این زیانها را پرداخت کنند. نباید خودروساز هزینه سودهای بانکی خود را از جیب مردم پرداخت کند.
وی با تأکید براینکه دولت باید سهام خود را در شرکتهای خودروسازی به صفر برساند، گفت: با وجود تمام مخالفتهایی که برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در عدم افزایش قیمت خودرو مطرح کردهاند تصمیم نهایی این موضوع متوجه وزارت صنعت است و امیدواریم در این رابطه این دستگاه تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.
لینک کوتاه
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها