کد خبر:
۹۳۹۴۵ ۰۹:۰۷
۱۳۹۷/۰۸/۱۲
رشد نقدینگی موردنیاز خودروسازان
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان گفت: در درجه اول توقع ما از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت این است که اجازه دهد خودروسازان مانند همه جای دنیا، خود تعیینکننده قیمت باشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، احمد نعمتبخش با بیان اینکه خودروسازان گرفتار بوروکراسی شورای رقابت شدهاند، افزود: از ابتدای امسال و طی ۶ ماه اول، دو شرکت خودروسازی بزرگ داخلی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان زیان دیدهاند؛ بهعبارتی دیگر، طبق یک جدول که در این زمینه تدوین شده، از اسفند ١٣٩۴ تا شهریور ١٣٩٧، اقلام سازنده یک خودرو با درصدهای بسیار بالایی رشد کرده، اما شورای رقابت تنها ۵/ ۱۲درصد افزایش قیمت برای خودروسازان قائل شده است. وی افزود: بنابراین درخواست ما این است که قیمتگذاری منطقی باشد؛ زیرا مدل فعلی سبب سرکوب مالی شرکتهای خودروساز شده و زیان آنها را در پی داشته است. نعمتبخش ادامه داد: با توجه به روند فعلی قیمتگذاری، اختلاف قیمت کارخانه و بازار زیاد شده و از همین رو آنهایی که ذینفع این اختلاف قیمت هستند به بازار هجوم آورده و باعث تقاضای کاذب میشوند. نعمت بخش با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار بیش از دو هفته است قیمت جدید خودروها را ابلاغ نکرده، گفت: ظاهرا خودروسازان از چاه درنیامده، به چاه افتادهاند؛ بنابراین از وزیر جدید صمت میخواهیم بهطور کلی خودروسازان را از قیمتگذاری دستوری معاف کنند؛ در این صورت، دلالیها در بازار خودرو حذف و تقاضای کاذب از بین میرود و چون تقاضا کم میشود، قیمت خودرو نیز کاهش مییابد. دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: ما در گذشته با دلار ۴هزار و ۲۰۰ تومانی، گشایش اعتبار را با ١٠ درصد مبلغ انجام میدادیم، اما در حال حاضر باید با ارز نیمایی کار کرده و با ۱۳۰ گشایش اعتبار انجام دهیم و این یعنی، نیاز به نقدینگی در صنعت خودرو بیش از ٢۵ برابر شده است.
نعمتبخش ادامه داد: تقاضای دیگر خودروسازان از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت این است که دستور پرداخت مابهالتفاوت برای خریدهای انجام شده با دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و ۴ هزار و ۲۰۰تومانی، (نسبت به ارز نیمایی)، برداشته شود، زیرا امکان آن نیست. وی تاکید کرد:انتظار داریم خودروهایی که قبلا با نرخ دولتی فروخته شدهاند، با همان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تسویه شوند تا مشکل ورشکستگی برای شرکتها ایجاد نشود.
نعمتبخش ادامه داد: تقاضای دیگر خودروسازان از وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت این است که دستور پرداخت مابهالتفاوت برای خریدهای انجام شده با دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و ۴ هزار و ۲۰۰تومانی، (نسبت به ارز نیمایی)، برداشته شود، زیرا امکان آن نیست. وی تاکید کرد:انتظار داریم خودروهایی که قبلا با نرخ دولتی فروخته شدهاند، با همان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تسویه شوند تا مشکل ورشکستگی برای شرکتها ایجاد نشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها