کد خبر:
۹۲۱۰۷ ۱۳:۱۴
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
جدال این روزهای رانندگان و شهروندان آملی بر سر کرایه
پدال نیوز- بهانه افزایشها بر روی کرایههای تاکسی درون شهری در آمل بیتاثیر نبوده است به گونهای که برخی رانندگان تاکسی در این شهرستان به طور خودجوش، نرخ کرایههای تاکسی را حدود ۲۵ درصد افزایش دادهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، بر اساس قانون، سازمان حمل و نقل شهرداری آمل باید پیگیر این موضوع میبود تا به دردسرهای رانندگان و مردم و جدالهای روزانه آنها پایان دهد.
یکی از شهروندان آملی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی در افزایش نرخ کرایه مقصر نیستند، اظهار کرد: با توجه به گرانی در بازار، دریافت کرایههای قبلی برای آنها نمیصرفد. خرید 2 جفت لاستیک و یا هر وسیله دیگر برای این تاکسیها، هزینههای فراوانی به همراه دارد و گاها به اندازه درآمد نیمی از ماه آنهاست. در این موضوع سازمان حمل و نقل، مقصر اصلی است و باید نسبت به رفع این مشکلات هر چه سریعتر اقدام کند.
این شهروند آملی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل شهرداری آمل، چشم خود را بر افزایش حدود 25 درصدی کرایههای درون شهری بسته است و نظارت محسوسی نیز انجام نمیدهند، اظهار کرد: در این میان دود این بیتوجهی به چشم رانندگان و مردم میرود.
یکی دیگر از شهروندان آملی که دانشجو نیز هست با اشاره به اینکه روزانه مبلغ مشخصی را برای هزینه تاکسی درون و برون شهری مشخص می کنم و بیشتر از آن پولی در جیب خود نمیگذارم و از کارت استفاده میکنم، گفت: روز گذشته با افزایش کرایه تاکسی درون شهری مواجه شدم که این امر برای من مشکلاتی به همراه آورد. زمانی که به رانندگان تاکسی اعتراض می کنیم، آنها به راحتی می گویند به سازمان حمل و نقل شکایت کنید و آنها پیگیر می شوند. به دنبال شکایت از فرد یا گروهی نیستیم اما بر اساس قانون به نظر میرسد هیچ افزایش قیمتی در نرخ کرایه رانندگان تاکسی درون شهری ایجاد نشده و آنچه مشخص است نظارت نکردن این سازمان بر روی تاکسیهاست.
یکی از رانندگان تاکسی درون شهری آمل نیز با اشاره به اینکه کرایه 800 تومانی به 1000 تومان رسیده و 200 تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: هنوز افزایش نرخ کرایه تاکسی به رانندگان اعلام نشده است اما آیا این افزایش قیمت در جامعه، اطلاع رسانی می شود که این مورد نیز صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه به دلیل تصویب نشدن نرخ کرایه تاکسی، مردم زیادی در طول روز معترض میشوند و حق هم دارند، تصریح کرد: زمانی که یک لاستیک 250 هزار تومانی را 600 هزار تومان میخریم کسی اعتراض نمیکند اما وقتی 200 تومان به کرایه تاکسی اضافه شده است اعتراضها آغاز میشود.
این راننده تاکسی با اشاره به اینکه رانندگان نیز مانند تمام مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند و کسی نیست که به آنها توجه کند، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به خود بیایند و به صورت قانونی به خواسته رانندگان تاکسی درون شهری توجه کنند.
فرشید لیتکوهی، عضو شورای شهر و نماینده شورا در سازمان حمل و نقل شهرداری آمل در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسیها مصوب شورا نبوده و غیرقانونی است.
وی تصریح کرد: قیمت لوازم یدکی و استهلاک خودروها نسبت به قبل حدود 2 برابر افزایش داشته است و ما در این وضعیت اقتصادی نمیتوانیم به تاکسیداران فشار بیاوریم.
نماینده شورا در سازمان حمل و نقل شهرداری آمل با بیان اینکه ما سالانه یکبار میتوانیم کرایهها را افزایش دهیم، گفت: افزایش کرایه های سال 97 در خرداد انجام شده و کرایهها 15 درصد در همان زمان افزایش یافته است.
لیتکوهی با بیان اینکه در روزهای گذشته چند راننده نسبت به پائین بودن نرخ کرایه در شورای شهر اعتراض داشتند و به آنها گفته شد که مجوز برای افزایش دوباره این نرخ وجود ندارد، اظهار کرد: تاکسیداران نباید کرایه را غیرقانونی و بدون تصویب نرخ بالا ببرند و این تخلف است.
پس از آنکه رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری آمل به تماس خبرنگار ایسنا به جهت حضور در جلسه پاسخ نداد، منوچهری روابط عمومی شهرداری آمل با تماس با خبرنگار این خبرگزاری، گفت: از افزایش غیرقانونی نرخ کرایه برخی تاکسیداران مطلع هستیم به همین منظور تقاضای برگزاری جلسه اضطراری از فرمانداری شده و منتظر پاسخ هستیم.
نکته اینجا است که در میان کمتوجهی مسئولان سازمان حمل و نقل شهرداری آمل، مردم و رانندگان تاکسی هستند که آسیب میبینند و دود این کم توجهی به چشم مردم میرود. شاید افزایش کرایه تاکسی در مقطع کنونی اقتصادی جامعه که ثبات قیمت در بازار وجود ندارد و هزینههای وسیله نقلیه چند برابر شده است دلیلی قانع کننده برای این افزایش نرخ باشد اما عدم توجه به قانون و حرکت فراقانونی از هر صنف و گروهی باشد مذمت میشود.
یکی از شهروندان آملی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی در افزایش نرخ کرایه مقصر نیستند، اظهار کرد: با توجه به گرانی در بازار، دریافت کرایههای قبلی برای آنها نمیصرفد. خرید 2 جفت لاستیک و یا هر وسیله دیگر برای این تاکسیها، هزینههای فراوانی به همراه دارد و گاها به اندازه درآمد نیمی از ماه آنهاست. در این موضوع سازمان حمل و نقل، مقصر اصلی است و باید نسبت به رفع این مشکلات هر چه سریعتر اقدام کند.
این شهروند آملی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل شهرداری آمل، چشم خود را بر افزایش حدود 25 درصدی کرایههای درون شهری بسته است و نظارت محسوسی نیز انجام نمیدهند، اظهار کرد: در این میان دود این بیتوجهی به چشم رانندگان و مردم میرود.
یکی دیگر از شهروندان آملی که دانشجو نیز هست با اشاره به اینکه روزانه مبلغ مشخصی را برای هزینه تاکسی درون و برون شهری مشخص می کنم و بیشتر از آن پولی در جیب خود نمیگذارم و از کارت استفاده میکنم، گفت: روز گذشته با افزایش کرایه تاکسی درون شهری مواجه شدم که این امر برای من مشکلاتی به همراه آورد. زمانی که به رانندگان تاکسی اعتراض می کنیم، آنها به راحتی می گویند به سازمان حمل و نقل شکایت کنید و آنها پیگیر می شوند. به دنبال شکایت از فرد یا گروهی نیستیم اما بر اساس قانون به نظر میرسد هیچ افزایش قیمتی در نرخ کرایه رانندگان تاکسی درون شهری ایجاد نشده و آنچه مشخص است نظارت نکردن این سازمان بر روی تاکسیهاست.
یکی از رانندگان تاکسی درون شهری آمل نیز با اشاره به اینکه کرایه 800 تومانی به 1000 تومان رسیده و 200 تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: هنوز افزایش نرخ کرایه تاکسی به رانندگان اعلام نشده است اما آیا این افزایش قیمت در جامعه، اطلاع رسانی می شود که این مورد نیز صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه به دلیل تصویب نشدن نرخ کرایه تاکسی، مردم زیادی در طول روز معترض میشوند و حق هم دارند، تصریح کرد: زمانی که یک لاستیک 250 هزار تومانی را 600 هزار تومان میخریم کسی اعتراض نمیکند اما وقتی 200 تومان به کرایه تاکسی اضافه شده است اعتراضها آغاز میشود.
این راننده تاکسی با اشاره به اینکه رانندگان نیز مانند تمام مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند و کسی نیست که به آنها توجه کند، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به خود بیایند و به صورت قانونی به خواسته رانندگان تاکسی درون شهری توجه کنند.
فرشید لیتکوهی، عضو شورای شهر و نماینده شورا در سازمان حمل و نقل شهرداری آمل در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسیها مصوب شورا نبوده و غیرقانونی است.
وی تصریح کرد: قیمت لوازم یدکی و استهلاک خودروها نسبت به قبل حدود 2 برابر افزایش داشته است و ما در این وضعیت اقتصادی نمیتوانیم به تاکسیداران فشار بیاوریم.
نماینده شورا در سازمان حمل و نقل شهرداری آمل با بیان اینکه ما سالانه یکبار میتوانیم کرایهها را افزایش دهیم، گفت: افزایش کرایه های سال 97 در خرداد انجام شده و کرایهها 15 درصد در همان زمان افزایش یافته است.
لیتکوهی با بیان اینکه در روزهای گذشته چند راننده نسبت به پائین بودن نرخ کرایه در شورای شهر اعتراض داشتند و به آنها گفته شد که مجوز برای افزایش دوباره این نرخ وجود ندارد، اظهار کرد: تاکسیداران نباید کرایه را غیرقانونی و بدون تصویب نرخ بالا ببرند و این تخلف است.
پس از آنکه رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری آمل به تماس خبرنگار ایسنا به جهت حضور در جلسه پاسخ نداد، منوچهری روابط عمومی شهرداری آمل با تماس با خبرنگار این خبرگزاری، گفت: از افزایش غیرقانونی نرخ کرایه برخی تاکسیداران مطلع هستیم به همین منظور تقاضای برگزاری جلسه اضطراری از فرمانداری شده و منتظر پاسخ هستیم.
نکته اینجا است که در میان کمتوجهی مسئولان سازمان حمل و نقل شهرداری آمل، مردم و رانندگان تاکسی هستند که آسیب میبینند و دود این کم توجهی به چشم مردم میرود. شاید افزایش کرایه تاکسی در مقطع کنونی اقتصادی جامعه که ثبات قیمت در بازار وجود ندارد و هزینههای وسیله نقلیه چند برابر شده است دلیلی قانع کننده برای این افزایش نرخ باشد اما عدم توجه به قانون و حرکت فراقانونی از هر صنف و گروهی باشد مذمت میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها