با احیا کارت سوخت از قاچاق بنزین جلوگیری می کنیم
پدال نیوز- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق بنزین به کشورهای همسایه ۱۰ برابر قیمت فروش برای قاچاقچیان سود دارد و کارت سوخت ابزاری برای مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان افزود: مدیریت مصرف سوخت دستور رهبری بوده و استفاده از کارت سوخت تکلیف قانونی است، چرا که در شرایط کنونی قاچاق بنزین در شهرهای مرزی به صرفه است و 10 برابر برای هر فرد سود دارد.
وی با بیان اینکه اگر هر فردی بخواهد بنزین را به نصف قیمت خارج از مرزها به فروش برساند، می تواند 5 برابر سود برای خود کسب کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از راه های کنترل سوخت استفاده مجدد از سامانه کارت سوخت است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران کمتر از کشور ترکیه خودرو داشته و دو برابر این کشور سوخت مصرف می کند، البته در شرایط کنونی قاچاق بنزین در شهرهای مرزی به صرفه است و 10 برابر برای هر فرد سود دارد.
پزشکیان با اشاره به احتمال استفاده مجدد از کارت سوخت، ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای هیات دولت به وزارت نفت برای بهینه کردن مصرف سوخت گوشزدهایی داشتند، چراکه در حال حاضر مصرف بنزین در کشور بین 100 تا 120 میلیون لیتر در روز است، در حالی که کشور همسایه ایران که بیش از ما وسایل نقلیه دارند، نصف ایران مصرف سوخت ندارد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل مصرف سوخت در شرایط کنونی ضروری است، اضافه کرد: قرار نیست در شرایط اقتصادی کنونی کمتر از کشور ترکیه خودرو داشته و دو برابر این کشور سوخت مصرف کنیم، لذا مدیریت این موضوع با ابزاری همانند کارت سوخت انجام می شود.
وی با بیان اینکه اگر هر فردی بخواهد بنزین را به نصف قیمت خارج از مرزها به فروش برساند، می تواند 5 برابر سود برای خود کسب کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از راه های کنترل سوخت استفاده مجدد از سامانه کارت سوخت است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران کمتر از کشور ترکیه خودرو داشته و دو برابر این کشور سوخت مصرف می کند، البته در شرایط کنونی قاچاق بنزین در شهرهای مرزی به صرفه است و 10 برابر برای هر فرد سود دارد.
پزشکیان با اشاره به احتمال استفاده مجدد از کارت سوخت، ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای هیات دولت به وزارت نفت برای بهینه کردن مصرف سوخت گوشزدهایی داشتند، چراکه در حال حاضر مصرف بنزین در کشور بین 100 تا 120 میلیون لیتر در روز است، در حالی که کشور همسایه ایران که بیش از ما وسایل نقلیه دارند، نصف ایران مصرف سوخت ندارد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل مصرف سوخت در شرایط کنونی ضروری است، اضافه کرد: قرار نیست در شرایط اقتصادی کنونی کمتر از کشور ترکیه خودرو داشته و دو برابر این کشور سوخت مصرف کنیم، لذا مدیریت این موضوع با ابزاری همانند کارت سوخت انجام می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها