کد خبر:
۹۵۴۹۸ ۱۰:۰۱
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
واردات خودرو دهن کجی به تولید کنندگان داخل است
پدال نیوز: دبیر انجمن قطعه سازان همگن گفت: وقتی کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کردهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ دبیر انجمن قطعه سازان همگن در خصوص واردات خودرو و آزاد سازی آن گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور امروز دیگر ارز اضافی وجود ندارد که آقایان بخواهند خودرو با آن وارد کنند. ما همیشه به عنوان تولید کننده داخلی، مخالف واردات هستیم امروز هم حتی اگر با نگاه بیطرف بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم به دور از انصاف و منطق است که در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود.
آرش محبی نژاد ادامه داد: صنعت خودرو جزو اولین تحریمهای آمریکا بود و بقیه کشورها نیز به تدریج به آن پیوستند همین امر نشان دهنده اهمیت این صنعت در مقیاس جهانی است. حالا وقتی که کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کردهاند.
وی با اشاره به تحریمهای هستهای در سال 89 گفت: ما تجربه این امر را در زمان تحریمهای اول داشتیم که به یکباره واردات سه و نیم برابر شد و دقیقا خودروها از کشورهایی وارد میشدند که قطعه و مواد اولیه را تحریم کرده بودند.اگر در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود علاوه بر اینکه ارز خود را به هدر میدهیم نوعی دهن کجی به تولید کنندگان داخل است.
منبع: ابلنا
انتهای پیام/
آرش محبی نژاد ادامه داد: صنعت خودرو جزو اولین تحریمهای آمریکا بود و بقیه کشورها نیز به تدریج به آن پیوستند همین امر نشان دهنده اهمیت این صنعت در مقیاس جهانی است. حالا وقتی که کشوری مانند کره جنوبی حاضر نیست به ایران مواد اولیه و یا قطعه ساخته شده بدهد برچه اساس باید به آن اجازه دهیم که ماشین های ساخته شده خود را وارد کشور کند.این یک نوع جایزه دادن به کشورهایی است که ما را تحریم کردهاند.
وی با اشاره به تحریمهای هستهای در سال 89 گفت: ما تجربه این امر را در زمان تحریمهای اول داشتیم که به یکباره واردات سه و نیم برابر شد و دقیقا خودروها از کشورهایی وارد میشدند که قطعه و مواد اولیه را تحریم کرده بودند.اگر در این شرایط اجازه دهیم خودرو وارد کشور شود علاوه بر اینکه ارز خود را به هدر میدهیم نوعی دهن کجی به تولید کنندگان داخل است.
منبع: ابلنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها