کد خبر:
۸۸۰۲۶ ۱۵:۱۳
۱۳۹۷/۰۵/۱۰
تجریشی خبر داد
صرفه جویی در مصرف سوخت با خاموش کردن اتوبوسهای متوقف در ایستگاهها
پدال نیوز: معاون محیط زیست انسانی گفت:به ازای خاموش کردن هر اتوبوس متوقف در ایستگاهها، سالانه ۲ میلیون تومان در مصرف سوخت کشور صرفه جویی میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری اقدامهای دبیرخانه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: تولید خودرو و استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است، باید یک سیاستی داشته باشیم تا وضعیت موجود حفظ شود و بدتر نشود.
وی افزود: باید تلاش کنیم در شرایط موجود شاخصهایمان را سالی 10 درصد افزایش دهیم، اما حفظ محیط زیست نیازمند همراهی و همکاری مردم و نهادهای حاکمیتی است.
تجریشی گفت: در قانون آمده است که اگر اتوبوسی بیش از 10 دقیقه متوقف باشد، باید آن را خاموش کرد و اگر جز این باشد باید جریمه شود، اما اتوبوسها نیمی از زمان خود را در ایستگاه متوقف و روشن هستند و اگر هر اتوبوس در ایستگاه خاموش باشد، به ازای هر اتوبوس، سالانه 2 میلیون تومان در مصرف سوخت کشور صرفه جویی میشود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر به مصوبات موجود عمل کنیم، دیگر نیازی به صرف پول زیاد نداریم. اگر قانون موجود را اجرا کنیم، مشکل حل میشود، اما این نیازمند آن است که همه مسئولان، مردم و رسانهها این موضوع را پیگیری کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در یک سوم کامیونها بار وجود ندارد و این به معنای این است که یک سوم کامیونها از رده خارج هستند و با خروج آنها هیچ مشکلی ایجاد نمیشود.
تجریشی تصریح کرد:در صورتی که بخواهیم دیگر آلودگی هوا نداشته باشیم، شاید به برخی از افراد فشار وارد شود و برخی نیز متضرر شوند.
وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مستقیم بر اثر ذرات معلق داریم و باید آمار غیرمستقیم را نیز به آن اضافه کنیم.
وی افزود: باید تلاش کنیم در شرایط موجود شاخصهایمان را سالی 10 درصد افزایش دهیم، اما حفظ محیط زیست نیازمند همراهی و همکاری مردم و نهادهای حاکمیتی است.
تجریشی گفت: در قانون آمده است که اگر اتوبوسی بیش از 10 دقیقه متوقف باشد، باید آن را خاموش کرد و اگر جز این باشد باید جریمه شود، اما اتوبوسها نیمی از زمان خود را در ایستگاه متوقف و روشن هستند و اگر هر اتوبوس در ایستگاه خاموش باشد، به ازای هر اتوبوس، سالانه 2 میلیون تومان در مصرف سوخت کشور صرفه جویی میشود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر به مصوبات موجود عمل کنیم، دیگر نیازی به صرف پول زیاد نداریم. اگر قانون موجود را اجرا کنیم، مشکل حل میشود، اما این نیازمند آن است که همه مسئولان، مردم و رسانهها این موضوع را پیگیری کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در یک سوم کامیونها بار وجود ندارد و این به معنای این است که یک سوم کامیونها از رده خارج هستند و با خروج آنها هیچ مشکلی ایجاد نمیشود.
تجریشی تصریح کرد:در صورتی که بخواهیم دیگر آلودگی هوا نداشته باشیم، شاید به برخی از افراد فشار وارد شود و برخی نیز متضرر شوند.
وی افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مستقیم بر اثر ذرات معلق داریم و باید آمار غیرمستقیم را نیز به آن اضافه کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها