آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۸۹۶۴۲
۱۱:۲۱
۱۳۹۷/۰۶/۰۵
استانداری تهران:

فرمانداری ها از خودروهای معاینه فنی دار استفاده کنند

پدال نیوز- استانداری تهران با صدور بخشنامه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان های استان از آن‌ها خواست که از ابتدای مهرماه سال جاری از عقد قرارداد یا استفاده امانی از اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای سواری فاقد معاینه فنی جدا خودداری کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، همچنین استانداری تهران در این بخشنامه از همه نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی خواسته که از ابتدای مهرماه از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده نکنند و برای همه خودروهای تابعه خود، برگه معاینه فنی دریافت کنند.
براساس این بخشنامه، تمامی خودروهای مشمول شهرداری‌ها(اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و ...)، ادارات، سازمان‌ها و... موظف به أخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی شده‌اند.
استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز مأموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند.
در این بخشنامه که از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خطاب به فرمانداران ویژه تهران و شهرستان ری و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان صادرشده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران به‌ویژه در 6 ‌ماهه دوم سال و لزوم اطمینان از صحت عملکرد خودروها و أخذ تأییدیه معاینه فنی از مراکز مجاز(اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت) و با استناد به تبصره یک ماده 6 «قانون هوای پاک» ابلاغی از سوی رئیس‌جمهوری به سازمان حفاظت محیط‌ زیست، از آن‌ها درخواست شده اهمیت أخذ تأییدیه برگه معاینه فنی و ضرورت رعایت موارد گفته‌شده را به همه سازمان‌ها، شهرداری‌ها، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و ... ابلاغ کنند.
به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چندی پیش گفته بود که مرحله دوم طرح کاهش (LEZ) از ابتدای آبان امسال اجرا می شود و طی آن از تردد اتوبوس‌ها و خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان می کند از ابتدای آبان تمامی دوربین های سطح پایتخت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت و مالک خودروی متخلف به ازای هر روز تردد 50 هزار تومان جریمه می شود.
هم اکنون تنها در محدوده 2 طرح ترافیک و زوج و فرد برگه معاینه فنی وسایل نقلیه به صورت مکانیزه رصد می شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود