احتمال اعطای سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو
پدال نیوز: یک نماینده مجلس از احتمال اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودروها خبر داد و گفت: صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، یک نماینده مجلس از احتمال اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودروها خبر داد و گفت: صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند.
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع بازگشت کارت سوخت اظهار داشت: کارت سوخت به معنی سهمیه بندی و شفاف سازی در مصرف سوخت است؛ وقتی سهمیه بندی صورت می گیرد، باید نرخ دومی وجود داشته باشد تا هر کسی که خواست مصرف کند، هزینه آن را پرداخت کند تا هم نیاز خودش را تهیه کند و هم درآمدزایی برای دولت ایجاد شود.
وی افزود: البته صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند و آنهایی که می خواهند بیشتر مصرف کنند، از این بخش نیازشان را تامین کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مسئله اصلی این است که در حوزه اقتصادی بد عمل کردیم؛ اگر مردم اشتغال و تولید داشته باشند می توانیم بگوییم قیمت سوخت در ایران پایین است وگرنه بر اساس درآمدها، قیمت سوخت در ایران پایین نیست، بخصوص آنکه ارزش پول ملی نیز کاهش پیدا کرده است.
همچنین آرش نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان اینکه "وقتی تعادل اقتصادی را رعایت نمی کنیم و اقتصاد را بر اساس یارانه تعریف می کنیم، این مشکلات به وجود می آید"، بیان کرد: اگر بخواهیم روند افزایش سوخت در کشور را رصد کنیم، مشاهده می کنیم در حدود 40 سال گذشته قیمت بنزین هزار برابر شده است، یعنی سالانه به طور متوسط 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه همچنان درگیر شدت مصرف سوخت هستیم، عنوان کرد: با توجه به این شرایط، باید تمهید موثرتری برای کنترل مصرف بنزین و همچنین جلوگیری از قاچاق انجام دهیم؛ اینکه بخواهیم بر اساس کارت سوخت برای خودروها و اعطای سهمیه بر اساس خودرو عملیات جدیدی را پای ریزی کنیم، کاملا غلط است؛ زیرا عدالت اجتماعی ایجاب می کند که اگر قرار است سهیمه ای تخصیص داده شود این سهمیه به خانوارها و افراد باشد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: ذات اقتصاد آزاد است اما یک بخش هایی اقتصاد کشور را کمونیستی و پوپولیستی می کنیم و یک بخش هایی آن را دستوری می کنیم و هیچ وقت هم از چنین روندی نتیجه نگرفته ایم و وقتی منحنی های مصرف سوخت را در کشور بررسی کنیم، مشاهده می کنیم اتفاق خاصی نیافتاده است.
وی ادامه داد: وقتی می توانیم با افزایش قیمت سوخت از جامعه توقع کنترل مصرف داشته باشیم که چند گزینه دیگر نیز به جامعه ارائه دهیم.
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع بازگشت کارت سوخت اظهار داشت: کارت سوخت به معنی سهمیه بندی و شفاف سازی در مصرف سوخت است؛ وقتی سهمیه بندی صورت می گیرد، باید نرخ دومی وجود داشته باشد تا هر کسی که خواست مصرف کند، هزینه آن را پرداخت کند تا هم نیاز خودش را تهیه کند و هم درآمدزایی برای دولت ایجاد شود.
وی افزود: البته صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند و آنهایی که می خواهند بیشتر مصرف کنند، از این بخش نیازشان را تامین کنند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مسئله اصلی این است که در حوزه اقتصادی بد عمل کردیم؛ اگر مردم اشتغال و تولید داشته باشند می توانیم بگوییم قیمت سوخت در ایران پایین است وگرنه بر اساس درآمدها، قیمت سوخت در ایران پایین نیست، بخصوص آنکه ارزش پول ملی نیز کاهش پیدا کرده است.
همچنین آرش نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان اینکه "وقتی تعادل اقتصادی را رعایت نمی کنیم و اقتصاد را بر اساس یارانه تعریف می کنیم، این مشکلات به وجود می آید"، بیان کرد: اگر بخواهیم روند افزایش سوخت در کشور را رصد کنیم، مشاهده می کنیم در حدود 40 سال گذشته قیمت بنزین هزار برابر شده است، یعنی سالانه به طور متوسط 25 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه همچنان درگیر شدت مصرف سوخت هستیم، عنوان کرد: با توجه به این شرایط، باید تمهید موثرتری برای کنترل مصرف بنزین و همچنین جلوگیری از قاچاق انجام دهیم؛ اینکه بخواهیم بر اساس کارت سوخت برای خودروها و اعطای سهمیه بر اساس خودرو عملیات جدیدی را پای ریزی کنیم، کاملا غلط است؛ زیرا عدالت اجتماعی ایجاب می کند که اگر قرار است سهیمه ای تخصیص داده شود این سهمیه به خانوارها و افراد باشد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: ذات اقتصاد آزاد است اما یک بخش هایی اقتصاد کشور را کمونیستی و پوپولیستی می کنیم و یک بخش هایی آن را دستوری می کنیم و هیچ وقت هم از چنین روندی نتیجه نگرفته ایم و وقتی منحنی های مصرف سوخت را در کشور بررسی کنیم، مشاهده می کنیم اتفاق خاصی نیافتاده است.
وی ادامه داد: وقتی می توانیم با افزایش قیمت سوخت از جامعه توقع کنترل مصرف داشته باشیم که چند گزینه دیگر نیز به جامعه ارائه دهیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها