کد خبر:
۹۲۰۶۲ ۱۶:۵۵
۱۳۹۷/۰۷/۱۰
پایان سرقتهای سینمایی از اتومبیلهای لاکچری
پدال نیوز: یازده پسر جوان در این پرونده دستگیر شدند و احتمال افزایش تعداد متهمان وجود دارد باند بزرگ سرقت پس از دو سال فعالیتهای تبهکارانه در تهران متلاشی شد سارقان پس از دستگیری در بازجوییها اعتراف کردند که در زندان نقشه مجرمانه خود را طراحی کردند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از روزنامه شهروند: «باند بزرگ زورگیران پایتخت که با شگرد عجیبی اقدام به سرقت پول صاحبان خودروهای لوکس میکردند، دستگیر شدند. پلیس نزدیک به دو سال در تعقیب این مجرمان بود، اما گستردگی فعالیتهای مجرمانه و جابهجاییهای مداوم سرکردههای این باند کار را برای کارآگاهان اداره آگاهی سخت کرد. تا کنون یازده نفر از اعضای این باند بزرگ در عملیات ضربتی و همزمان در تهران دستگیر شدند. در بین بازداشتشدگان نام سه سرکرده اصلی باند هم دیده میشود. بر اساس اعلام بازپرس شعبه اول دادسرای سرقت تهران همه افراد بازداشتشده مردان جوان مجردی هستند که از ٢٧ تا ٣٠ سال دارند. این پرونده تا کنون ٦٠ شاکی خصوصی داشته است که همه آنها به طور مشابه مورد سرقت و زورگیری اعضای این باند قرار گرفتهاند. هنوز رقم قطعی سرقتهای انجامشده مشخص نیست، اما با توجه به مالباختگان قابل توجه این پرونده و اعترافات اولیه افراد بازداشتشده، این باند طی دو سال گذشته میلیاردها تومان از شهروندان متمول پایتخت سرقت کردهاند.
تصادف صوری، غرامت و زورگیری
این سرقتهای عجیب از دو سال پیش شروع شد. در مدت کوتاهی چند شکایت مشابه در کلانتریهای شمال تهران مطرح شد که شاکیان این پروندهها به طور مشابه مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند. ماجرا از این قرار بود که مجرمان با تردد در خیابانهای شمال تهران سوژههایشان را انتخاب میکردند. خودروهای گرانقیمت و لوکسی، چون «بیامو»، «بنز»، «پورشه» و «لکسوس» انتخاب اعضای این باند بود. آنها سوار بر خودروهای معمولی در یک فرصت مناسب به این خودرو نزدیک میشدند و با استفاده از ترافیک و شلوغی به نحوی رانندگی میکردند تا دست یکی از اعضای این باند با آینه این خودروهای گرانقیمت برخورد کند. در واقع آنها با صحنهسازی طوری وانمود میکردند که انگار بیاحتیاطی راننده باعث بروز این حادثه شده است. این افراد سپس به طرف صاحب خودروی گرانقیمت میرفتند و به او اعتراض میکردند. رفتار و گفتار این مجرمان به گونهای بود که راننده خودرو مجاب میشد که او باعث این حادثه شده است. در نهایت راننده مورد نظر برای پایاندادن به این ماجرا و خلاص از مشکل پیشآمده رقمی را به عنوان خسارت تصادف به آنها پرداخت میکرد. اما این پایان کار این سارقان نبود، آنها به بهانه دریافت پول طعمه را به پای دستگاه عابربانک میآوردند و آنجا با تهدید سلاح سرد چندین برابر رقم توافقشده را به زور از فرد مالباخته میگرفتند.
اعضای این باند به ٦٠ مورد سرقت و زورگیری به این شیوه اعتراف کردهاند: «حدود دو سال پیش این کار را شروع کردیم. خیلی از مواقع طعمهها متوجه برخورد خودرویشان با ما نمیشدند یا سعی میکردند که از صحنه فرار کنند، این کار به نفع ما هم بود، چون تصادف ساختگی ما واقعیتر میشد. بعد هم ما با خودرو او را تعقیب میکردیم؛ در نهایت او را مجبور میکردیم که خودرویش را متوقف کند. ما طوری وانمود میکردیم که آنها شک نکنند. چند بار به اورژانس زنگ میزدیم و او را تهدید میکردیم که الان به پلیس خبر میدهیم، در بیشتر مواقع هم سوژهها برای خلاصشدن از این ماجرا حاضر میشدند تا رقمی را به طور توافقی به ما پرداخت کنند. معمولا بین ٢ تا ٤میلیون تومان رقمی بود که باید به ما پرداخت میکردند.».
اما این افراد به همین حد هم راضی نبودند، آنها نقشههای شوم دیگری هم در سر داشتند. یکی از اعضای این باند در توضیح بیشتر به «شهروند» میگوید: «معمولا کسی چند میلیون تومان پول با خودش حمل نمیکند، ما برای این موضوع نقشه خوبی داشتیم. این افراد در نهایت مجبور میشدند تا برای پرداخت چندمیلیون تومان به نزدیکترین عابربانک بروند، بعد کار چند نفر دیگر از اعضای تیم شروع میشد. آنها در یک فرصت مناسب با تهدید چاقو و قمه آن فرد را مجبور میکردند که رقم بسیار بیشتری کارت به کارت کند؛ رقمها متفاوت بود، اما معمولا کمتر از ١٠میلیون تومان نبود.»
استخدام سارق برای دو شیفت کاری
در حالی که روزبهروز بر تعداد شاکیان این پرونده افزوده میشد، پلیس به دنبال ردی در این پرونده بود تا بتواند اعضای این باند را شناسایی کند، اما سرکردههای این باند مدام در حال جابهجایی و تغییر محل اختفایشان بودند. از سوی دیگر مشخص شد که این باند هر بار از افراد جدیدی برای عملیکردن نقشههایشان استفاده میکند. درنهایت، اما پلیس با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی تعدادی از اعضای این باند شد و در یک عملیات هماهنگ یازده نفر را دستگیر کرد. با بازداشت متهمان مشخص شد که سه عضو اصلی این باند که در واقع طراح اصلی بودند، بیش از دو سال پیش در زندان با هم آشنا شدند و همانجا به فکر اجرای این نقشه افتادند. در ادامه بررسی و اعترافات بازداشتشدگان مشخص شد که سه پسر جوان سرکرده این باند در این مدت با استفاده از پولهای سرقتی موفق به خرید سه خودروی سانتافه شدهاند. همچنین این افراد یک خانه بزرگ در شمال تهران و یک ویلای بزرگ در شمال کشور خریداری کردهاند. در بازرسی از محل اختفای این افراد مدارک و شواهدی به دست آمد که مشخص شد روسای این باند تبهکاری اقدام به استخدام پسرهای جوانی کردهاند که برای کارکردن به پایتخت میآمدند. در این باند سازمانیافته ساعت کار یا همان سرقت و زورگیری این افراد به طور دقیق مشخص شده بود؛ شیفت نخست ساعت ٤ تا ٧ صبح و شیفت دوم ساعت ٥ تا ٧ بعدازظهر. همه این موارد به تفضیل در دفترچه یادداشت یکی از سرکردههای این باند نوشته شده بود. با وجود این احتمال شناسایی و دستگیری تعداد دیگری از همدستان احتمالی این باند وجود دارد.
تصادف صوری، غرامت و زورگیری
این سرقتهای عجیب از دو سال پیش شروع شد. در مدت کوتاهی چند شکایت مشابه در کلانتریهای شمال تهران مطرح شد که شاکیان این پروندهها به طور مشابه مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند. ماجرا از این قرار بود که مجرمان با تردد در خیابانهای شمال تهران سوژههایشان را انتخاب میکردند. خودروهای گرانقیمت و لوکسی، چون «بیامو»، «بنز»، «پورشه» و «لکسوس» انتخاب اعضای این باند بود. آنها سوار بر خودروهای معمولی در یک فرصت مناسب به این خودرو نزدیک میشدند و با استفاده از ترافیک و شلوغی به نحوی رانندگی میکردند تا دست یکی از اعضای این باند با آینه این خودروهای گرانقیمت برخورد کند. در واقع آنها با صحنهسازی طوری وانمود میکردند که انگار بیاحتیاطی راننده باعث بروز این حادثه شده است. این افراد سپس به طرف صاحب خودروی گرانقیمت میرفتند و به او اعتراض میکردند. رفتار و گفتار این مجرمان به گونهای بود که راننده خودرو مجاب میشد که او باعث این حادثه شده است. در نهایت راننده مورد نظر برای پایاندادن به این ماجرا و خلاص از مشکل پیشآمده رقمی را به عنوان خسارت تصادف به آنها پرداخت میکرد. اما این پایان کار این سارقان نبود، آنها به بهانه دریافت پول طعمه را به پای دستگاه عابربانک میآوردند و آنجا با تهدید سلاح سرد چندین برابر رقم توافقشده را به زور از فرد مالباخته میگرفتند.
اعضای این باند به ٦٠ مورد سرقت و زورگیری به این شیوه اعتراف کردهاند: «حدود دو سال پیش این کار را شروع کردیم. خیلی از مواقع طعمهها متوجه برخورد خودرویشان با ما نمیشدند یا سعی میکردند که از صحنه فرار کنند، این کار به نفع ما هم بود، چون تصادف ساختگی ما واقعیتر میشد. بعد هم ما با خودرو او را تعقیب میکردیم؛ در نهایت او را مجبور میکردیم که خودرویش را متوقف کند. ما طوری وانمود میکردیم که آنها شک نکنند. چند بار به اورژانس زنگ میزدیم و او را تهدید میکردیم که الان به پلیس خبر میدهیم، در بیشتر مواقع هم سوژهها برای خلاصشدن از این ماجرا حاضر میشدند تا رقمی را به طور توافقی به ما پرداخت کنند. معمولا بین ٢ تا ٤میلیون تومان رقمی بود که باید به ما پرداخت میکردند.».
اما این افراد به همین حد هم راضی نبودند، آنها نقشههای شوم دیگری هم در سر داشتند. یکی از اعضای این باند در توضیح بیشتر به «شهروند» میگوید: «معمولا کسی چند میلیون تومان پول با خودش حمل نمیکند، ما برای این موضوع نقشه خوبی داشتیم. این افراد در نهایت مجبور میشدند تا برای پرداخت چندمیلیون تومان به نزدیکترین عابربانک بروند، بعد کار چند نفر دیگر از اعضای تیم شروع میشد. آنها در یک فرصت مناسب با تهدید چاقو و قمه آن فرد را مجبور میکردند که رقم بسیار بیشتری کارت به کارت کند؛ رقمها متفاوت بود، اما معمولا کمتر از ١٠میلیون تومان نبود.»
استخدام سارق برای دو شیفت کاری
در حالی که روزبهروز بر تعداد شاکیان این پرونده افزوده میشد، پلیس به دنبال ردی در این پرونده بود تا بتواند اعضای این باند را شناسایی کند، اما سرکردههای این باند مدام در حال جابهجایی و تغییر محل اختفایشان بودند. از سوی دیگر مشخص شد که این باند هر بار از افراد جدیدی برای عملیکردن نقشههایشان استفاده میکند. درنهایت، اما پلیس با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی تعدادی از اعضای این باند شد و در یک عملیات هماهنگ یازده نفر را دستگیر کرد. با بازداشت متهمان مشخص شد که سه عضو اصلی این باند که در واقع طراح اصلی بودند، بیش از دو سال پیش در زندان با هم آشنا شدند و همانجا به فکر اجرای این نقشه افتادند. در ادامه بررسی و اعترافات بازداشتشدگان مشخص شد که سه پسر جوان سرکرده این باند در این مدت با استفاده از پولهای سرقتی موفق به خرید سه خودروی سانتافه شدهاند. همچنین این افراد یک خانه بزرگ در شمال تهران و یک ویلای بزرگ در شمال کشور خریداری کردهاند. در بازرسی از محل اختفای این افراد مدارک و شواهدی به دست آمد که مشخص شد روسای این باند تبهکاری اقدام به استخدام پسرهای جوانی کردهاند که برای کارکردن به پایتخت میآمدند. در این باند سازمانیافته ساعت کار یا همان سرقت و زورگیری این افراد به طور دقیق مشخص شده بود؛ شیفت نخست ساعت ٤ تا ٧ صبح و شیفت دوم ساعت ٥ تا ٧ بعدازظهر. همه این موارد به تفضیل در دفترچه یادداشت یکی از سرکردههای این باند نوشته شده بود. با وجود این احتمال شناسایی و دستگیری تعداد دیگری از همدستان احتمالی این باند وجود دارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش