آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۳۹۲
۱۱:۰۴
۱۳۹۴/۰۸/۱۰

عاقبت عوارض جاده چالوس چه شد؟

پدال نیوز: اخذ عوارض ۲۰ هزار تومانی از ترددکنندگان جاده چالوس در حد پیشنهاد مانده و وزیر راه و شهرسازی در مقابل آن موضع گرفته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته بود که مسئولان استانداری البرز خبر از پیشنهادی برای ساماندهی تردد در جاده چالوس دادند خبری که به نوعی نگرانی عمومی را برای تردد از این جاده منجر شد.
 
فرماندار کرج در این خبر از یک طرح پیشنهادی برای روزهای پایان هفته تعداد محدودی کارت تردد جاده سبز به شهروندان متقاضی ورود به این جاده فروخته می شود رونمایی کرد و گفت: "هر خودرو قبل از ورود به جاده چالوس، با پرداخت مبلغی حدود 20 هزار تومان، اقدام به تهیه کارت تردد می کند، دراین صورت تنها تعداد مشخصی کارت تردد فروخته می شود که متناسب با ظرفیت جاده است و کسانی که بدون کارت وارد محدوده طرح شوند، توسط پلیس و دوربین های ترافیکی، ممانعت یا جریمه خواهند شد."
 
وی دلیل مطرح کردن این پیشنهاد را "حفاظت از حیات وحش، بازسازی و حفظ تونل ها و مسیر جاده، راهسازی برای روستاها و تاکین امکانات امداد و نجات نظیر پد هلی کوپتر امداد و حتی ساخت بیمارستان های مجهز در نقاط مختلف این جاده" عنوان کرده بود.
 
در این میان فرماندار چالوس در واکنش به این خبر با نادرست خواندن آن، اعلام کرد:" درست است که مشکلات زیادی برای نگهداری و ترمیم و بازسازی جاده چالوس هزینه می‌شود و در زمان یک طرفه شدن مشکلات فراوانی را برای مردم منطقه از جمله مرزن آباد به وجود می‌آورد اما دریافت مبلغ راه حل مناسبی برای رفع مشکل نیست، اما امیدواریم این طرح به‌عنوان پیشنهاد باشد، زیرا اگر اجرایی شود حتما با مسئولان ملی مکاتبه خواهد شد و ضمن اینکه این طرح یعنی دریافت مبلغ از خودروها طرح کارشناسی شده نیست و قطعا پذیرفتنی نخواهد بود."
 
بر اساس این گزارش؛ عباس آخوندی که روز گذشته که به مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی در تهران رفته بود، در واکنش به پیشنهاد فرماندار کرج در خصوص اخذ عوارض از جاده چالوس این موضوع را قاننی ندانست و گفت: " در حال حاضر قانونی برای اخذ عوارض تردد خودروها در این جاده وجود ندارد و قانون اخذ عوارض برای آزادراه‌ها و در قطعه 4 آزادراه شمال جریان دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: "در جاده چالوس قانون دریافت عوارض برای تردد خودروها را نداریم و فعلا این موضوع نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد."
 
قانونی نبودن اخذ عوارض از ترددکنندگان جاده چالوس در حالی عنوان می شود که امکان دارد چندی بعد اخذ عوارض از این جاده با سازوکاری صفت قانونی را یدک بکشد و این در حالی باشد که جاده چالوس از تنها جاده‌های اصلی غرب مازندرن به‌عنوان یک منطقه گردشگری به تهران بوده و میلیون‌ها گردشگر از این جاده تردد می‌کنند و احتمال دارد در صورت اخذ عوارض آنهم به میزان 20 هزار تومان گردشگران از این منطقه دوری کنند.
 
از این رو لازم است زمانیکه مسئولان در رده های مختلف اقدام به مصاحبه و اعلام پیشنهادهای خود در قالب های گوناگون می کنند تبعات آن را نیز در نظر بگیرند چراکه تامین رفاه عمومی مهم ترین هدف تمام دولتها بوده و مسئولان مختلف کشور نیز باید برنامه های خود را در راستای تحقق این امر تنظیم کنند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو