کد خبر:
۸۷۸۸۶ ۰۹:۰۹
۱۳۹۷/۰۵/۰۹
واکنش پلیس به دریافت مالیات از خودروهای پر مصرف
پدال نیوز: کمتر از یک هفته دیگر لایحه مالیات بر ارزش افزوده دائمی خواهد شد، اما در این بین پلیس و برخی نمایندگان در تلاشند تا ماده ۳۴ آن را که مالک خودروهای دارای سوخت بیشتر را مکلف به پرداخت مالیات ماهانه میکند حذف کنند؛ چرا که معتقدند برقراری این مالیات اجحاف و بار مالی مضاعف بر شهروندان است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس: لایحه مالیات بر ارزش افزوده پس از چندین بار تمدید اجرای آزمایشی، بالاخره مراحل دائمی شدن در کمیسیون اقتصادی میگذراند و میتوان گفت: فقط یک هفته تا تصویب آن مهلت باقیست.
در این لایحه در قالب مالیات سبز خودروهایی که دارای مصرف انرژی بالاتر از استاندارد تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران هستند طبق مواد ۳۳ و ۳۴ این لایحه مشمول مالیات خواهند شد.
سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده و چگونگی تأثیر اعمال مالیات سبز بر ارتقاء استانداردهای کیفی تولید خودرو و کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: در مواد ۳۳ و ۳۴ لایحه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ۲ نوع مالیات با توجیه اقدام مؤثر در کاهش آلودگی هوا تعیین شده است.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: بر طبق ماده ۳۳ لایحه مالیات سبز برای تولیدات داخلی و خودروهای وارداتی که از میزان معین مشخص شده در متن لایحه، مصرف سوخت بیشتری داشته باشند به میزان تعیین شده از سازنده خودرو و واردکننده خودرو مالیات اخذ میشود.
سرهنگ ترحمی با اشاره به این مطلب که این امر میتواند رقابت و انگیزه لازم را در خصوص تولید و واردات خودروهای کم مصرف ایجاد کند، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کمیسیون اقتصادی درخواست کرده است تا در این بین به ایمنی وسیله نقلیه نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه روزانه ۴۴ نفر در تصادفات جان خود را از دست میدهند و حدود ۹۷۰ نفر نیز مصدوم و مجروح میشوند و بر طبق ماده ۵۶ قانون برنامه ششم در ارتقاء استانداردهای خودرو و برابر بند یک قسمت الف. ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم کشور، دولت مکلف به ارتقاء کیفیت ایمنی خودرو برای کاهش تصادفات به نسبت ۳۱ درصد در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه شده است، نسبت به برقراری مالیات برای خودروسازانی که خودروهایی با سطح ایمنی پایین دارند به استناد میزان درگیری خودرو در شدت تصادفات نیز اعمال شود.
سرهنگ ترحمی به ماده ۳۴ این لایحه پرداخت و گفت: طبق این ماده مالکان خودروهای دارای مصرف سوخت بیش از حد معمول، مکلف به پرداخت مالیات آلایندگی دورهای به صورت سالانه میشوند.
این مقام ارشد راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص واکنش پلیس نسبت به ماده ۳۴ و دریافت مالیات در این خصوص از شهروندان، اعلام کرد: این ماده مورد مخالفت شدید پلیس است چرا که اولاً بر طبق ماده ۳۳ لایحه در بدو شمارهگذاری، مالیات سبز از تولیدکننده یا واردکننده خودرو اخذ شده است.
وی تصریح کرد: خودروها به صورت سالیانه معاینه فنی شده و گواهی لازم را برابر قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ اخذ میکنند؛ در صورت عدم معاینه فنی، تردد خودروها ممنوع بوده و مشمول جریمه میشوند بنابراین اگر خودرویی معاینه فنی داشته باشد یعنی دارای میزان استانداردی است که سازمان محیط زیست اعلام کرده و تردد با آن آلوده کننده نیست که مشمول مالیات آلایندگی شود.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به پرداخت سالیانه عوارض شهرداری توسط مالکان خودروها پرداخت و اعلام کرد: سالانه خودروها مبلغ قابل توجهی به عنوان عوارض شهرداری میپردازند بنابراین اخذ مالیات آلایندگی فاقد توجیه عقلانی بوده و تحمیل بار مالی مضاعف بر شهروندان است.
سرهنگ ترحمی تصریح کرد: هیچ شهروندی تولیدکننده خودرو نیست بلکه خودرو را از مراجع رسمی خریداری کرده است پس جا دارد اگر قرار است مالیاتی به علت آلوده کنندگی خودرو وضع شود از محل ماده ۳۳ لایحه پیشبینی شود و از خودروساز یا واردکننده خودرو اخذ شود.
وی گفت: مسلماً اخذ مالیات سبز از خودروساز یا واردکننده خودرو میتواند زمینهساز ترغیب آنها برای تولید خودروهایی با استاندارد لازم را فراهم سازد.
این مقام ارشد راهور ناجا تصریح کرد: مردم و مالکان خودرو صرفاً استفاده کننده هستند و توانایی کنترل میزان مصرف سوخت خودروی خود را ندارند؛ شایسته نیست که بار مالی مضاعفی بر دوش مردم تحمیل شود کمااینکه این موضوع در بند دهم اصل سوم قانون اساسی نیز تصریح شده است.
وی خاطرنشان کرد: پلیس و تعدادی نمایندگان در تلاشند تا ماده ۳۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنند تا به واسطه آن بار مالی پیشبینی شده از دوش مردم برداشته شود.
در این لایحه در قالب مالیات سبز خودروهایی که دارای مصرف انرژی بالاتر از استاندارد تعریف شده سازمان ملی استاندارد ایران هستند طبق مواد ۳۳ و ۳۴ این لایحه مشمول مالیات خواهند شد.
سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده و چگونگی تأثیر اعمال مالیات سبز بر ارتقاء استانداردهای کیفی تولید خودرو و کاهش آلودگی هوا اظهارداشت: در مواد ۳۳ و ۳۴ لایحه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ۲ نوع مالیات با توجیه اقدام مؤثر در کاهش آلودگی هوا تعیین شده است.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: بر طبق ماده ۳۳ لایحه مالیات سبز برای تولیدات داخلی و خودروهای وارداتی که از میزان معین مشخص شده در متن لایحه، مصرف سوخت بیشتری داشته باشند به میزان تعیین شده از سازنده خودرو و واردکننده خودرو مالیات اخذ میشود.
سرهنگ ترحمی با اشاره به این مطلب که این امر میتواند رقابت و انگیزه لازم را در خصوص تولید و واردات خودروهای کم مصرف ایجاد کند، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کمیسیون اقتصادی درخواست کرده است تا در این بین به ایمنی وسیله نقلیه نیز توجه شود.
وی تصریح کرد: متأسفانه روزانه ۴۴ نفر در تصادفات جان خود را از دست میدهند و حدود ۹۷۰ نفر نیز مصدوم و مجروح میشوند و بر طبق ماده ۵۶ قانون برنامه ششم در ارتقاء استانداردهای خودرو و برابر بند یک قسمت الف. ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم کشور، دولت مکلف به ارتقاء کیفیت ایمنی خودرو برای کاهش تصادفات به نسبت ۳۱ درصد در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه شده است، نسبت به برقراری مالیات برای خودروسازانی که خودروهایی با سطح ایمنی پایین دارند به استناد میزان درگیری خودرو در شدت تصادفات نیز اعمال شود.
سرهنگ ترحمی به ماده ۳۴ این لایحه پرداخت و گفت: طبق این ماده مالکان خودروهای دارای مصرف سوخت بیش از حد معمول، مکلف به پرداخت مالیات آلایندگی دورهای به صورت سالانه میشوند.
این مقام ارشد راهور ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص واکنش پلیس نسبت به ماده ۳۴ و دریافت مالیات در این خصوص از شهروندان، اعلام کرد: این ماده مورد مخالفت شدید پلیس است چرا که اولاً بر طبق ماده ۳۳ لایحه در بدو شمارهگذاری، مالیات سبز از تولیدکننده یا واردکننده خودرو اخذ شده است.
وی تصریح کرد: خودروها به صورت سالیانه معاینه فنی شده و گواهی لازم را برابر قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ اخذ میکنند؛ در صورت عدم معاینه فنی، تردد خودروها ممنوع بوده و مشمول جریمه میشوند بنابراین اگر خودرویی معاینه فنی داشته باشد یعنی دارای میزان استانداردی است که سازمان محیط زیست اعلام کرده و تردد با آن آلوده کننده نیست که مشمول مالیات آلایندگی شود.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به پرداخت سالیانه عوارض شهرداری توسط مالکان خودروها پرداخت و اعلام کرد: سالانه خودروها مبلغ قابل توجهی به عنوان عوارض شهرداری میپردازند بنابراین اخذ مالیات آلایندگی فاقد توجیه عقلانی بوده و تحمیل بار مالی مضاعف بر شهروندان است.
سرهنگ ترحمی تصریح کرد: هیچ شهروندی تولیدکننده خودرو نیست بلکه خودرو را از مراجع رسمی خریداری کرده است پس جا دارد اگر قرار است مالیاتی به علت آلوده کنندگی خودرو وضع شود از محل ماده ۳۳ لایحه پیشبینی شود و از خودروساز یا واردکننده خودرو اخذ شود.
وی گفت: مسلماً اخذ مالیات سبز از خودروساز یا واردکننده خودرو میتواند زمینهساز ترغیب آنها برای تولید خودروهایی با استاندارد لازم را فراهم سازد.
این مقام ارشد راهور ناجا تصریح کرد: مردم و مالکان خودرو صرفاً استفاده کننده هستند و توانایی کنترل میزان مصرف سوخت خودروی خود را ندارند؛ شایسته نیست که بار مالی مضاعفی بر دوش مردم تحمیل شود کمااینکه این موضوع در بند دهم اصل سوم قانون اساسی نیز تصریح شده است.
وی خاطرنشان کرد: پلیس و تعدادی نمایندگان در تلاشند تا ماده ۳۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را حذف کنند تا به واسطه آن بار مالی پیشبینی شده از دوش مردم برداشته شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران بهصرفه نیست؟ گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ رشد قیمت مونتاژیها کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه شرایط فروش محصولات تویوتا مدل 2026 نیلان خودرو خبر مهم برای صاحبان خودروهای فرسوده تضمین ورود موقت خودرو سواری نصف ارزش گمرکی تعیین شد مسیر واگذاری سهام تودلی خودروسازان همواره شد میرسلیم باز هم با صحبت درباره خودروهای داخلی سوژه شد چرا خریداران خودرو با مشکل تأخیر در تحویل مواجه هستند؟ عبور قیمت خودروها از مرزهای جدید، یک زنگ هشدار جدی است شرایط ادامه روند پروندههای ثبت سفارش فاقد تامین ارز خودرو جزئیات جدید و نحوه دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان تورم خودرو به ۱۳۵ درصد رسید ! سایه سنگین «پرونده فوتبالیستها» بر سر مصوبه واردات خودروی نخبگان BYD همچنان صدرنشین بازار خودروهای برقی کل صنعت خودروسازی باید یکجا به مردم واگذار شود آیا محدودیت تازهای برای واردات خودرو اعمال شده است؟ 4 دلیل رشد قیمت خودرو در بازار واردات خودروهای اقتصادی نو و کارکرده ادامه دارد اختصاص سهمیه ارزی برای قطعات یدکی وارداتیها شرایط فروش تویوتا کرولا کراس و کرولا الیت نیلان خودرو پرشیا خودرو برای 6 دوره متوالی توسط ISQI صدرنشین شد قیمت گذاری خودروهای داخلی و وارداتی دچار خودزنی و خودآزاری شده است ۶ مدل خودرو وارداتی تا پایان هفته عرضه می شود فروش خودروسازان زیر ذرهبین +نمودار فروش خودروهای بنزینی کاهش یافت جهش تولید ۱۶۴ درصدی پیکاپ موسو گرند خان توقف موقت بهروزرسانی قیمتها در پلتفرمهای خودرویی تردد خودروهای مناطق آزاد روی خط تمدید اطلاعیه مهم کرمان موتور درباره تاخیر در تحویل خودروها فروش سهمیه واردات خودرو در بورس؟ رشد ۱۲درصدی قیمت در بازار خودرو آیا چین شریک قابل اعتمادی برای صنعت خودروی ایران است؟ خودرو دوباره کالای سرمایهای شد زمان اجرای استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو رسما اعلام شد بازار خودرو نیازمند آزادسازی قیمت و افزایش رقابت است ورود موقت خودروهای سواری تمدید شد مجوز واردات خودرو به نخبگان رسید سرنوشت واگذاری سایپا به هیئت وزیران رسید سقف تیراژ خودرو در ۱۴۰۵ +نمودار ارزشمندترین برند خودرو جهان کدام است؟ نحوه واردات قطعات خودرو و تخصیص ارز شفاف نیست تحویل فصلی تسلا رکورد زد تولید تویوتا و هوندا در تایلند متوقف شد
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه رشد قیمت مونتاژیها عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران بهصرفه نیست؟ سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است