کد خبر:
۹۰۸۹۱ ۰۸:۴۸
۱۳۹۷/۰۶/۲۴
دبیر انجمن خودروسازان:
اتهام نقص عمدی خودرو از سوی خودروسازان بی پایه و اساس است
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به این موضوع که برخی خودروسازان قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند، به میزان گفت: با توجه به اینکه سازمانهای بازرسی مرتبا بر تمام مراحل تولید نظارت داشته و همچنان این نظارت به صورت مستمر ادامه دارد در حال حاضر و با این شرایط چنین چیزی امکان پذیر نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، نعمت بخش با اشاره به عدم عرضه خودروهایی که به مرحله تجاری نرسیده اند، گفت: علت ناقص بودن برخی خودروها در گذشته عدم ترخیص قطعات یا مواد اولیه بود. این موضوع باعث شد خودروها به مرحله تجاری نرسیده و آماده تحویل به مشتری نباشد. در واقع خودرو سازان نتوانستند براساس برنامه تولید قطعات خود را به خطوط تولید برسانند.
وی در همین مورد ادامه داد: در حال حاضر اجازه ترخیص این قطعات یا مواد اولیه بدون پرداخت مابهالتفاوت داده شده که به تدریج این نواقص برطرف و برای تحویل به مشتری آماده میشود.
دبیر انجمن خودورسازان در ادامه ادعاهایی مبنی بر ایجاد نواقص جزیی در قطعات بی اهمیت مثل ضبط و... برای تاخیر در تحویل را رد کرد و افزود: نواقص این خودروها عموما به قطعات کلیدی برمیگردد. برای مثال شیشه بالابر یا کمک فنر و قطعات لازم و کلیدی دیگر در این خودروها ناقص است و خودروساز بنا بر تعهد خود نمیتواند محصول را بدون این قطعات به مشتری تحویل دهد.
نعمت بخش در همین مورد اضافه کرد: نگهداری خودرو در پارکینگ و عدم ارائه آن به مشتری هیچ سود اقتصادی برای خودروساز به دنبال ندارد و به نفع خودروسازان است که هرچه سریعتر محصولات خود را ارائه کنند، در حالی که با ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک، تولید هم بیش از پیش اتفاق میافتد.
گفتنی است با اینکه اداعاهایی مبنی بر عدم نظارت وزارت صمت و سازمانهای نظارتی دیگر مطرح میشود، گزارشات نشان میدهد که سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر نظارت بر روند تولید حتی در پیش فروش اخیر گروه سایپا و کلیه مراحل فروش هم نظارت داشته است.
انتهای پیام/
وی در همین مورد ادامه داد: در حال حاضر اجازه ترخیص این قطعات یا مواد اولیه بدون پرداخت مابهالتفاوت داده شده که به تدریج این نواقص برطرف و برای تحویل به مشتری آماده میشود.
دبیر انجمن خودورسازان در ادامه ادعاهایی مبنی بر ایجاد نواقص جزیی در قطعات بی اهمیت مثل ضبط و... برای تاخیر در تحویل را رد کرد و افزود: نواقص این خودروها عموما به قطعات کلیدی برمیگردد. برای مثال شیشه بالابر یا کمک فنر و قطعات لازم و کلیدی دیگر در این خودروها ناقص است و خودروساز بنا بر تعهد خود نمیتواند محصول را بدون این قطعات به مشتری تحویل دهد.
نعمت بخش در همین مورد اضافه کرد: نگهداری خودرو در پارکینگ و عدم ارائه آن به مشتری هیچ سود اقتصادی برای خودروساز به دنبال ندارد و به نفع خودروسازان است که هرچه سریعتر محصولات خود را ارائه کنند، در حالی که با ترخیص کالاها و مواد اولیه از گمرک، تولید هم بیش از پیش اتفاق میافتد.
گفتنی است با اینکه اداعاهایی مبنی بر عدم نظارت وزارت صمت و سازمانهای نظارتی دیگر مطرح میشود، گزارشات نشان میدهد که سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر نظارت بر روند تولید حتی در پیش فروش اخیر گروه سایپا و کلیه مراحل فروش هم نظارت داشته است.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها