کد خبر:
۹۴۴۸۴ ۱۸:۲۰
۱۳۹۷/۰۸/۲۲
رییس فدراسیون واردات:
خطر خرابی خودروهای دپو شده در گمرک/ واردات خودرو برای دولت مزیت دارد
پدال نیوز- رییس فدراسیون واردات در واکنش به مسئله ممنوعیت واردات خودرو گفت: آزادسازی واردات خودرو برای دولت مزیت دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، فرهاد احتشام زاد با بیان این که موانع صادراتی بر واردات نیز اثر گذاشته است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما موانعی است که بر سر راه صادرات قرار گرفته و از آن جایی که یکی از منابع مهم مورد استفاده، ارز حاصل از صادرات است بنابراین این موضوع در روند واردات نیز تاثیر گذاشته و چرخه تجارت را معیوب کرده است.
او ادامه داد: 90درصد واردات مربوط به مواد اولیه و نیمه ساختهای است که در تولید استفاده میشود و مجددا مبنای صادرات قرار میگیرد، بنابراین هر چقدر این چرخه چه در حوزه واردات و چه صادرات با وقفه مواجه شود منجر به توقف تولید و تجارت خواهد شد.
احتشام زاد با اشاره به تحریمهای خارجی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و فشار کشورهای دیگر از جمله تحریمهای بانکی و نگرانی شرکتهای فروشنده و خریدار خارجی، تا جای ممکن باید برای واردات و صادرات تسهیلاتی در نظر بگیرند و وزنهای به نام محدودیت داخلی به پای تجار اضافه نکنند.
عضو انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر این که موانع صادراتی و وارداتی باید هر چه سریعتر برداشته شود، افزود: در این راستا یکی از کالاهای مهم خودروهای وارداتی است، این خودروها معمولا کالاهای گرانی هستند به طوری که یک واحد خودرو به نسبت کالاهای دیگر 30هزار دلار قیمت دارد بنابراین خودرو دارای ارزش بالایی است و با تعداد کم میتواند ارز با حجم بالا جابه جا کند.
او ادامه داد: از طرف دیگر تعرفه بسیار بالا واردات خودرو یکی از راحتترین درآمدهایی است که برای دولت وجود دارد بنابراین آزادسازی واردات از لحاظ درآمدزایی به نفع دولت نیز است.
احتشام زاد درباره بحث لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس خاطرنشان کرد: هر چه زودتر در خصوص این مسئله تصمیمگیری شود ضرر کمتری به کشور وارد میشود.
رییس فدراسیون واردات همچنین درباره وضعیتخودروهای دپو شده در گمرک توضیح داد: آخرین پیگیری که توسط انجمن واردکنندگان انجام شد مبنی بر این بود که خودروهای وارداتی به طور کل کالاهایی هستند که ارز بری آنها انجام شده و اکنون با هزینه گمرک مواجه شدهاند و از طرفی مشتریان منتظر تحویل خودروهایشان هستند بنابراین ماندنشان در گمرک تاثیر مثبتی ندارد و موجب خرابی می شود.
احتشام زاد اضافه کرد: حتما باید با واردکنندگان متخلف هم در گمرک، اما کالاهایی که قانونی و بدون تخلف وارد شدند نباید به چوب بقیه تنبیه شوند.
عضو انجمن واردکنندگان خودرو افزود: گمرک به ما نوید داده که هرچه زودتر درمورد این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
رییس فدراسیون واردات با اشاره به جلسه وزیر صنعت با اعضای اتاق تهران در خصوص موانع و مشکلات تجار توضیح داد: قبل از انتخابات مجلس، آقای رحمانی به برای ارائه برنامههایشان به اتاق بازرگانی آمدند و درمورد ممنوعیت واردات نیز با ایشان صحبت کردیم و با توجه به اشرافی که وزیر جدید صنعت به این حوزه و مشکلات آن دارند امیدواریم تاکید وی باعث تسریع بررسی این موضوع شود.
او ادامه داد: 90درصد واردات مربوط به مواد اولیه و نیمه ساختهای است که در تولید استفاده میشود و مجددا مبنای صادرات قرار میگیرد، بنابراین هر چقدر این چرخه چه در حوزه واردات و چه صادرات با وقفه مواجه شود منجر به توقف تولید و تجارت خواهد شد.
احتشام زاد با اشاره به تحریمهای خارجی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و فشار کشورهای دیگر از جمله تحریمهای بانکی و نگرانی شرکتهای فروشنده و خریدار خارجی، تا جای ممکن باید برای واردات و صادرات تسهیلاتی در نظر بگیرند و وزنهای به نام محدودیت داخلی به پای تجار اضافه نکنند.
عضو انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر این که موانع صادراتی و وارداتی باید هر چه سریعتر برداشته شود، افزود: در این راستا یکی از کالاهای مهم خودروهای وارداتی است، این خودروها معمولا کالاهای گرانی هستند به طوری که یک واحد خودرو به نسبت کالاهای دیگر 30هزار دلار قیمت دارد بنابراین خودرو دارای ارزش بالایی است و با تعداد کم میتواند ارز با حجم بالا جابه جا کند.
او ادامه داد: از طرف دیگر تعرفه بسیار بالا واردات خودرو یکی از راحتترین درآمدهایی است که برای دولت وجود دارد بنابراین آزادسازی واردات از لحاظ درآمدزایی به نفع دولت نیز است.
احتشام زاد درباره بحث لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس خاطرنشان کرد: هر چه زودتر در خصوص این مسئله تصمیمگیری شود ضرر کمتری به کشور وارد میشود.
رییس فدراسیون واردات همچنین درباره وضعیتخودروهای دپو شده در گمرک توضیح داد: آخرین پیگیری که توسط انجمن واردکنندگان انجام شد مبنی بر این بود که خودروهای وارداتی به طور کل کالاهایی هستند که ارز بری آنها انجام شده و اکنون با هزینه گمرک مواجه شدهاند و از طرفی مشتریان منتظر تحویل خودروهایشان هستند بنابراین ماندنشان در گمرک تاثیر مثبتی ندارد و موجب خرابی می شود.
احتشام زاد اضافه کرد: حتما باید با واردکنندگان متخلف هم در گمرک، اما کالاهایی که قانونی و بدون تخلف وارد شدند نباید به چوب بقیه تنبیه شوند.
عضو انجمن واردکنندگان خودرو افزود: گمرک به ما نوید داده که هرچه زودتر درمورد این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
رییس فدراسیون واردات با اشاره به جلسه وزیر صنعت با اعضای اتاق تهران در خصوص موانع و مشکلات تجار توضیح داد: قبل از انتخابات مجلس، آقای رحمانی به برای ارائه برنامههایشان به اتاق بازرگانی آمدند و درمورد ممنوعیت واردات نیز با ایشان صحبت کردیم و با توجه به اشرافی که وزیر جدید صنعت به این حوزه و مشکلات آن دارند امیدواریم تاکید وی باعث تسریع بررسی این موضوع شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها