کد خبر:
۸۸۸۷۲ ۰۹:۰۰
۱۳۹۷/۰۵/۲۴
احتمال معافیت زنجیره صنعت خودرو از پرداخت مابهالتفاوت ارزی
پدال نیوز : در شرایطی که عدمخروج کالا و مواد اولیه قطعهسازان از گمرک، مشکلاتی برای تولید خودرو پدید آورده، ممکن است با تصمیم هیات دولت، عملیات ترخیص بهزودی از سر گرفته شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز،؛ در جلساتی که طی دو روز گذشته برگزار شد و وزرای صنعت، اقتصاد و رئیسکل بانک مرکزی و همچنین خودروسازان و قطعهسازان در آنها حضور داشتهاند، مشکل ترخیص کالا از گمرک، مورد بررسی و مسوولان وعده پیگیری و حل مساله را دادهاند.آن طور که قطعهسازان عنوان کردهاند، در حال حاضر اجناس آنها در گمرک مانده و به آنها اعلام شده، تا وقتی مابهالتفاوت نرخ دولتی و رسمی ارز را پرداخت نکنند، امکان ترخیص وجود ندارد. در واقع قطعهسازانی که ارز دولتی گرفتهاند، باید مابهالتفاوت با نرخ آزاد را پرداخت کنند در غیر این صورت، گمرک کالای آنها را ترخیص نخواهد کرد.
از همین رو، غروب دوشنبه، جلسهای میان وزیر اقتصاد و خودروسازان و قطعهسازان برگزار و مشکل موردنظر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در ادامه اما صبح دیروز نیز جلسهای دیگر میان وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین رئیسکل بانک مرکزی و با حضور خودروسازان و قطعهسازان، برگزار و قرار شد این موضوع در هیات دولت بررسی شود.آنطور که منابع آگاه میگویند، ظاهرا قرار شده پیشنهاد معافیت قطعات و مواد اولیه و ماشینآلات مانده در گمرک(مربوط به خودروسازان و قطعهسازان)، از پرداخت مابهالتفاوت ارزی، در هیات دولت مطرح و تصمیم لازم در این مورد گرفته شود. بر این اساس، این احتمال وجود دارد که با تصمیم هیات دولت و برای کمک به تولید صنایع خودرو و قطعه، زنجیره خودروسازی کشور بتواند اجناس مانده در گمرک را بدون پرداخت مابهالتفاوت ارزی، ترخیص کند. این البته در شرایطی است که مطابق با بسته جدید ارزی، به خودروسازان و قطعهسازان ارز دولتی تخصیص پیدا نمیکند.
از همین رو، غروب دوشنبه، جلسهای میان وزیر اقتصاد و خودروسازان و قطعهسازان برگزار و مشکل موردنظر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در ادامه اما صبح دیروز نیز جلسهای دیگر میان وزرای اقتصاد و صنعت و همچنین رئیسکل بانک مرکزی و با حضور خودروسازان و قطعهسازان، برگزار و قرار شد این موضوع در هیات دولت بررسی شود.آنطور که منابع آگاه میگویند، ظاهرا قرار شده پیشنهاد معافیت قطعات و مواد اولیه و ماشینآلات مانده در گمرک(مربوط به خودروسازان و قطعهسازان)، از پرداخت مابهالتفاوت ارزی، در هیات دولت مطرح و تصمیم لازم در این مورد گرفته شود. بر این اساس، این احتمال وجود دارد که با تصمیم هیات دولت و برای کمک به تولید صنایع خودرو و قطعه، زنجیره خودروسازی کشور بتواند اجناس مانده در گمرک را بدون پرداخت مابهالتفاوت ارزی، ترخیص کند. این البته در شرایطی است که مطابق با بسته جدید ارزی، به خودروسازان و قطعهسازان ارز دولتی تخصیص پیدا نمیکند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها