افتتاح پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهر 98
پدال نیوز- مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر از بهرهبرداری پل سبز زندگی و زیرگذر گیشا تا مهرماه سال آینده خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، احسان نوش آبادی در مورد سرانجام ساخت زیرگذر گیشا با بیان اینکه در سال 1395 ساخت زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت، گفت: به دنبال احداث زیرگذر کردستان – جلال و جلال – کارگر سرعت ترافیک در منطقه افزایش یافت اما بار ترافیکی پشت پل گیشا جمع میشد.
وی با بیان این که پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد قرار دارد، اظهار کرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکیاش اصلاح میشد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مجبور بودیم که در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم، ادامه داد: تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته شود و این در حالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به نیاز شهروندان زمان پروژه را طولانی کرده اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده میشد.
وی با بیان اینکه در اواخر سال 1396 پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 30 درصد بود، گفت: با استقرار شورای شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به عنوان یک نماد تاریخی تهران جمعآوری نشود و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه معمولا در دنیا سازههای سمبلیک حفظ میشود، اظهار کرد: پل گیشا نیز به عنوان پل سبز زندگی با تعیین کاربریهای جدید، باقی خواهد ماند.
نوشآبادی با بیان اینکه حفظ پل گیشا و استفاده از آن به عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، افزود: چرا که با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه لازم است که چهار دستگاه پل عابرپیاده در اطراف زیرگذر ایجاد شود که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده میتوانیم بخشی از مشکلات تردد عابران را حل کنیم.
وی با بیان اینکه در اوایل امسال مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار شد و در حال حاضر پروژه ساخت زیرگذر با هدف حفظ پل گیشا آغاز شده است، گفت: با این حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چرا که به صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و بر اساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نشود ابتدا شمعهای پروژه را نصب کرده و در آخر با هماهنگی پلیس راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه به نظر میرسد که در فروردینماه سال آینده شیبراههای پل گیشا را جمعآوری کرده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راهاندازی شود، ادامه داد: طبق زمانبندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاهها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانیاش به پایان خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل شدن به "پل سبز زندگی" باقی خواهد ماند.
وی با بیان این که پل گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد قرار دارد، اظهار کرد: برای تسهیل در ترافیک باید نواقص ترافیکیاش اصلاح میشد که برهمین اساس طرح ایجاد زیرگذر گیشا در تقاطع چمران و جلال آل احمد در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم گره ترافیکی این منطقه را باز کنیم.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مجبور بودیم که در شش مرحله ترافیک را منحرف کنیم، ادامه داد: تصور کنید که کل بزرگراه جلال و بخشی از اتوبان چمران بسته شود و این در حالی بود که راه جایگزینی نیز وجود نداشت و برهمین اساس تصمیم گرفته شد در راستای پاسخگویی به نیاز شهروندان زمان پروژه را طولانی کرده اما هیچ راهی را مسدود نکنیم و به همین دلیل در حین عملیات اجرایی، ترافیک عبور داده میشد.
وی با بیان اینکه در اواخر سال 1396 پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 30 درصد بود، گفت: با استقرار شورای شهر جدید و تغییر نگاه مدیریتی مقرر شد پل گیشا به عنوان یک نماد تاریخی تهران جمعآوری نشود و در زیر خیابان نیز زیرگذر احداث شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه معمولا در دنیا سازههای سمبلیک حفظ میشود، اظهار کرد: پل گیشا نیز به عنوان پل سبز زندگی با تعیین کاربریهای جدید، باقی خواهد ماند.
نوشآبادی با بیان اینکه حفظ پل گیشا و استفاده از آن به عنوان پل پیاده انتخاب بسیار خوبی بود، افزود: چرا که با توجه به تراکم مراکز آموزشی و ... در آن منطقه لازم است که چهار دستگاه پل عابرپیاده در اطراف زیرگذر ایجاد شود که حالا با حفظ پل گیشا و تعریف کاربری از سواره به پیاده میتوانیم بخشی از مشکلات تردد عابران را حل کنیم.
وی با بیان اینکه در اوایل امسال مسابقه طراحی و معماری پل گیشا برگزار شد و در حال حاضر پروژه ساخت زیرگذر با هدف حفظ پل گیشا آغاز شده است، گفت: با این حال ممکن است مردم متوجه انجام عملیات عمرانی نشوند، چرا که به صورت شبانه و در پشت کاور کشیده شده است و بر اساس سیاستی که اتخاذ شد تا هیچ خیابانی مسدود نشود ابتدا شمعهای پروژه را نصب کرده و در آخر با هماهنگی پلیس راهور برای نصب طاق زیرگذر اقدام به حفاری خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر با بیان اینکه به نظر میرسد که در فروردینماه سال آینده شیبراههای پل گیشا را جمعآوری کرده و تا مهرماه آینده نیز زیرگذر گیشا راهاندازی شود، ادامه داد: طبق زمانبندی تا شهریورماه سال آینده با همکاری همه دستگاهها زیرگذر گیشا فعالیت عمرانیاش به پایان خواهد رسید و پل گیشا نیز با تغییر کاربری و تبدیل شدن به "پل سبز زندگی" باقی خواهد ماند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها