کد خبر:
۸۹۷۵۱ ۱۴:۱۹
۱۳۹۷/۰۶/۰۶
عضو هیات رئیسه مجلس:
دولت و مجلس حمایت از خودروسازان را بردارند،در بازار دوام نمیآورند
پدال نیوز: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نوسانات بازار خودرو گفت: طی 40 سال گذشته به صنعت خودرو توجهات ویژه ای شده است و با اعمال تعرفه، مانع از واردات خودروهای خارجی شده ایم تا از خودروسازی داخلی حمایت شود.
وی ادامه داد: خودروسازان باید در این مدت از حمایت های دولت ها استفاده کرده و خدمات پس از فروش، کیفیت و امنیت خود را ارتقا داده و به همان نسبت قیمت و مصرف سوخت را کاهش می دادند اما متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با وجود این حمایت ها از خودروسازان در طول 40 سال گذشته، امروز که در گردنه حساس قرار گرفته ایم و خودروسازان باید از دولت و ملت حمایت کنند، خودروسازان نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و افزایش قیمت خودروها ظلمی آشکار در حق مردم است.
وی ادامه داد: خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند جوابگو نیستند و ماشین هایی که پیش فروش کرده اند تحویل نمی دهند و خواستار پرداخت مابه التفاوت هستند که این اقدام غیرقانونی است.
یوسف نژاد با انتقاد از احتکار خودروها در انبارهای ایران خودرو و سایپا گفت: خودروسازان به بهانه های واهی خودروهای تولیدی را در انبارهایشان احتکار کره اند تا سود بیشتری با افزایش قیمت ها به دست آورند.
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم برخورد وزارت صنعت و سازمان ایدرو با خودروسازان گفت: دولت موظف به حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند، چون کیفیت خود را افزایش نداده اند.
وی ادامه داد: خودروسازان باید در این مدت از حمایت های دولت ها استفاده کرده و خدمات پس از فروش، کیفیت و امنیت خود را ارتقا داده و به همان نسبت قیمت و مصرف سوخت را کاهش می دادند اما متاسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: با وجود این حمایت ها از خودروسازان در طول 40 سال گذشته، امروز که در گردنه حساس قرار گرفته ایم و خودروسازان باید از دولت و ملت حمایت کنند، خودروسازان نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و افزایش قیمت خودروها ظلمی آشکار در حق مردم است.
وی ادامه داد: خودروسازان به تعهداتی که به مردم داده اند جوابگو نیستند و ماشین هایی که پیش فروش کرده اند تحویل نمی دهند و خواستار پرداخت مابه التفاوت هستند که این اقدام غیرقانونی است.
یوسف نژاد با انتقاد از احتکار خودروها در انبارهای ایران خودرو و سایپا گفت: خودروسازان به بهانه های واهی خودروهای تولیدی را در انبارهایشان احتکار کره اند تا سود بیشتری با افزایش قیمت ها به دست آورند.
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم برخورد وزارت صنعت و سازمان ایدرو با خودروسازان گفت: دولت موظف به حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. اگر دولت و مجلس حمایت خود را از خودروسازان بردارند و تعرفه های واردات تغییر کند، خودروسازان داخلی نخواهند توانست در بازار دوام بیاورند، چون کیفیت خود را افزایش نداده اند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش