کد خبر:
۹۳۵۹۱ ۱۲:۴۶
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
یک کارشناس صنعت خودرو:
با سرکوب قیمتی تیشه به ریشه خودروسازی میزنند
پدال نیوز- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت و دیگر دستگاههای مسوول دولتی با سرکوب قیمتی خودرو، تیشه به ریشه صنعت خودرو و قطعه ایران به عنوان مهمترین صنایع اشتغالزای داخلی میزنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، حسن کریمی سنجری اظهار کرد: برای حمایت و صیانت از تولید داخل در صنعت خودرو و قطعهسازی، راههای بسیاری وجود دارد. اما مهمترین کاری که در حال حاضر میتوان انجام داد این است که قیمت خودرو آزاد شود و از قیمتهای دستوری جلوگیری شود. اینکه همچنان شورای رقابت به دنبال حفظ تسلط خود در بحث قیمتگذاریها باشد، درست نیست.
وی افزود: از سوی دیگر دولت به دنبال این است که کار قیمتگذاری خودرو را به یک ستاد تحت عنوان ستاد تنظیم بازار یا هر ستاد دیگری بسپارد. اگر قرار باشد ستاد تنظیم بازار نیز همان روشهای شورای رقابت را در پیش بگیرد، تفاوتی در شرایط فعلی ایجاد نخواهد شد.
به اعتقاد کریمی سنجری، در حال حاضر بهترین گام این است که فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها از بین برود. در این صورت عرضه خودرو صیانت میشود و این صنعت شرایط مناسبتری پیدا خواهد کرد. همچنین تقاضای کاذب و با هدف دلالی خودرو از بین رفته و این بازار به تعادل میرسد و از حالت رکود و گرانی خارج خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به هر حال ما متوجه مشکلات صنعت خودرو هستیم. صنعت خودرو دچار مشکل دولتی بودن است. همچنین با توجه به بحث تحریمها، خودروسازی ما از بحث مشارکتها محروم خواهد ماند.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم در صنعت خودروسازی برای ایجاد توسعه، بحث استفاده و بهرهمند شدن از مشارکتهای خارجی است که در حال حاضر به دلیل تحریمها این امکان وجود ندارد.
کریمی سنجری اظهار کرد: در شرایط فعلی که دست صنعت خودروسازی ما از جذب مشارکت کوتاه است، لازم است که دولت و شرکتهای خودروسازی به این موضوع بپردازند و مقداری ساختار خود را مهندسیتر کرده و به سوی خصوصیسازی حرکت کنند.
وی افزود: از سوی دیگر دولت به دنبال این است که کار قیمتگذاری خودرو را به یک ستاد تحت عنوان ستاد تنظیم بازار یا هر ستاد دیگری بسپارد. اگر قرار باشد ستاد تنظیم بازار نیز همان روشهای شورای رقابت را در پیش بگیرد، تفاوتی در شرایط فعلی ایجاد نخواهد شد.
به اعتقاد کریمی سنجری، در حال حاضر بهترین گام این است که فاصله بین قیمت کارخانه و بازار خودروها از بین برود. در این صورت عرضه خودرو صیانت میشود و این صنعت شرایط مناسبتری پیدا خواهد کرد. همچنین تقاضای کاذب و با هدف دلالی خودرو از بین رفته و این بازار به تعادل میرسد و از حالت رکود و گرانی خارج خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به هر حال ما متوجه مشکلات صنعت خودرو هستیم. صنعت خودرو دچار مشکل دولتی بودن است. همچنین با توجه به بحث تحریمها، خودروسازی ما از بحث مشارکتها محروم خواهد ماند.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم در صنعت خودروسازی برای ایجاد توسعه، بحث استفاده و بهرهمند شدن از مشارکتهای خارجی است که در حال حاضر به دلیل تحریمها این امکان وجود ندارد.
کریمی سنجری اظهار کرد: در شرایط فعلی که دست صنعت خودروسازی ما از جذب مشارکت کوتاه است، لازم است که دولت و شرکتهای خودروسازی به این موضوع بپردازند و مقداری ساختار خود را مهندسیتر کرده و به سوی خصوصیسازی حرکت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها