کد خبر:
۹۳۸۲۴ ۱۵:۴۳
۱۳۹۷/۰۸/۰۹
در گفتوگویی اعلام شد؛
افزایش قیمت خودرو در کارخانه کارشناسی شود
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد که افزایش قیمت خودرو در کارخانه باید با افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل همراه باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز،حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین گفت: افزایش قیمت خودرو در کارخانه چند نکته دارد؛ یک نکته این است که اگر قرار است مجوز افزایش قیمت به تولیدکنندگان داده شود، حداقل باید شرطی گذاشته شود مبنی بر اینکه کیفیت خودروهای داخل ارتقا پیدا کند و در صورت ارتقای کیفیت، خودروسازان بتوانند قیمت را افزایش دهند.
وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که باید به دنبال راهکاری باشیم که به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه، قیمت آن در بازار آزاد رشد نکند و ثابت بماند، زیرا تجربه نشان داده که اگر قیمت کارخانه بالا برود به همان میزان قیمت بازار هم بالا می رود و اینطور نیست که کاهش بیابد مگر اینکه راهکاری برای ثابت نگه داشتن قیمت در بازار آزاد داشته باشیم.
زرآبادی با بیان اینکه بازار آزاد خودرو در کشور ما چندان قابل کنترل نیست و رفتار خودش را دارد، گفت: برای اینکه به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه حاشیه سود برای دلال ها و واسطه ها کم شود، باید برنامه خاصی داشته باشیم که تک نرخی کردن ارز یکی از این برنامه ها می تواند باشد.
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس عنوان کرد: حاشیه سود بالایی که نصیب دلال ها و واسطه ها می شود، از این موضوع نشات می گیرد که ما چند نرخ دلار داریم و این نرخ های متفاوت دلار موجب می شود که این حاشیه سود ایجاد شود.
زرابادی با تاکید بر اینکه باید در مورد افزایش قیمت خودرو در کارخانه کار کارشناسی انجام شود، گفت: باید یک گزارش دقیق تهیه و تدوین شود که مشخص شود چه اتفاقی افتاده که تولید برای خودروسازها صرفه ندارد و تاکید بر افزایش قیمت دارند و سپس در خصوص این موضوع تصمیم گیری شود.
لینک کوتاه
وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که باید به دنبال راهکاری باشیم که به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه، قیمت آن در بازار آزاد رشد نکند و ثابت بماند، زیرا تجربه نشان داده که اگر قیمت کارخانه بالا برود به همان میزان قیمت بازار هم بالا می رود و اینطور نیست که کاهش بیابد مگر اینکه راهکاری برای ثابت نگه داشتن قیمت در بازار آزاد داشته باشیم.
زرآبادی با بیان اینکه بازار آزاد خودرو در کشور ما چندان قابل کنترل نیست و رفتار خودش را دارد، گفت: برای اینکه به دنبال افزایش قیمت خودرو در کارخانه حاشیه سود برای دلال ها و واسطه ها کم شود، باید برنامه خاصی داشته باشیم که تک نرخی کردن ارز یکی از این برنامه ها می تواند باشد.
نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس عنوان کرد: حاشیه سود بالایی که نصیب دلال ها و واسطه ها می شود، از این موضوع نشات می گیرد که ما چند نرخ دلار داریم و این نرخ های متفاوت دلار موجب می شود که این حاشیه سود ایجاد شود.
زرابادی با تاکید بر اینکه باید در مورد افزایش قیمت خودرو در کارخانه کار کارشناسی انجام شود، گفت: باید یک گزارش دقیق تهیه و تدوین شود که مشخص شود چه اتفاقی افتاده که تولید برای خودروسازها صرفه ندارد و تاکید بر افزایش قیمت دارند و سپس در خصوص این موضوع تصمیم گیری شود.
لینک کوتاه
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها