کد خبر:
۹۲۳۵۸ ۱۰:۱۸
۱۳۹۷/۰۷/۱۶
بدهی خودروسازان به قطعه سازان از مرز 15 هزار میلیارد گذشت
پدال نیوز دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: در شرایطی که قطعهسازان دچار مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش هستند، بدهی خودروسازان به قطعهسازان از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان عبور کرده و به نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، آرش محبینژاد اظهار کرد: متاسفانه علیرغم تمام جلسات، ملاقاتها و وعدههای داده شده در چند هفته اخیر برای حل مشکلات صنایع خودرو و قطعهسازی، در عمل اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته قیمت مواد اولیه صنعت قطعهسازی رشد حدودا سه برابری داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع به این معنا است که در شرایط جدید، نقدینگی قطعهسازان نسبت به گذشته باید سه برابر شود در حالیکه به دلیل عدم افزایش قیمت قطعات متناسب با نرخ تورم، نقدینگی این واحدها به حدود یک سوم کاهش یافته است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی ادامه داد: در چنین شرایطی خودروسازان نیز به دلیل جلوگیری دولت از واقعیسازی قیمت خودرو و زیاندهی، از پرداخت مطالبات قطعهسازان ناتوان هستند بهگونهای که این مطالبات از حدود 15 هزار میلیارد تومان به نزدیک 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: به دلیل این شرایط در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از واحدهای قطعهسازی به تعطیلی کشانده شده و بیش از 150 هزار نفر از نیروهای شاغل در این واحدها نیز تعدیل یا تعلیق شدهاند.
محبینژاد با بیان اینکه مسوولان دولتی نیز در چنین شرایطی بیشتر به فکر حل مشکلات خودروسازان هستند تا قطعهسازان، تصریح کرد: هشدار میدهیم اگر وضع به همین شکل پیش برود تا دو ماه آینده تعداد نیروهای تعدیل یا تعلیق شده در صنعت قطعهسازی به 250 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
پیش از این رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی اظهار کرده بود که میزان مطالبات قطعهسازان از خودروسازان به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته قیمت مواد اولیه صنعت قطعهسازی رشد حدودا سه برابری داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع به این معنا است که در شرایط جدید، نقدینگی قطعهسازان نسبت به گذشته باید سه برابر شود در حالیکه به دلیل عدم افزایش قیمت قطعات متناسب با نرخ تورم، نقدینگی این واحدها به حدود یک سوم کاهش یافته است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی ادامه داد: در چنین شرایطی خودروسازان نیز به دلیل جلوگیری دولت از واقعیسازی قیمت خودرو و زیاندهی، از پرداخت مطالبات قطعهسازان ناتوان هستند بهگونهای که این مطالبات از حدود 15 هزار میلیارد تومان به نزدیک 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: به دلیل این شرایط در چند ماه اخیر تعداد قابل توجهی از واحدهای قطعهسازی به تعطیلی کشانده شده و بیش از 150 هزار نفر از نیروهای شاغل در این واحدها نیز تعدیل یا تعلیق شدهاند.
محبینژاد با بیان اینکه مسوولان دولتی نیز در چنین شرایطی بیشتر به فکر حل مشکلات خودروسازان هستند تا قطعهسازان، تصریح کرد: هشدار میدهیم اگر وضع به همین شکل پیش برود تا دو ماه آینده تعداد نیروهای تعدیل یا تعلیق شده در صنعت قطعهسازی به 250 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
پیش از این رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی اظهار کرده بود که میزان مطالبات قطعهسازان از خودروسازان به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش