کد خبر:
۹۴۳۰۴ ۱۶:۴۰
۱۳۹۷/۰۸/۱۹
استفاده از هیدروژن برای آلایندگی کمتر کارخانهها
پدال نیوز- یکی از بزرگترین خودروسازان ژاپنی قصد دارد برای کاهش میزان آلایندگی کارخانه خود، از موتورهای احتراق هیدورژن استفاده کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، با اینکه خودروهای سوخت سلولی و برقی به طور روزافزون در حال توسعه و فراگیر شدن هستند، اما هنوز هم کارخانههای خودروسازی دارای آلودگی هستند و اکنون خودروسازی "تویوتا" میخواهد این مشکل را حل کند.
تویوتا اولین تولید کننده موتور احتراق هیدروژن همه منظوره است که برای استفاده در کارخانهها و سایر سایتهای صنعتی ساخته شده است.
سوزانندههای هیدروژن در حال حاضر نیز وجود دارند، اما عموما سطوح فراوان و خطرناکی از اکسید نیتروژن را بر اساس واکنشهای سریع بین هیدروژن و اکسیژن آزاد میکنند. در حالی که سوزاننده جدید این دو عنصر را نسبتا جدا نگه میدارد و غلظت اکسیژن را کاهش میدهد و منجر به سیستمی میشود که با انتشار بسیار کم اکسید نیتروژن و انتشار صفر درصدی کربن دی اکسید همراه است.
این فقط یک تئوری نیست. تویوتا در حال حاضر از سوزاننده هیدروژن در کارخانه خود واقع در Honsha استفاده میکند و قصد دارد آنها را با 1000 مشعل گاز طبیعی در سراسر کارخانههای ژاپن جایگزین کند.
این سوزانندههای جدید به تدریج به دیگر کارخانههای این خودروساز در کشورهای دیگر معرفی خواهند شد، در حالی که شرکتهای دیگری تحت حمایت تویوتا نیز به دنبال این فناوری هستند.
از لحاظ دیگر، این شرکت انتخاب دیگری هم نداشت. چرا که در حال حاضر خود را برای رسیدن به عدم انتشار CO2 در کارخانههای خود به چالش کشیده است و این مشعلها کمک میکند تا دستیابی به این هدف بدون عوارض جانبی خاصی ممکن شود.
این امر همچنین به اهداف زیست محیطی گسترده ژاپن کمک میکند که شامل حذف ماشینهای غیر برقی تا سال 2050 میشود.
تویوتا اولین تولید کننده موتور احتراق هیدروژن همه منظوره است که برای استفاده در کارخانهها و سایر سایتهای صنعتی ساخته شده است.
سوزانندههای هیدروژن در حال حاضر نیز وجود دارند، اما عموما سطوح فراوان و خطرناکی از اکسید نیتروژن را بر اساس واکنشهای سریع بین هیدروژن و اکسیژن آزاد میکنند. در حالی که سوزاننده جدید این دو عنصر را نسبتا جدا نگه میدارد و غلظت اکسیژن را کاهش میدهد و منجر به سیستمی میشود که با انتشار بسیار کم اکسید نیتروژن و انتشار صفر درصدی کربن دی اکسید همراه است.
این فقط یک تئوری نیست. تویوتا در حال حاضر از سوزاننده هیدروژن در کارخانه خود واقع در Honsha استفاده میکند و قصد دارد آنها را با 1000 مشعل گاز طبیعی در سراسر کارخانههای ژاپن جایگزین کند.
این سوزانندههای جدید به تدریج به دیگر کارخانههای این خودروساز در کشورهای دیگر معرفی خواهند شد، در حالی که شرکتهای دیگری تحت حمایت تویوتا نیز به دنبال این فناوری هستند.
از لحاظ دیگر، این شرکت انتخاب دیگری هم نداشت. چرا که در حال حاضر خود را برای رسیدن به عدم انتشار CO2 در کارخانههای خود به چالش کشیده است و این مشعلها کمک میکند تا دستیابی به این هدف بدون عوارض جانبی خاصی ممکن شود.
این امر همچنین به اهداف زیست محیطی گسترده ژاپن کمک میکند که شامل حذف ماشینهای غیر برقی تا سال 2050 میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها