ممنوعیت جدید واردات بنزین
پدال نیوز: رئیس سازمان استاندارد گفت:با توجه به پایین بودن کیفیت استاندارد بنزینهای وارداتی از شمال کشور طبق رایزنی که با وزارت نفت انجام دادیم دیگر بنزین از شمال کشور وارد نخواهد شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد امروز در نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری 66 مورد محموله بنزین از جنوب و شمال کشور وارد شد، اظهار داشت: سه مورد از این محموله مردود و 63 مورد ترخیص شد که دو مورد از مردودیها از جنوب کشور (به ویژه هرمزگان بود) که عدد اکتان 92.5 را داشت.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: عدد اکتان استاندارد 95 است و ما برای موارد مردودی به شرط اصلاح در توزیع عدد اکتان 91 را در نظر گرفتیم بنابراین به این دو مورد هم اجازه ورود دادیم.
وی ادامه داد: ولی مورد سوم که از شمال کشور وارد شده بود از خط قرمز عبور کرده و اجازه ورود ندادیم از این رو حدود دو هفته پیش با وزارت نفت رایزنی کردیم تا دیگر بنزین از شمال کشور وارد نشود.
پیروزبخت در ادامه به نمونهبرداری از بنزین توزیعی درهشت کلانشهر اشاره کرد و گفت: در بررسی های انجام شده موردی خارج از حد استاندارد ندیدیم و در موارد آلودگی هوای تهران نیز طبق گزارش وزارت نفت ارائه داد مشکل از پالایشگاه شازند است.
وی افزود: به دلیل پایین آمدن کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه شازند این پالایشگاه 45 روز تعطیل شد ولی هم اکنون بنزین یورو 4 را با رعایت استاندارد توزیع میکنند.
وی تصریح کرد: در فاز دوم نمونهبرداری از بنزین توزیعی که از سال آینده آغاز میشود 17 شهر را در برنامههای خود قرار دادهایم.
پیروزبخت همچنین با بیان اینکه مسئله کیفیت بنزین سال گذشته سیاسی شده بود، گفت: ما به عنوان یک دستگاه ناظر به این مسئله ورود کردیم تا مشکل را پیدا کنیم و طبق آنچه که برنامهریزی شد کارگروهی را در این راستا تشکیل دادیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: عدد اکتان استاندارد 95 است و ما برای موارد مردودی به شرط اصلاح در توزیع عدد اکتان 91 را در نظر گرفتیم بنابراین به این دو مورد هم اجازه ورود دادیم.
وی ادامه داد: ولی مورد سوم که از شمال کشور وارد شده بود از خط قرمز عبور کرده و اجازه ورود ندادیم از این رو حدود دو هفته پیش با وزارت نفت رایزنی کردیم تا دیگر بنزین از شمال کشور وارد نشود.
پیروزبخت در ادامه به نمونهبرداری از بنزین توزیعی درهشت کلانشهر اشاره کرد و گفت: در بررسی های انجام شده موردی خارج از حد استاندارد ندیدیم و در موارد آلودگی هوای تهران نیز طبق گزارش وزارت نفت ارائه داد مشکل از پالایشگاه شازند است.
وی افزود: به دلیل پایین آمدن کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه شازند این پالایشگاه 45 روز تعطیل شد ولی هم اکنون بنزین یورو 4 را با رعایت استاندارد توزیع میکنند.
وی تصریح کرد: در فاز دوم نمونهبرداری از بنزین توزیعی که از سال آینده آغاز میشود 17 شهر را در برنامههای خود قرار دادهایم.
پیروزبخت همچنین با بیان اینکه مسئله کیفیت بنزین سال گذشته سیاسی شده بود، گفت: ما به عنوان یک دستگاه ناظر به این مسئله ورود کردیم تا مشکل را پیدا کنیم و طبق آنچه که برنامهریزی شد کارگروهی را در این راستا تشکیل دادیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها