کد خبر:
۸۸۵۱۵ ۱۳:۴۰
۱۳۹۷/۰۵/۱۸
از نیمه دوم مرداد ماه سالجاری آغاز شد؛
تخصیص ارز مورد نیاز شرکتها و رانندگان بخش حملونقل بینالمللی
پدال نیوز- با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به بخش حمل و نقل بین المللی ، از نیمه دوم مردادماه سالجاری تخصیص ارز مورد نیاز شرکتها و رانندگان بخش ترانزیت و حملونقل بینالمللی ،از طریق بانک عامل آغاز شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حمل و نقل
جادهای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر حملونقل بینالمللی و ترانزیت این سازمان
در پنجمین نشست رسیدگی به مشکلات تأمین ارز مورد نیاز رانندگان ترانزیت
اظهار داشت: از میان پنج بانک عامل تعیین شده از سوی بانک مرکزی، بانک
تجارت موفق به راهاندازی سامانه مکانیزه تخصیص ارز مورد نیاز به رانندگان
شد.
وی افزود: پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه، در فاز اول در شعب منتخب این بانک در استانهای تهران، آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی و خراسانرضوی، از طریق پیشفروش ارز به متقاضیان، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکتهای حمل و نقل تخصیص می یابد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان میتوانند بعد از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند.
نفیسی با بیان این که فرایند تسهیل در انجام کار در حداقل زمان ممکن همچنان از طریق برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بانک های عامل و بانک مرکزی در دست بررسی است، افزود: پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور، شعب سایر استانهای با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه میشوند و با همکاری و مشارکت سایر بانکهای عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع میگردد.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سایر بانکهای عامل، جهت تأمین ارز مورد نیاز رانندگان بخش حملونقل بینالمللی و ترانزیت، رونق بیشتری در فعالیت ناوگان ایرانی ترانزیتی صورت گیرد و منافع اقتصادی حاصل از این صنعت به چرخه اقتصادی کشور وارد شود.
وی افزود: پس از انجام آخرین مراحل تست آزمایشی از نیمه دوم مرداد ماه، در فاز اول در شعب منتخب این بانک در استانهای تهران، آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی و خراسانرضوی، از طریق پیشفروش ارز به متقاضیان، نسبت به تأمین ارز مورد نیاز از بانک مرکزی اقدام و در حداقل زمان ممکن ارز به رانندگان و شرکتهای حمل و نقل تخصیص می یابد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رانندگان میتوانند بعد از انجام سفر هم با ارایه مدارک و اسناد CMR ارز مورد نیاز را دریافت کنند.
نفیسی با بیان این که فرایند تسهیل در انجام کار در حداقل زمان ممکن همچنان از طریق برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان بانک های عامل و بانک مرکزی در دست بررسی است، افزود: پس از اجرای موفق مرحله اول سامانه مذکور، شعب سایر استانهای با حجم بالای تردد از مرزها نیز به این سیستم اضافه میشوند و با همکاری و مشارکت سایر بانکهای عامل در پرداخت ارز مورد نیاز رانندگان عزیز تسریع میگردد.
وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سایر بانکهای عامل، جهت تأمین ارز مورد نیاز رانندگان بخش حملونقل بینالمللی و ترانزیت، رونق بیشتری در فعالیت ناوگان ایرانی ترانزیتی صورت گیرد و منافع اقتصادی حاصل از این صنعت به چرخه اقتصادی کشور وارد شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها