آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۹۱۶۱
۱۱:۲۰
۱۳۹۴/۰۸/۰۸
معاون سازمان ملی استاندارد:

پراید استاندارد است

پدال نیوز: معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا ممدوحی درباره استاندارد خودروهای داخلی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای مرتبط با خودرو، برخی از قطعات از جمله سیستم ترمز، هشدار دهنده‌ها، قدرت موتور و... مشمول استاندارد اجباری است که باید برای شماره گذاری این استانداردها را دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه استاندارد در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، ادامه داد: البته استاندارد در خود، سطحی از کیفیت را دارد اما باید گفت که این کیفیت نسبی است؛ بنابراین خودروهایی که در حال حاضر در کشور با کیفیت‌های خوبی نیز تولید می‌شوند، با همان استانداردهایی سنجیده می‌شوند که خودرویی مثل پراید گذرانده است.
 
معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: بنابراین خودروی پراید نیز استانداردهای سازمان ملی استاندارد را می‌گذراند، چرا که اگر این کار انجام نشود، بخش نظارت این سازمان برای شماره‌گذاری به خودروی تولیدی مجوز نخواهد داد.
 
به گفته ممدوحی تفاوت بین کیفیت خودروهای مختلف، مربوط به طراحی و آپشن‌هایی است که در آن‌ها وجود دارد و هر خودرویی با توجه به سطح کیفی خود قیمت متناسب با آن سطح را داراست.
 
وی کیفیت را تابعی از شاخص‌های مختلف دانست و گفت: یکی از این شاخص‌ها استاندارد است، اما آپشن‌های دیگری در بحث کیفیت وجود دارد که بر اساس این شاخص‌ها کیفیت طبقه‌بندی شده و قیمت‌های مختلفی نیز برای انواع خودرو در نظر گرفته می‌شود.
 
معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد یک الزام اولیه است و در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، اظهار کرد: خودرو درگیر مباحث خاصی در کشور شده و بخشی از آن به صورت انحصاری فعالیت می‌کرده است. از سوی دیگر در زمانی برای واردات آن محدودیت ایجاد شد و اکنون می‌بینیم که جامعه دیگر این توجیهات را نمی‌پذیرد و مردم گاه برای نخریدن خودرو کمپین تشکیل می‌دهند.
 
ممدوحی تشکیل کمپین توسط مردم را حق مشتری دانست و افزود: لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان اقدام به خرید نمی‌کنند.
 
وی همچنین درباره اظهار نظر اخیر خود مبنی بر اینکه "خودروی پراید برای راننده‌های غیر عصبی خوب است"، اظهار کرد: این موضوع صرفا یک مثال بود و منظور من این نبود که پراید برای راننده‌های عصبی خوب نیست؛ به هر حال پراید استاندارد است و اگر استاندارد نباشد، اجازه شماره‌گذاری به آن داده نخواهد شد.
گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو