کد خبر:
۸۹۲۹۲ ۱۷:۰۶
۱۳۹۷/۰۵/۳۰
پرداخت ما به التفاوت ارزی برداشته شد
جزئیات تخصیص ارز 4200 تومانی برای قطعه سازان
پدال نیوز: شب گذشته سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از تصویب تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان خبر داد و اعلام کرد که این موضوع از سوی وزیر صمت تایید شده است. اما منظور از تخصیص ارز دولتی برای کدام یکی از قطعات خودرو بود؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ شب گذشته ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب ارز 4200 تومانی برای قطعه سازان آن هم با تایید وزیر صمت خبر داد، اما او این نکته را تایید نکرد که این ارز تنها برای قطعات خودرویی است که پیش تر با ارز 4200 تومانی خریداری شده و گشایش شده بود و اکنون منتظر ترخیص هستند.
در همین زمینه نیز محمدرضا نجفی منش- رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور- اظهار کرد: ارز 4200 تومانی مصوب تنها برای قطعات خودرویی است که با ارز خریداری شده و اکنون گشایش شده و منتظر ترخیص است.
او تاکید کرد: ارز مصوب از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تایید وزیر صمت، تنها برای قطعات ترخیص نشده است و به عبارتی ما به التفاوت پرداختی برای قطعه سازان برداشته شده است. از این رو ارز 4200 تومانی برای قطعات و خرید های آینده نخواهد بود.
ولی ملکی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است،. او همچنین با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه ریزی وجود دارد، افزود: این بی برنامگی موجب می شود خودروساز و قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می کنند اما به موقع نمی توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.
در همین زمینه نیز محمدرضا نجفی منش- رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور- اظهار کرد: ارز 4200 تومانی مصوب تنها برای قطعات خودرویی است که با ارز خریداری شده و اکنون گشایش شده و منتظر ترخیص است.
او تاکید کرد: ارز مصوب از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و تایید وزیر صمت، تنها برای قطعات ترخیص نشده است و به عبارتی ما به التفاوت پرداختی برای قطعه سازان برداشته شده است. از این رو ارز 4200 تومانی برای قطعات و خرید های آینده نخواهد بود.
ولی ملکی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است،. او همچنین با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه ریزی وجود دارد، افزود: این بی برنامگی موجب می شود خودروساز و قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می کنند اما به موقع نمی توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.
خودروکار
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش