کد خبر:
۹۱۴۱۸ ۱۱:۵۵
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
اولتیماتوم 3 ضلعی به خودروسازان
پدال نیوز: شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، سازمان ملی استاندارد و مجلس شورای اسلامی سه ضلع مثلثی هستند که با همکاری یکدیگر سختگیریها در صدور برچسب انرژی خودروها را تشدید کردند و در این راستا اعلام شده است خودروسازها فقط دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مصرف بی رویه بنزین و هدررفت انرژی در کشور سرخط مهمترین اخبار در روزهای گذشته بوده است موضوعی که به دغدغه مقام معظم رهبری نیز تبدیل شده و ایشان هم با انتقاد از مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز در کشور، «بد استفاده کردن از ظرفیتها و منابع داخلی» را یکی از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و به وزارت نفت دستور دادند تا موضوع کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت با ایشان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، «بد استفاده کردن از ظرفیتها و منابع داخلی» را از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «ایران که جزو بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، چرا باید بنزین وارد کند؟ در حالی که میتوان با ساخت پالایشگاه و تولید و حتی صدور فرآوردههای نفتی از نعمت بزرگ ذخائر نفتی، استفاده صحیح کرد»، مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز را نمونه دیگری از استفاده بد از ظرفیتها و منابع داخلی خواندند و فرمودند که وزارت نفت و دیگر مسئولان دولتی راههای کاهش مصرف بنزین را پیگیری کنند.
وزارت نفت که تنها یکی از دستگاههای مسئول در کاهش مصرف بنزین است قدمهای خود در این حوزه را محکمتر از گذشته برداشت تا با چیدن قطعات دستگاههای مربوطه در کنار هم پازل بهینه سازی مصرف بنزین را کامل کند. به طور قطع یکی از قطعههای این پازل وزارت امارها حاکی از آن است که از ۱۶.۱ میلیون خودروی سبک ۹۰۰ هزار خودرو و از یک میلیون خودروی سنگین ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده هستند. علاوه بر آن این شرکتها موظف هستند استانداردهای مربوطه را درمورد مصرف انرژی رعایت کنند.
نیمی از خودروها نمیتوانند به استاندارد مورد نیاز پاسخ دهند
در این راستا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت گفت: باید برای صنعت خودرو چارهای اندیشیده شود، در این راستا با همکاری سازمان ملی استاندارد بر برچسب انرژی سختگیریهای بیشتری خواهد شد و خودروسازان دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهینه سازی مصرف بنزین به دغدغه مقام معظم رهبری هم تبدیل شده است، اظهار کرد: وزارت نفت به تنهایی نمیتواند این دغدغه را برطرف کند و همه دستگاهها باید کمک کنند. شرکتهای خودروسازی باید کیفیت بحث سوخت خود را بهبود دهند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از ارائه فرصت دو ساله به شرکتهای خودروسازی خبر داد و افزود: شرکتهای خودروسازی دو سال فرصت دارند بحث برچسب انرژی که با همکاری سازمان ملی استاندارد به صورت سختگیرانه پیش میرود را رعایت کنند و به آنها فرصت دو ساله داده شده که ممکن است خودروهای فعلی بسیاری از استانداردها را نداشته باشند. لذا برآورد ما این است که نیمی از خودروها تا دو سال آینده نمیتوانند استاندارد مورد نیاز را پاسخ دهند که جریمه آنها را قانون مشخص کرده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت با ایشان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، «بد استفاده کردن از ظرفیتها و منابع داخلی» را از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «ایران که جزو بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، چرا باید بنزین وارد کند؟ در حالی که میتوان با ساخت پالایشگاه و تولید و حتی صدور فرآوردههای نفتی از نعمت بزرگ ذخائر نفتی، استفاده صحیح کرد»، مصرف بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روز را نمونه دیگری از استفاده بد از ظرفیتها و منابع داخلی خواندند و فرمودند که وزارت نفت و دیگر مسئولان دولتی راههای کاهش مصرف بنزین را پیگیری کنند.
وزارت نفت که تنها یکی از دستگاههای مسئول در کاهش مصرف بنزین است قدمهای خود در این حوزه را محکمتر از گذشته برداشت تا با چیدن قطعات دستگاههای مربوطه در کنار هم پازل بهینه سازی مصرف بنزین را کامل کند. به طور قطع یکی از قطعههای این پازل وزارت امارها حاکی از آن است که از ۱۶.۱ میلیون خودروی سبک ۹۰۰ هزار خودرو و از یک میلیون خودروی سنگین ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده هستند. علاوه بر آن این شرکتها موظف هستند استانداردهای مربوطه را درمورد مصرف انرژی رعایت کنند.
نیمی از خودروها نمیتوانند به استاندارد مورد نیاز پاسخ دهند
در این راستا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت گفت: باید برای صنعت خودرو چارهای اندیشیده شود، در این راستا با همکاری سازمان ملی استاندارد بر برچسب انرژی سختگیریهای بیشتری خواهد شد و خودروسازان دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه بهینه سازی مصرف بنزین به دغدغه مقام معظم رهبری هم تبدیل شده است، اظهار کرد: وزارت نفت به تنهایی نمیتواند این دغدغه را برطرف کند و همه دستگاهها باید کمک کنند. شرکتهای خودروسازی باید کیفیت بحث سوخت خود را بهبود دهند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از ارائه فرصت دو ساله به شرکتهای خودروسازی خبر داد و افزود: شرکتهای خودروسازی دو سال فرصت دارند بحث برچسب انرژی که با همکاری سازمان ملی استاندارد به صورت سختگیرانه پیش میرود را رعایت کنند و به آنها فرصت دو ساله داده شده که ممکن است خودروهای فعلی بسیاری از استانداردها را نداشته باشند. لذا برآورد ما این است که نیمی از خودروها تا دو سال آینده نمیتوانند استاندارد مورد نیاز را پاسخ دهند که جریمه آنها را قانون مشخص کرده است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها